Articol de Eduard Apostol - Publicat marti, 19 aprilie 2016 00:00
Cele 24 de echipe prezente la turneul final și-au etalat deja echipamentele cu care vor să facă istorie în Franța.
Culori și design. Umbre și combinații cromatice care să ia ochii. Nu doar adversarului direct, ci și suporterilor care plătesc pentru a avea un tricou similar celui purtat de vedetele Euro 2016, idolii tribunelor. Echipamentele de joc ale formațiilor de fotbal nu mai sunt de multă vreme doar simple tricouri de joc.
Fabrică de bani
Microbiștii scot bani frumoși din buzunar pentru a avea un echipament, original sau replică, precum al favoriților.
Un obiect din prima categorie ajunge la peste o sută de euro, chiar 130 de euro, între 450 de lei și 580 de lei, în funcție de echipă și de sponsorul tehnic. În a doua categorie un tricou costă în jur de 50 de euro, undeva în jurul sumei de 240 de lei.
Echipamentele pot fi achiziționate de oriunde și de către oricine pe mapamond, prin intermediul internetului, dar și al magazinelor sponsorilor tehnici.
Noi și atât
România va fi singura reprezentativă de la Euro sponsorizată de compania spaniolă Joma, cu o istorie de 51 de ani pe piață. Dintre formațiile de pe continent, doar Bulgaria mai are același sponsor tehnic ca noi, în rest "naționale" precum Kenya, Honduras, Uzbekistan, Nicaragua, Bangladesh, Trinidad Tobago și Kirghizstan.
Primul rând de echipament este galben, tradițional, al doilea fiind roșu. Liniile sunt simple, modelul este clasic, față de alte formații care au inovat și au apelat la modele care-ți mângâie retina.
INBOX
- Germania a revenit la o linie de echipament pe care n-a mai utilizat-o de la Campionatul Mondial din 1962, tricouri albe, șorturi și jambiere negre. Nemții au improvizat cu tricourile secundare, unele kaki cu gri, care sunt cu două fețe!
- Spaniolii au revenit la echipamentul purtat până în 1994, tricou roșu și șort albastru.
- Albanezii au pe gât, în spate, la toate cele trei echipamentele de joc: "Ti Shqipёri mё jep nder". Adică "Albania îmi oferă onoare".
- Turcii au primul echipament predominant roșu, cu modele geometrice ce fac trimitere la arhitectura otomană.
- Croația a dus "șahul" de pe tricouri la nivelul maxim, la fel ca la Mondialul din 1998, când au ieșit pe locul 3.
- Lusitanii au scris pe interior cuvintele "Națiune" și "Brav", care face trimitere la spiritul aventuros al portughezilor. Și au brodată o sferă armilară, un obiect de navigație, care să ghideze jocul lui Ronaldo și compania, așa cum făcea cu vechii marinari.
- Islandezii au un mesaj simplu pe interiorul tricourilor: "Pentru Islanda".
"Jucăm pentru toți portughezii care trăiesc în țară sau în afara granițelor, pentru familiile noastre, pentru prieteni. Noul echipament ne face să ne simțim mai puternici ca niciodată, ne face mai agili. De-abia așteptăm să jucăm în noile tricouri și să învingem"
Cristiano Ronaldo, atacant Portugalia"Suntem mândri de tricourile pe care le purtăm și sper să obținem multe victorii, la Euro și în campaniile ce vor veni"
Gabriel Torje, mijlocaș România
199 de leicostă un tricou original al "naționalei" României, așa cum este cel purtat de "tricolori"
380 de leicostă un tricou-replică al "naționalei" germane, pe site-ul oficial al federației
570 de leicostă un tricou original al francezilor, precum cel purtat de reprezentativa "cocoșului galic"
9 echipepoartă Adidas, 6 sunt cu Nike, 5 au ca sponsor tehnic Puma, în timp ce alte 4 au contracte cu Joma, Macron, Umbro și Errea
45 de ania colaborat România cu Adidas, până anul trecut, când a semnat cu spaniolii de la Joma
1.200.000 €plătește Joma celor de la FRF pentru fiecare dintre cei 4 ani de contract. Jumătate de bani sunt în echipament, jumătate în bani