Articol de Aurelian Botezatu - Publicat luni, 06 aprilie 2009 00:00
Aceasta este suma minimă pe care FRF o ratează după eşecul din preliminariile pentru CM 2010
Compromiterea calificării la Campionatul Mondial 2010 înseamnă, pe lîngă insuccesul sportiv, şi un eşec financiar. FRF este păgubită, din cauza campaniei ratate de echipa lui Victor Piţurcă, de sume de ordinul miloanelor de euro.
Adio, bani de la FIFA!
În primul rînd, România ratează bugetul pe care îl ofertă FIFA fiecărei echipe calificate. Cifrele turneului final precedent, cel din Germania 2006: 640.000 de euro pentru pregătirea turneului final, tot ceea ce a însemnat deplasare şi stagiu de antrenamente. Apoi se adaugă cîte 1,26 milioane de euro de fiecare partidă din grupă, un total de 4.420.000 de euro. Bani în care se includ şi bugetele venite de la drepturile tv.
Sumele pentru Mondialul din 2010 ar putea fi însă semnificativ mai mari. Sepp Blatter, preşedintele FIFA, anuţă venituri care nu plasează deloc fotbalul în criză: "Profit de 135 milioane de euro pe anul 2008. Am vîndut deja 800.000 de bilete într-o lună pentru partidele din Africa de Sud. Turneul final va genera încasări de 2,36 miliarde de euro".
Contract fix
FRF s-a poziţionat fericit în relaţia cu Ursus, noul sponsor al echipei naţionale. Cel puţin în ideea că s-a ratat calificarea. Suma primită de la producătorul de bere este fixă, nu ar fi crescut în condiţiile calificării, aşadar nu se înregistrează pierderi pe acest plan dacă nu mergem la CM. FRF primeşte de la Ursus 6 milioane de euro pe patru ani.
"Contractul cu Ursus este atît de mare încît nu era nevoie de bonus pentru calificare. Aşadar, nu se pierde nimic de aici în cazul în care nu mergem mai departe"
CRISTI IANCU, reprezentant marketing FRF
Pierderi în toate domeniile
Absenţa României de la Campionatul Mondial afectează mai multe sectoare ale mediului de afaceri, însă aici pierderile sînt greu de calculat pe timp de criză. Agenţiile de turism nu vor mai vinde pachete fanilor români care ar fi dorit să meargă în Africa de Sud. De asemenea, se anulează plusul de 20 la sută la încasări înregistrat de terase şi restaurante pe timpul turneului final al Europenelor din Austria şi Elveţia, vara trecută.
De unde se mai pierd bani:
- bonusuri FIFA din eventuala depăşire a profitului estimat pentru turneul final;
- ratarea altor contracte de sponsorizare cu parteneri care ar fi venit lîngă FRF în urma calificării
Aceasta este suma minimă pe care FRF o ratează după eşecul din preliminariile pentru CM 2010
Compromiterea calificării la Campionatul Mondial 2010 înseamnă, pe lîngă insuccesul sportiv, şi un eşec financiar. FRF este păgubită, din cauza campaniei ratate de echipa lui Victor Piţurcă, de sume de ordinul miloanelor de euro.
Adio, bani de la FIFA!
În primul rînd, România ratează bugetul pe care îl ofertă FIFA fiecărei echipe calificate. Cifrele turneului final precedent, cel din Germania 2006: 640.000 de euro pentru pregătirea turneului final, tot ceea ce a însemnat deplasare şi stagiu de antrenamente. Apoi se adaugă cîte 1,26 milioane de euro de fiecare partidă din grupă, un total de 4.420.000 de euro. Bani în care se includ şi bugetele venite de la drepturile tv.
Sumele pentru Mondialul din 2010 ar putea fi însă semnificativ mai mari. Sepp Blatter, preşedintele FIFA, anuţă venituri care nu plasează deloc fotbalul în criză: "Profit de 135 milioane de euro pe anul 2008. Am vîndut deja 800.000 de bilete într-o lună pentru partidele din Africa de Sud. Turneul final va genera încasări de 2,36 miliarde de euro".
Contract fix
FRF s-a poziţionat fericit în relaţia cu Ursus, noul sponsor al echipei naţionale. Cel puţin în ideea că s-a ratat calificarea. Suma primită de la producătorul de bere este fixă, nu ar fi crescut în condiţiile calificării, aşadar nu se înregistrează pierderi pe acest plan dacă nu mergem la CM. FRF primeşte de la Ursus 6 milioane de euro pe patru ani.
"Contractul cu Ursus este atît de mare încît nu era nevoie de bonus pentru calificare. Aşadar, nu se pierde nimic de aici în cazul în care nu mergem mai departe"
CRISTI IANCU, reprezentant marketing FRF
Pierderi în toate domeniile
Absenţa României de la Campionatul Mondial afectează mai multe sectoare ale mediului de afaceri, însă aici pierderile sînt greu de calculat pe timp de criză. Agenţiile de turism nu vor mai vinde pachete fanilor români care ar fi dorit să meargă în Africa de Sud. De asemenea, se anulează plusul de 20 la sută la încasări înregistrat de terase şi restaurante pe timpul turneului final al Europenelor din Austria şi Elveţia, vara trecută.
De unde se mai pierd bani:
- bonusuri FIFA din eventuala depăşire a profitului estimat pentru turneul final;
- ratarea altor contracte de sponsorizare cu parteneri care ar fi venit lîngă FRF în urma calificării