Articol de Alexandru Tomuțiu - Publicat joi, 21 martie 2024 20:42 / Actualizat joi, 21 martie 2024 21:12
Parteneriatul dintre Federația Germană de Fotbal și brandul Adidas se apropie de sfârșit. Colaborarea datează din anul 1954.
După 70 de ani în care nemții au purtat echipamente furnizate de Adidas, cele două părți nu au ajuns la un acord pentru prelungirea contractului, care va expira în decembrie 2026.
Federația germană a ajuns deja la o înțelegere cu Nike, pentru un contract care va fi valabil timp de 7 ani, începând cu ianuarie 2027.
Bernd Neuendorf, președintele Federației, a anunțat noua colaborare: „Așteptăm cu nerăbdare să începem colaborarea cu cei de la Nike, care ne-au acordat încredere. Viitorul parteneriat va ajuta la dezvoltarea fotbalului în Germania.
Dar un lucru este, de asemenea, clar - până în decembrie 2026, vom face tot ce putem pentru a obține un succes comun cu partenerul nostru de lungă durată și actual Adidas, căruia fotbalul german îi este recunoscător de mai bine de șapte decenii”, a spus Neuendorf, pentru AP.
Germania a început numărătoarea inversă pentru Euro 2024, odată ce va disputa următoarele două meciuri amicale, contra Franței, la Lyon, pe 23 martie, și a Țărilor de Jos, la Frankfurt, peste trei zile. Pe lângă revenirea în Mannschaft a lui Toni Kroos, nemții au mai pregătit o surpriză.
DFB a lansat cele două rânduri de echipament care vor fi utilizate și la turneul final al Euro 2024, organizat chiar de Germania, între 14 iunie și 14 iulie.
GALERIE FOTO. Germania, în echipament roz la Euro 2024
Dacă clasicul alb cu inserții de culoare negru, roșu și auriu pe umerii tricourilor este în stilul tradițional al ultimilor ani, varianta de rezervă, folosită pentru început în amicale, a avut darul de a surprinde. Nemții vor îmbrăca tricouri roz, cu tonuri purpurii!
„Acest nou tricou produs de Adidas, pe care Germania îl va purta la Euro este conceput pentru a reprezenta tradiția fotbalului nemțesc într-un mod modern, cu o culoare albă tipică, alături de negru, roșu și auriu ale drapelului național, ce se desfășoară pe umeri în formă de aripă de vultur", a explicat printr-un comunicat al DFB. Producătorul german de echipament sportiv susține că acest roz "reprezintă noua generație de fani germani ai fotbalului și diversitatea țării".