OPINII » EDITORIAL CRISTI GEAMBAȘU
Alte știri din fotbal
Rapid - CFR Cluj, derby în Cupa României Betano » Situația din grupă, echipe probabile și cote, la primul meci de la mega-anunțul lui Dan Șucu
0
Prunea l-a întrebat pe Gigi Becali: „Cine apără de acum, Târnovanu sau Zima?”
0
Alex Mitriță: „Sunt total schimbat, doar asta încerc”
0
Siyabonga Ngezana explică scandalul de la FCSB: „Nu vreau să păcălesc”
0
Știri din fotbal internațional
Accidentare HORROR suferită de Gianluigi Donnarumma » Adversarul l-a lovit cu talpa direct în figură, dar n-a primit niciun avertisment!
0
Cum au reacționat fanii de la Genoa după ce Dan Șucu a preluat clubul » Transferul cerut cu insistență
0
Real Madrid a câștigat Cupa Intercontinentală: 3-0 în finală
0
Dan Șucu, primul mesaj după ce a devenit patron la Genoa: „Dacă e să vorbim despre planul meu, aș vrea să spun că...”
14
Lifestyle
Serena Williams, de nerecunoscut » A slăbit considerabil, iar fanii bănuiesc care e „trucul”
9
Victor Cornea a testat-o pe Andreea Bălan înainte să o ceară de soție: „Era cea mai mândră. Am avut foarte multe gânduri”
1
Campioana mondială a pozat în Playboy și a bătut recordurile de vânzări: „Credeam că sunt plinuță, dar am primit doar mesaje frumoase”
4
Cine sunt concurenții de la Survivor România 2025 » Mai mulți sportivi participă la show-ul TV
0
Extrapolând … Cât credeți că va mai trece până când mașinile vor avea funcția de ”blocare a încărcării” de la distanță, astfel încât ”cei care o controlează” să poată (ca explicație oficială) stabili orele de încărcare astfel încât să se nu producă ”supraîncărcarea rețelei de current”… Iar de aici până la a stabili cine are voie să își încarce mașina și cine nu … este doar un pas. Poate par teorii SF sau teorii ale conspirației, însă, din păcate, realitatea ne-a arătat că poate depăși cele mai negre distopii … Își imagina cineva acum 2 ani că în țări fanion ale libertății și democrației, precum Franța sau Italia, nu vei mai putea urca în autobuz fără un ”Green Pass” ? Vă imaginați acum 2 ani că nu veți putea intra într-un magazin pentru a cumpăra o jucărie pentru copii fără acel ”Green Pass” ? Vă imaginați acum 1 an că, dacă veți încerca să intrați cu mașina pe o anumită stradă, motorul mașinii se va opri automat, pentru că acea zonă este ”restricționată doar pentru riverani” Ne așteaptă vremuri grele, în care LIBERTATEA pentru care am luptat, pe care am visat-o si la care am sperat in 89 a dispărut total.
E bine ? E rău ? Eu unul, personal, cred că este foarte rău. Ce ne garantează că în viitor, în cazul unei eventuale noi ”pandemii” (că tot s-au învățat cu ele) mașinile personale să fie ”sechestrate la domiciliu” ? Sau o persoană din Iași, de exemplu, nu se va putea deplasa cu mașina personală în Vaslui ? Iar pentru a ajunge la Vaslui, va trebui să iei un mijloc de transport în comun , în care nu poți intra dacă, de exemplu, nu ai ”Certificat Verde” (metodă de acces folosită deja în multe țări din Vestul Europei). Am fost, sunt și voi fi întotdeauna un suporter al progresului și al noilor tehnologii. Numai că, în aceste cazuri, parcă deja se exagerează. Tehnologia trebuie să fie în interesul oamenilor nu împotriva lor. Acum apare însă o altă problemă : Care va fi rolul nostru în această situație ? Un banc vechi ne spune că de la Războiul de 100 de ani, ne-au rămas 2 lucruri: Centura de Castitate și meseria de Lăcătuș Mecanic … Am un feeling că în viitor, va trebui să învățăm să ”hack-uim” mașini pentru a le ”debloca” funcții precum : imposibilitatea de a fi oprit motorul de la distanță, anularea limitării vitezei în depășiri sau ”lane assist” … Tocmai am citit astăzi o știre prin care eram informați că statul Texas ”recomanda” posesorilor de mașini electrice să nu le mai încarce, pentru a nu suprasolicita rețeaua de alimentare cu energie …
Astfel, așa cum ”de la distanță” se poate comanda activarea funcției de încălzire în scaune, tot așa se poate activa blocarea motorului în orice situație dorită de cei care dețin controlul asupra mașinii personale (producătorul mașinii, autorități, etc) Să mai vorbesc de modulele GPS instalate la bordul autoturismelor, care transmit celor interesați în orice moment traseul vehiculului, durata de staționare, parametri de deplasare, etc. O altă trăznaie pe care au născocit-o ”băieții” , este Sistemul ISA (Intelligent Speed Assistance) care devine OBLIGATORIU pe toate mașinile noi fabricate din 2024 și care, în funcție de cum sunt configurate, pot atenționa șoferul, pot reduce automat viteza conform indicatoarelor sau pot chiar să taie direct puterea motorului. Pe scurt … Daca sunteți într-o depășire, cel pe care îl depășiți decide și el să accelereze în timp ce este depășit, vine o mașină din față, încercați să accelerați peste limita de viteză de pe acel tronson (50 km/h de exemplu) pentru a reuși depășirea …. GHINION ! Vi se ”taie” puterea motorului cu risc mare de a vă ”săruta frontal” cu cel din față …
P.S. să mă avizezi prin e-mail, te rog. Redacţia are e-mail-ul meu. Respecte anticipate ! Mulțumesc.
Mi-ai luat-o inainte :)) "Cuvinte ca demnitate, mândrie, orgoliu, respect de sine nu fac parte din vocabularul lui" : OARE FAC PARTE DIN CARACTERUL LUI GEAMBASU? Ca in vocabular le are, dar il vezi acolo in studio la Digi si de multe ori parca-l vezi pe Dica pe banca. Totusi cu o diferenta esentiala, Dica a jucat pe Bernabeu si nu s-a facut chiar de ras... Echipa Realului care a invins prin autogolul lui Banel : Casillas - Carlos, Helguera, Cannavaro, Ramos - Diara, Emerson - Robinho, Guti, Raul - Van Nistelrooy
Tehnologia existând, nu m-ar mira ca în foarte scurt timp, mașina să nu îți permită decât să te deplasezi pe anumite trasee, să nu poți pleca de acasă dacă ”așa vrea șefii” sau să se oprească automat în trafic în cazul în care, de exemplu, constată că ai comis o abatere de la regulile de circulație (depășire de viteză, depășirea liniei continue, etc) și să ”te rețină” acolo până la sosirea primului echipaj de poliție. Aceste caracteristici ”de control” au apărut deja și la mașinile cu motoare cu ardere internă, prin intermediul funcțiilor oferite prin intermediul ”computerului de bord”, așa cum vom vedea în continuare. Pentru al doilea caz, s-au gândit băieții cum pot să determine clienții să plătească în mod continuu pentru utilizarea autoturismului deja achiziționat, așa că au introdus ”funcțiile cu abonament”. Astfel BMW a anunțat deja că multe funcții ale modelelor din noile generații vor fi disponibile doar pe bază de ”abonament lunar”, astfel: funcția de încălzire în scaune va fi disponibilă contra unui abonament de 18 USD/lună sau 180 USD/an, volan încălzit (între 10 și 12 dolari pe lună), faza lungă automată a farurilor (12 dolari pe lună) și pilot automat adaptiv (cruise control) cu centrare pe bandă – 42 de dolari pe lună. Practica este folosită și de alți mari producători auto, printre care Lexus, Toyota și Subaru, care permit șoferilor să pornească sau să oprească mașinile prin intermediul unei aplicații, contra cost.
Eu nu inteleg de unde FCSB trebuie sa joace bine, sa castige meciuri si campionate? Atatea stiri ca nu le merge bine si prea putine despre Rapid sau U Cluj.
Când cumperi o mașină, speri să te bucuri de 2 lucruri: - Senzația de libertate pe care o ai, pentru a te putea deplasa dintr-un punct în altul - Posibilitatea de a efectua călătoria în condiții de confort și siguranță. Problema apare în primul caz, pentru că se vorbește despre ”LIBERTATE”. Din totdeauna, cei care au fost la putere, ne-au dorit libertatea, motiv pentru care, au făcut tot ce le-a stat în putere să ne-o ia. Din acest motiv s-au străduit să găsească metode prin care mașina să poată fi transformată într-un al ”n”-lea gardian al populației, alături de celelalte ”organe” și ”metode” de control. Primul pas a fost cel al impunerii automobilelor electrice ca unic mijloc de deplasare, prin interzicerea comercializării autoturismelor cu motoare cu ardere internă, chiar cu riscul aruncării în șomaj a milioane de oameni care lucrează în fabricile producătoare de motoare termice, injectoare, pompe combustibil, curele, turbine, sisteme de exhaustare, etc. Ce legătură au mașinile electrice cu libertatea ? În primul rând autonomia. Faptul că la o autonomie de 4-500 km nu te poți deplasa pe o rază mai mare de 200-250 de kilometri în jurul locuinței fără riscul de a pierde ore întregi la reincarcare, este o metodă ”discretă” de control. Dar mai există și alte metode mai directe. De exemplu, în SUA, autoturismele Tesla, nu pot pătrunde în anumite zone ”rezidențiale” pentru că motorul mașinii este oprit automat, prin satelit, la intrarea în zona respectivă.
Mi-ar plăcea un articol despre jurnalistul Gigi-ist, dar mai ales (fiindcă e cu totul de neînțeles pentru mine) despre jurnalistul MM-ist, adică acela care susține treaba aia absurda, ca MM e manager general.
Cristi, poţi te rog să faci un editorial şi despre jurnalistul fecesebist, te rog frumos ? Cum, ce , în ce măsură, cu ce măsură, ptr ce si de ce ? Ar fi ceva de vis ! Multumesc anticipat , un sustinător al fotbalului si al presei impartiale, obiective. Ca să fim Fair Play .... O zi excelentă .
Conectează-te la contul tău pentru a adăuga comentarii.