Articol de Romeo Ene - Publicat marti, 18 iunie 2024 12:16 / Actualizat marti, 18 iunie 2024 12:57
România a debutat cu dreptul la Euro după ce a învins-o fără drept de apel pe Ucraina, scor 3-0. Milioane de români au savurat succesul echipei naționale. Pe Allianz Arena au fost aproape 40.000 de români, care au creat o atmosferă fabuloasă, iar alte câteva milioane au urmărit duelul din fața televizoarelor.
Duelul a fost trăit la intensitate maximă în toate zonele țării. În București, mii de suporteri s-au strâns în Piața George Enescu, dar și pe stadionul „Arcul de Triumf”. De asemenea, terasele din Centrul Vechi au fost pline, iar audiențele spun tot.
Câți oameni s-au uitat la succesul României cu Ucraina de la Euro 2024
Partida dintre România și Ucraina a fost lider absolut de audiență, la PRO TV, în intervalul 16:00-17:51. Televiziunea avea 14.8 puncte de rating în rândul publicului național, cu vârsta cuprinsă între 21 și 54 de ani și 65.2% cota de piață.
Locul 2 avea 1.9 puncte de audiență și 8.3% share. Aproape 2,8 milioane de români s-au bucurat pe parcursul meciului de succesul categoric al elevilor lui Edi Iordănescu. Minutul de aur a fost cu câteva minute înainte de finalul meciului. La ora 17:50, peste 3,7 milioane de telespectatori erau cu ochii pe a doua victorie a României la un Campionat European. „Tricolorii” conduceau în acel moment cu 3-0 și nimic nu se mai putea întâmpla.
Naționala României a fost încurajată de 35.000 de oameni pe Allianz Arena. Aceștia au dominat fondul sonor de la început până la sfârșit. Cel mai emoționant moment a venit la început, atunci când imnul a fost intonat cu patos de suporterii naționalei, care au purtat echipa spre victorie.
Surpriza zilei de luni, victoria Slovaciei, înregistrată în faţa Belgiei a plasat Pro Arena în topul preferinţelor celor de acasă, în intervalul orar 19:03 - 20:49. Meciul a înregistrat, în rândul publicului naţional, cu vârsta cuprinsă între 21 şi 54 de ani, din categoriile ESOMAR ABCD, 3.7 puncte de rating şi 16.0 cotă de piaţă.