Articol de GSP - Publicat luni, 14 ianuarie 2019 10:55
Ion Țiriac susține că proiectul prezentat de Ministerul Transporturilor legat de construcția căii ferate Gara de Nord – Aeroport Otopeni interferează cu investiția realizată de fundația sa.
„Decizia complet ruptă de realitate a Ministerului Transporturilor de a construi o cale ferată care să lege Gara de Nord de Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă” va obliga Fundația Ion Țiriac să renunțe la două proiecte non-profit majore, de interes național, derulate în orașul Otopeni.
Primul proiect se referă la Patinoarul Țiriac – Telekom Arena din orașul Otopeni, dezvoltat de Fundația Ion Țiriac, și inaugurat în anul 2016 în urma unei investiții de peste 3,6 milioane de euro. Sala de gimnastică este dispusă la etajul superior al patinoarului. Proximitatea actualului traseu propus de oficialii de la Ministerul Transporturilor va face imposibilă continuarea activității patinoarului și a sălii de gimnastică în condiții optime.
Cel de-al doilea proiect se referă la o inițiativă aflată în stadii avansate de concretizare, menită să creeze o universitate privată non-profit, în Otopeni. Investiția totală este estimată în jurul valorii de 300 milioane EUR, urmând a fi create peste 1,000 de noi locuri de muncă. Proiectul universității este, de asemenea, compromis de această nouă cale ferată care ar urma să traverseze campusul într-un mod care l-ar face complet inutilizabil, atât din perspectiva accesibilității, cât și din cea fonică.
[...] Pretextul vehiculat în spațiul public conform căruia linia de tren Gara de Nord - Aeroportul ”Henri Coandă” reprezintă o condiție obligatorie din partea UEFA pentru organizarea meciurilor la CE 2020 este unul fals. Condițiile obligatorii țin doar de componentele de infrastructură sportivă”, a reacționat Țiriac într-un comunicat de presă.
Comunicatul integral, mai jos:
Detalii despre proiectul Ministerului Transporturilor AICI