Articol de GSP - Publicat marti, 27 noiembrie 2007 00:00
Fiat Sedici s-a nascut dupa ce italienii si japonezii au batut palma pentru o colaborare. Cu ce-a venit fiecare? Europenii s-au ocupat de designul exterior si de motorizari, in timp ce asiaticii au luat pe piept interiorul si tractiunea integrala. Mai mult de atit, ei au pus la dispozitie si fabrica lor din Ungaria. A rezultat un SUV compact, un "Crossover" care sa se poata deplasa pe orice fel de suprafata, mai putin pe cele carora le pot face fata doar SUV-urile adevarate.
De ce se numeste Sedici? Simplu, "sedici" inseamna in italiana cifra "saisprezece", iar daca inmultesti 4x4 intotdeauna rezulta 16, adica tractiunea integrala 4x4. Lung de 4 metri si 10 centimetri, lat de 1,7 si cu un ampatament de 2,5 metri, Fiat Sedici are o garda la sol de 19 centimetri. Masina va fi disponibila atit cu tractiune fata (4x2), cit si cu tractiune integrala.
Pentru Romania vor exista doua motorizari, una pe benzina (1.6, 107 CP) si una diesel (1.9 Multijet, 120 CP). La drive-test, am ales varianta pe motorina, un turbo-diesel cu cutie manuala cu 6 trepte. Italienii nu te dezamagesc niciodata atunci cind vine vorba de propulsoare. Fisnete si pline de viata. In conditii normale de drum, cuplul este transmis rotilor din fata. In momentul in care se pierde aderenta, intra in actiune si puntea spate. Pentru suprafete de off-road, cuplul se poate distribui in mod egal, fata-spate, cu ajutorul unui buton aflat intre scaune. Designul este tot "made by Italy", iar de interior s-a ocupat Suzuki. Unul banal, simplut si care nu prea are termen de comparatie cu cel al lui Fiat Bravo. Dar Sedici are 4x4 si conteaza mai mult decit un interior. Cum vor primi romanii aceasta masina ramine de vazut.
15.400 de euro este pretul unui Fiat Sedici 1.6, 107 CP, 4x2, echipare Dynamic
20.926 de euro costa cel mai scump model de Fiat Sedici (1.9 Multijet, 120 CP, 4x4, echipare Emotion)