Comentarii (37)
chiron
chiron  •  09 Iunie 2023, 01:19

Din păcate, când alte Olăroiu ține discursuri anti-europene sau alde Lăcătuș ori Balint sprijină o monstruozitate comunistoidă alimentată cu bani publici, toți contribuie la clișeul conform căruia ori ai minte, ori știi să dai cu piciorul în minge, dar rareori le deții pe ambele. Cam despre asta e vorba: asta e capacitatea lor de înțelegere a realității, după ce prea rar au ridicat capul din gazon sau au putut să depășească orgolii și interese financiare.

Ioano13
Ioano13  •  08 Iunie 2023, 21:47
Postat de ionescugeorge77 pe 08 Iunie 2023, 21:16

Ioano13 sunt de acord cu tine cu exceptia ca au fost milioane de romani care s au descurcat si in comunism ...erau 3 milioane de membri de partid ...nu toti aveau frig in casa sau nu gaseau mancare ...aveau gospodarii de partid ...ei bine acestia poate regreta ...unii dintre ei sigur regreta ...au fost ei in stare sa renunte la clauza natiunii celei mai favorizate ...dar de fotbal de ce nu spui nimik ?...esti bucurestean ?...iti placea cand titlu se dadea echipelor din bucuresti ?

Ionescugeorge77, da, sunt bucucurestean. Și sunt stelist. Stiu ca Steaua a fost ajutată , în multe momente ale fotbalui intern, dar, trebuie sa recunoaștem ca Ilie Ceaușescu nu putea sa influențeze rezultatul meciurilor internaționale. Apoi, știu cum Dudu Georgescu a câștigat balonul de aur, dar parca, și Cămătaru a jucat rolul ăsta. Oricum, atunci, fotbalul în România era mult mai competitiv ca acum. Nu știu, nu-mi dau seama, dacă sistemul politic a avut vreun merit,dar e posibil. Tinerii de atunci, talentați, nu aveau tentațiile de azi iar fotbal era o supapă de refulare , ba chiar de emancipare. PS Eu însumi am cochetat cu fotbalul, am jucat în diviziile inferioare pina la 23 de ani( fara sa neglijez școala)

ionescugeorge77
ionescugeorge77  •  08 Iunie 2023, 21:16

Ioano13 sunt de acord cu tine cu exceptia ca au fost milioane de romani care s au descurcat si in comunism ...erau 3 milioane de membri de partid ...nu toti aveau frig in casa sau nu gaseau mancare ...aveau gospodarii de partid ...ei bine acestia poate regreta ...unii dintre ei sigur regreta ...au fost ei in stare sa renunte la clauza natiunii celei mai favorizate ...dar de fotbal de ce nu spui nimik ?...esti bucurestean ?...iti placea cand titlu se dadea echipelor din bucuresti ?

Ioano13
Ioano13  •  08 Iunie 2023, 20:50

Cei care laudă și regretă comunismul, ori mint, ori nu au trăit în acea epocă. Dincolo de frigul din case, lipsa alimentelor de bază( in 1986-87 măcelăriile s-au desființat, de ex), promovarea activistilor de partid în funcții de conducere,etc) cel mai supărător era marasmul mincinos în care presa vremii, activiștii de partid și imbecilii îl creau. *** și bâlbâitul care conducea țara, era cel mai iubit fiu al poporului, geniul din Carpați iar ciudata lui soție era savanta de renume mondial cu cele(doar) patru clase absolvite. România , în anii '80, avea cel mai scăzut nivel de trai în raport de toate tarile europene, comuniste sau democrate( cu excepția Albaniei, o tara medievala , pina in 1996. Apoi, niciuna din tarile comuniste europene nu avea nivelul de trai mai ridicat decât vreuna din tarile democrate europene. Acum, nivelul de corupție al clasei politice, împletit cu nivelul redus al pregătirii intelectuale, sunt "opera" poporului. Clasa politica este la fel ca poporul care o votează. Asa cum și autorul articolului remarca, lipsa obligațiilor si libertatea de a decide, au dus la precaritatea moralei și la slaba cultură a multor, foarte multor cetățeni. Oamenii cu capul pe umeri rămân în observare, nu se implica în politică, dar trăiesc decent.

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

ionescugeorge77
ionescugeorge77  •  08 Iunie 2023, 20:31

Tarabas ...nu se compara rosile cireasa cu rosile mari zemoase bune cu paine calda si branza de pe vremea mea ...vreau rosii cat pumnul nu microscopice si nici gust n au cand taiam inainte o rosie se umplea farfuria si isi lasa o zeama deosebita ,castraveti la fel ...pepeni verzi la fel ...deviem de la subiect ...in comunism castigatoarea titlului se stabilea la bucuresti ca si acum ...

parpalache
parpalache  •  08 Iunie 2023, 20:23

Acum-dupa 33 de ani de la„revoluție”-unde„vedetele”au fost„grupul celor 6”(dizidenți-vechi kominterniști-Prin kominterniști ințelegând comunilști vechi- de origine alogena-care erau„internaționaliști”și ascultau doar de Moscova)-vrem nu vrem, tebuie sa admitem ca unul din acei kominterniști-Silviu Brucan(pe numele de„fata”Saul Brukner)-a facut niște profeții(sau era doar mai bine informat-cunoscând planurile regizorilor„revoluției”)!Ei bine, Brucan a zis ca va trebui sa renunțam la naționalism-rau vazut in Occident-și sa acceptam o „suveranitate limitata”!Și tot el a starnit un mare scandal-in presa româna- când -intr-un interviu dat unui ziar american-a zis ca poporul român,nu e pregatit sa accepte capitalismul,ca e„stupid people”și ca abia dupa 40 de ani-dupa ce vor pieri„nostalgicii”in „deșertul tranziției”-ca in Exodul biblic-vom avea și la noi economie de piața și democrație de tip occidental!Profeție?!Cinism?!

ionescugeorge77
ionescugeorge77  •  08 Iunie 2023, 19:57
Postat de Tarabas pe 08 Iunie 2023, 16:50

Dar de ce trebuie sa ai parinti la tara, sa te ai bine cu vanzatoarea de la magazin, cu cea de la librarie, sa ai pile si relatii in sistem, pt o bucata de carne, o carte sau un serviciu cat de cat decent ?! Serios cine avea 2500-3000 nu ducea lipsa de nimic ? Tata avea un pic mai mult, asta nu-l salva de cozile de 2-4-6 ore dupa 8 ore de munca si nu de putine ori statea degeaba. Nu e nevoie de 100 de lei, gasesti rosii cherry la vreo 60 de lei pe kg (aprox 20 de lei o caserola de 300 de g) la Mega, din Olanda, sunt absolut delicioase, pofta buna ! Si da, inca imi mai amintesc gustul rosiilor de la bunici din gradina, ce ti-am recomdat e la fel de bun.

...prietene o gaina la tarani era 100 de lei ...la stat un kg de carne de pui era 25 de lei ...poate taica tu era om care nu vroia sa plateasca de 4 ori mai mult ...poate trebuia sa dea 1000 de lei pe meditatile tale ...un porc la 100 de kg era 5000 de lei...ce faceati cu banii ?...aveati masina ?...o Dacie era 70 000 ...prietene comunismul romanesc era scarbos era ceva de desumanizare ...te desconsidera ca si cetatean ...dar daca munceai si castigai cat ti am spus ...ai fi putut sa te descurci cu mancarea si caldura ...cu concedile la mare ...cu apartamentele ...intre dezumanizare si saracia actuala ...prefer saracia actuala...nu accept ca titlu la fotbal se da de la bucuresti ...ca si inainte ...

doritor
doritor  •  08 Iunie 2023, 19:34

Daca un intreg definit la Yalta in 1945 a fost impartit in doua de si au participat trei pe ideea unei femei ,Eleonor Roosvelt(inteligenta femeie) a asigurat cea mai lunga pace si dezvoltare pe meleaguri unde razboaiele si aliantele se succedau ff des inseamna ca a fost bine. Pana-n anii *60 si-n vest si-n est se alerga dupa unii fie ca erau comunisti, fie ca erau burghezi fiecare avea „clientii” lor sa-i educe. Ro si cu teritorii ciuntite si despagubiri de razboi a dus-o bine datorita bogatiilor solului si subsolului ei pana-n 1964 scapate de la disparitie datorita unor tehnologii nu prea dezvoltate ca-n zilele noastre. Dupa a inceput o industrializare cu bani imprumutati din cealalta parte si populatia rurala a migrat spre oras,si niste sosele neexistente sau cu piatra de rau au fost facute in toata tara. In fiecare judet s-a facut cate un spital mare,cinematografe,scoli ,teatre, hoteluri la munte si pe litoral pe langa fabrici, combinate, institute de cercetari si tehnologii etc. Totul a pornit de la 0 si s-a atins un nivel bun rau a asigurat pana-n 1980 liniste si un nivel acceptabil de trai . Anii*80 au fost o rusine pentru RO nu numai din disperarea unora sa ramana la putere ci si incalcarii grosolane a contractelor de imprumut prin marirea unilaterala a dobanzii ca si acum a BNR. Ce ofera Malta? Se pare ca nu mai respecta vechea impartire si ne-a declarat tara invinsa in razboiul rece. Reformele cerute au insemnat distrugerea a tot ce s-a realizat si predarea la cine?

armand
armand  •  08 Iunie 2023, 18:29

D-le Naum, incercati sa simplificati ceva, care daca ar fi sa-l citez pe N. Chomsky, ar lua ani de dezbateri. Experimentele sociologice si politice sunt de ieri de azi , piscul istoric a fost acel tren care in `17 pornea din Berna spre Sankt Petersburg. Si daca tot pomeniti de Iugoslavia, eu am vazut cum traiau la inceput de ani `80 pana la strecuratul batului prin gard. Cat despre occident, adormirea societatii civile dupa cel de al doilea razboi a primit conotatii grave spre tragic. A se urmari literatura, artele plastice, cinematografia occidentale dupa cateva decenii de amorteala indusa. Istoria cumva mereu face dreptate. Cultura occidentala s-a cladit pe sange, mereu a existat in istorie un pret pentru asa ceva. La o intrebare pusa candva lui A. Oz, anume cineva va face ordine in occident, acesta a raspuns cu un zambet: Poate islamul!

eterrna.terrra.nova
eterrna.terrra.nova  •  08 Iunie 2023, 18:11
Postat de Tarabas pe 08 Iunie 2023, 16:50

Dar de ce trebuie sa ai parinti la tara, sa te ai bine cu vanzatoarea de la magazin, cu cea de la librarie, sa ai pile si relatii in sistem, pt o bucata de carne, o carte sau un serviciu cat de cat decent ?! Serios cine avea 2500-3000 nu ducea lipsa de nimic ? Tata avea un pic mai mult, asta nu-l salva de cozile de 2-4-6 ore dupa 8 ore de munca si nu de putine ori statea degeaba. Nu e nevoie de 100 de lei, gasesti rosii cherry la vreo 60 de lei pe kg (aprox 20 de lei o caserola de 300 de g) la Mega, din Olanda, sunt absolut delicioase, pofta buna ! Si da, inca imi mai amintesc gustul rosiilor de la bunici din gradina, ce ti-am recomdat e la fel de bun.

Mai poti caci ue forteaza fermierii olandezi sa isi vanda fermele.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Comentează