Comentarii (28)
cita
cita  •  26 Septembrie 2021, 20:50

De acord, domnule Munteanu, mi-a scapat sa spun si de handbal, intr-adevar legaturile sunt mult mai evidente cu acest minunat sport. Si-mi aduc aminte ca eram pusti si am perceput echipa Romaniei de handbal masculin ca una din cele mai bune din lume. Jocul lor m-a incantat la maxim, si-asta nu o pot uita! Va multumesc frumos pentru precizare, aveti perfecta dreptate!

10154381430240312
Danut Munteanu  •  26 Septembrie 2021, 20:39
Postat de adi_stelistul pe 26 Septembrie 2021, 19:15

Nici macar cu "alergatura" nu-l comparam, ci cu mersul pe jos. Dar, in sfarsit, unde SIGUR nu aveti dreptate este acolo unde intrati in amanunte tehnice (interesante, desigur) despre golf, cand golful nu era decat un pretext in ce spuneam eu. Intr-o tara in care bazele sportive sau macar parcurile sau pistele de bicicleta care sa nu se intersecteze cu drumurile nationale nu se gasesc nici macar in toate orasele sau satele rasarite a vorbi despre golf ca sport "accesibil" e lipsit de sens. Cu tot respectul pentru practicantii lui. Iar eu DOAR despre asta vorbeam. Chiar daca aveti dreptate in aspecte tehnice, nu stiu, nu ma pricep, va cred (desi acolo cu intelectul, uitandu-ma la Trump...), imi pare rau, dar eu ma refeream la inadecvarea presedintelui. Ca si Ioanitoaia (chiar daca exagereaza cu barca, evident deja intr-o alta liga cu costurile, intr-acolo bate).

Inteleg punctul dvs de vedere, dar intr-un articol despre ce a recomandat Președintele , respectiv practicarea golfului…sa comentăm despre golf ca despre un pretext, când constituie contextul principal, mi se pare deplasat. Cu tot respectul cuvenit ! Despre intelect si Trump : observați vă rog că Președinții ( indiferent cine sunt alegătorii lor ) aleg sa practice golful. Eu cam știu de ce… Dvs intuiți ? Ma simt privilegiat sa pot juca in medie 150 runde stipulate ( adica 18 cupe / găuri ) anual. Mult peste ce pot visa alde Bush, Obama, Trump, sau președintele României.

adi_stelistul
adi_stelistul  •  26 Septembrie 2021, 19:15
Postat de Danut Munteanu pe 26 Septembrie 2021, 18:07

Aveti dreptate partial. Voi detalia : 1. Dpdv al fitness-ului, golful ofera cu 30 % mai mult consum caloric jucatorului, decat celui care doar il insoțește. 2. Dpdv al comparației cu alergarea : de cele mai multe ori am vazut oamenii alergand pe asfalt, deci riscându-și genunchii. Golful se joacă pe iarbă. 3. Dpdv mental : golful este un sport contraintuitiv, adica lovești relaxat, pt o distanta mai lunga, lovesti in jos pt ca mingea sa o ia in sus, șamd. Este foarte complicat sa-ti gestionezi sistemul nervos periferic, pt a avea reflexele perfecte. 4. Dpdv INTELECTUAL…golful este practic foarte similar cu managementul. Trebuie sa stii ce poți, trebuie sa stii sa evaluezi ce pozitie a mingii si cum te influenteaza umiditatea ierbii, sau directia vântului, lumina sau umbra de la soare, șamd… 5. Dpdv al manierelor, golful este unul dintre foarte puținele sporturi cu reguli stricte de etichetă. Pt toate aceste motive, voi afirma ca nu aveti dreptate, cand comparati golful cu alergatura… Dpdv al infrastructurii, aveti perfecta dreptate. Sunt un privilegiat, care a avut oportunitatea sa joace golf in 117 țări. Cam știu ce inseamna un teren de inalta clasa ( in circa 70 dintre țările alea am jucat pe cel mai bine cotat teren cf Golf Digest ), și am avut câteva întâlniri cu câțiva proprietari de cluburi de golf SERIOASE din lume, cu care am dezbătut anumite aspecte ale managementului sportiv. Nu pot exista terenuri fără membri, tot asa precum nu pot fi găini fără ouă…

Nici macar cu "alergatura" nu-l comparam, ci cu mersul pe jos. Dar, in sfarsit, unde SIGUR nu aveti dreptate este acolo unde intrati in amanunte tehnice (interesante, desigur) despre golf, cand golful nu era decat un pretext in ce spuneam eu. Intr-o tara in care bazele sportive sau macar parcurile sau pistele de bicicleta care sa nu se intersecteze cu drumurile nationale nu se gasesc nici macar in toate orasele sau satele rasarite a vorbi despre golf ca sport "accesibil" e lipsit de sens. Cu tot respectul pentru practicantii lui. Iar eu DOAR despre asta vorbeam. Chiar daca aveti dreptate in aspecte tehnice, nu stiu, nu ma pricep, va cred (desi acolo cu intelectul, uitandu-ma la Trump...), imi pare rau, dar eu ma refeream la inadecvarea presedintelui. Ca si Ioanitoaia (chiar daca exagereaza cu barca, evident deja intr-o alta liga cu costurile, intr-acolo bate).

10154381430240312
Danut Munteanu  •  26 Septembrie 2021, 18:24

Vreau sa precizez ceva ce nu prea are legătură cu sportul, dar a apărut în contextul personajului principal ( discutabil ! ) care a generat acest articol. Nu, nu l-am votat niciodata pe presedintele ales al românilor. Din motive pe care nici nu ma gandesc sa le dezbat. Dar, pt ca iubesc mai mult adevarul, va voi prezenta tabloul REAL, și nu deformat , extras din context : Presedintele României practică golful. Nu voi discuta acum despre capacitatile lui pe terenul de golf, ar fi sub nivelul etichetei din golf ! Voi scrie insa ca a fost invitat de către un fost coleg de facultate ( el insusi un ilustru jucator de golf, multiplu campion national, tata de campioni nationali ), la inaugurarea clubului Theodora, de lângă Alba Iulia. Care este un lucru absolut inimaginabil de bine realizat, pt România. Ei bine, la Pianu a fost cel mai probabil invitat de sponsorul turneului care se desfasurase, si pe al carui autoturism l-a si testat . Iar administratorul clubului ( dl Profesor, cel aflat in dreapta pozei ) i-a strecurat acest stereotip al proprietarilor de cluburi - că trebuie sa spunem lumii ca golful nu e exclusivist, ca sa vina lumea la golf. Eu cred ca dimpotriva, golful trebuie sa-si pastreze elitismul, pt a fi dezirabil, dar asta-i o alta discutie. Deci, indemnul NU ÎI APARȚINE PREȘEDINTELUI, el doar a dat glas unei dorinte unanime din lumea golfului românesc. PS : o nota absolut speciala as vrea sa acord pt CONTRIBUTIA BETANO pt liga nationala de golf !!!

10154381430240312
Danut Munteanu  •  26 Septembrie 2021, 18:15
Postat de jean_gabin pe 26 Septembrie 2021, 17:20

Tara arde si baba se piaptana…Viata se scumpeste rau pe zi ce trece si nu mai de golf nu ii arde romanului de rand in ziua de astazi.

S-ar cam prea putea ca o explicație pt rândul ăla să fie tocmai apetența prea ridicată spre jucatul de table, sau chibițatul pe internet, decât practicarea unui sport care : - implica îndemânare deosebita - implica o concentrare deosebita, mai ales pt ca e discontinua in timpul rundei - exclude cocalareala ( cu toate formele de asociere ) - care pune pe picior de egalitate barbatii cu femeile - care nu are nevoie de arbitru ( ma refer la golful amator, unde premiile sunt limitate dpdv al cuantumului ) - impune o disciplină deosebită și o aprofundare a cunoștințelor din mai multe domenii… De aia zic…s-ar putea sa gasim o explicație !

10154381430240312
Danut Munteanu  •  26 Septembrie 2021, 18:10
Postat de cita pe 26 Septembrie 2021, 17:21

Stimati domni, de oina cu radacini in Carpati de peste 500 ani, sport din care am impresia ca deriva si golf-ul, cricket-ul, base ball-ul, tenisul si altele, ati auzit? Si fiti siguri ca acest sport, inventat de ciobanii din Carpati, nu cere mari investitii, iar un teren de fotbal poate fi adaptat foarte usor si repede pentru oina! Mai ganditi-va la adevaratul sport national al romanilor!

Cu respect, oina are mai multe radacini comune cu handbalul, nu cu golful. Si nicj cu cricketul.

10154381430240312
Danut Munteanu  •  26 Septembrie 2021, 18:09
Postat de birdibel pe 26 Septembrie 2021, 17:51

În condițiile actuale din România invitația la golf a președintelui poate apărea ca o lipsa de sensibilitate. Este evident ca tara și populația ei nu sunt pregătite pentru golf, din multe puncte de vedere. Va trece multa vreme pana când acest sport va deveni accesibil și popular în România. Înainte de a înjura însă golful ar trebui sa ne întrebăm de ce el este cel mai practicat sport în SUA...

Concret : populația Islandei are 320.000 cetățeni. Sunt 67 terenuri de golf. Sunt 16.000 ( !!! ) jucători de golf. Sezonul are practic doar 4 luni. Golful este al doilea sport outdoor dpdv al nr de practicanți, o fi oare întămplător ?

10154381430240312
Danut Munteanu  •  26 Septembrie 2021, 18:07
Postat de adi_stelistul pe 26 Septembrie 2021, 16:53

Chiar asa fiind, presedintele s-a dovedit teribil de neadecvat cu remarca sa. Mai ales ca, dincolo de costurile despre care amintiti, cam 70% din populatia tarii (si cred ca sunt modest) nu are la dispozitie un teren de golf in apropiere. Deci va trebui sa va ganditi si la costuri de deplasare si (eventual) cazare. Dar, sa trecem, e irelevant. Cand vorbesti despre efecte benefice asupra sanatatii aduse de golf care, hai sa fim seriosi, e la fel de benefic ca si mersul pe jos (simplu si fara nici macar 5 euro pe ora costuri) esti putin ... iesit din cadru. Remarca aceea a fost cel putin nefericita. Sustii un program de constructie de baze sportive simple la tara (program mai de succes eventual decat "Romania educata"), accesibile tuturor, daca vrei sa vorbesti de sanatate prin sport. In sfarsit, n-am nimic cu golful, Doamne fereste, nici cu presedintele, pe care l-am si votat de doua ori, dar domnia-sa pare tot mai rupt de realitate. Mai inadecvat, cum ziceam.

Aveti dreptate partial. Voi detalia : 1. Dpdv al fitness-ului, golful ofera cu 30 % mai mult consum caloric jucatorului, decat celui care doar il insoțește. 2. Dpdv al comparației cu alergarea : de cele mai multe ori am vazut oamenii alergand pe asfalt, deci riscându-și genunchii. Golful se joacă pe iarbă. 3. Dpdv mental : golful este un sport contraintuitiv, adica lovești relaxat, pt o distanta mai lunga, lovesti in jos pt ca mingea sa o ia in sus, șamd. Este foarte complicat sa-ti gestionezi sistemul nervos periferic, pt a avea reflexele perfecte. 4. Dpdv INTELECTUAL…golful este practic foarte similar cu managementul. Trebuie sa stii ce poți, trebuie sa stii sa evaluezi ce pozitie a mingii si cum te influenteaza umiditatea ierbii, sau directia vântului, lumina sau umbra de la soare, șamd… 5. Dpdv al manierelor, golful este unul dintre foarte puținele sporturi cu reguli stricte de etichetă. Pt toate aceste motive, voi afirma ca nu aveti dreptate, cand comparati golful cu alergatura… Dpdv al infrastructurii, aveti perfecta dreptate. Sunt un privilegiat, care a avut oportunitatea sa joace golf in 117 țări. Cam știu ce inseamna un teren de inalta clasa ( in circa 70 dintre țările alea am jucat pe cel mai bine cotat teren cf Golf Digest ), și am avut câteva întâlniri cu câțiva proprietari de cluburi de golf SERIOASE din lume, cu care am dezbătut anumite aspecte ale managementului sportiv. Nu pot exista terenuri fără membri, tot asa precum nu pot fi găini fără ouă…

birdibel
birdibel  •  26 Septembrie 2021, 17:51

În condițiile actuale din România invitația la golf a președintelui poate apărea ca o lipsa de sensibilitate. Este evident ca tara și populația ei nu sunt pregătite pentru golf, din multe puncte de vedere. Va trece multa vreme pana când acest sport va deveni accesibil și popular în România. Înainte de a înjura însă golful ar trebui sa ne întrebăm de ce el este cel mai practicat sport în SUA...

dubluv
dubluv  •  26 Septembrie 2021, 17:34
Postat de minos3 pe 26 Septembrie 2021, 16:23

Country Club a fost infiintat de regele Ferdinand in 1929 ???? Regele a murit in iulie 1927 !!!

ironii ieftine..

  • 1
  • 2
  • 3
Comentează