Articol de Oana Duşmănescu - Publicat marti, 26 ianuarie 2016 00:00
Echipele din Denver și Carolina s-au calificat duminică seară în Super Bowl-ul aniversar, cu numărul 50, care va avea loc pe 7 februarie, la San Francisco.
Denver Broncos, cu un Peyton Manning care la 39 de ani nu are deloc chef să îmbătrînească, a trecut de New England Patriots, echipa unei alte supervedete, Tom Brady, în finala American Football Conference, cu 20-18.
În cealaltă conferință a NFL, jucătorii de la Carolina Panthers și-au cîștigat și ei locul în Super Bowl, după ce au învins cu 49-15 pe Arizona Cardinals. Aniversarea de aur a marii finale va avea loc pe Levi’s Stadium din Santa Clara, care va primi, conform datelor oficiale, 75.000 de suflete în ziua meciului.
Pentru Manning, care a devenit cel mai în vîrstă quarter-back din istorie care își duce echipa în Super Bowl, este ultima șansă din carieră de a mai cuceri un titlu în fotbalul american, după cel care a decis campioana din 2006, adjudecat alături de fosta sa echipă, Indianapolis Colts. Va fi cea de-a cincea prezență a sa într-un SuperBowl.
Denver Broncos s-a alăturat, astfel, echipelor Greenbay Packers, Pittsburgh Steelers și New England Patriots în detașamentul de elită al celor patru formații din NFL care adună fiecare cel puțin 8 apariții în Super Bowl.
De cealaltă parte, Panterele și-au înscris numele printre cele zece echipe care au încheiat sezonul regulat cu o singură înfrîngere în palmares.
Prețuri enorme la reclame
Brandurile care vor dori să apară cu un spot la CBS în timpul celei de-a 50-a ediții a Super Bowl vor plăti 6 milioane dolari pentru 30 de secunde de reclamă. Asta înseamnă cu 11 la sută mai mult decît la ediția trecută a finalei NFL. Și numărul telespectatorilor va fi mai mare decît anul trecut, în 2016 anunțîndu-se undeva între 110 și 117 milioane de interesați.
Marile firme care sînt prezente în pauzele comerciale de la Super Bowl cheltuie, în medie, un milion de dolari pentru spotul special pregătit pentru acest eveniment.
Totuși studiile de marketing privind acest meci arată că din ce în ce mai mulți privitori nu-și amintesc mare lucru despre mărcile sau produsele cărora li s-a făcut reclamă. Ei spun că mai degrabă au apreciat creativitatea imaginilor pe moment, dar apoi nu au cumpărat nimic din ce li s-a propus în ziua finalei NFL la televizor.
"Haideți să profităm de acest Super Bowl cît mai putem! Nu mai avem mult – vreo 35 de ediții înainte să apară roboții și ingineria genetică sau problemele de siguranţă ale jucătorilor și să închidă întregul NFL sau să-l facă prea ciudat. Gîndiți-vă că e ultima sărbătoare distractivă, înainte de Valentine și de Ziua Cîrtiței"
Huffington Post
Super Bowl 50 va fi transmis în direct în România pe Dolce Sport, în noaptea de 7 spre 8 februarie, la ora 1:30.
4titluri de MVP al sezonului regulat are Peyton Manning și unul de MVP în Super Bowl
Uluitoarele cifre ale Super Bowl 50:
- 50-ul adăugat după titulatura marelui meci e o noutate în sine. Pînă acum, socoteala se ținea în numere romane
- 72 de oameni lucrează la fabricarea trofeului Vince Lombardi, cel care revine echipei cîștigătoare
- 26 de ediții ale Super Bowl au cîștigat echipele din NFC, față de cele 23 ale formațiilor reprezentînd AFC
- 6 titluri are trecute în palmares echipa Pittsburgh Penguins, cele mai multe din NFL
- 5 titluri pierdute are Denver Broncos, care au însă și trei cîștigate
- 103.985 este recordul de audiență la un Super Bowl, înregistrat în 1980, la Pittsburgh-Los Angeles
- 300 de camioane și 50 de cărucioare cu mîncare au primit licența de a vinde marfă în San Francisco cu ocazia imensului eveniment
- 36 de camere video vor contribui la transmisia meciului
- 3 ore și jumătate va dura evenimentul în sine. Pauza, în care vor cînta Coldplay și Beyonce, va dura 30 minute, dar recitalul doar 15. Totul se va petrece la lumina zilei, pentru că Levi’s Stadium nu este acoperit