Articol de GSP - Publicat miercuri, 27 noiembrie 2013 00:00 / Actualizat marti, 26 noiembrie 2013 20:54
Giancarlo Fisichella şi ziariştii britanici de la TopGear au testat o zi întreagă Alfa Romeo 4C, model care s-a lăsat aşteptat multă vreme. Acum a venit timpul pentru laude şi admiraţie.
"Aerul e rare fiat aici, sus. Suntem la 2.275 m deasupra nivelului mării, privind întinderea lacului Serrù. Un baraj uriaş ţine în frîu miliarde de litri de apă, un minunat tribut din beton adus puterii apei.
Am reuşit să obţinem 24 de ore împreună cu 4C. Baza aleasă de Alfa pentru prezentarea dinamică este complexul pentru teste FIAT de la Balocco, aflat la o oră de mers la vest de Milano, nu departe de Alpi.
Giancarlo Fisichella, fostul pilot F1, a primit învoire de la divizia de curse Ferrari GT pentru a demonstra capacităţile lui 4C. «E o jucărie drăguţă», ne spune el.
Alfa 4C ar putea fi cea mai cu picioarele pe pămînt maşină supersport pe care am pus mîna în ultima vreme, deci avem nevoie de nişte drumuri la fel de bine plantate.
Prima impresie este rareori înşelătoare. Personal, mie mi se pare că are nişte forme minunate, mai ales în partea din spate. Judecînd după comentariile de pe site însă, 4C nu e chiar un succes total. Farurile sunt ciuca bătăii. Poţi da vina pe şeful cel mare, Sergio Marchionne, care a intervenit cerînd modificarea formelor mai alunecoase de la concept pentru a economisi 4 milioane de euro. E vorba despre gustul fiecăruia, însă cred că orice critic internaut se va răzgîndi atunci cînd o va vedea pe viu prima dată. E mică şi foarte drăguţă.
E foarte strînsă pe tine, chiar dacă scaunele cu cochilie din carbon sunt subţiri şi e foarte puţin probabil să cîştige recomandări din partea vreunui ortoped.
4C este alcătuită din 864 de componente şi fiecare maşină trebuie să treacă prin 351 de teste diferite la capătul liniei de asamblare. Rezultatul final este o maşină deşteaptă care foloseşte tehnologie de ultimă oră, dar care păstrează un aer old-school foarte plăcut.
La fel de plăcut şi de old-school este şi sunetul atunci cînd o porneşti. Motorul este o versiune din aluminiu a celui de 1.750 cmc pe care-l găseai în Giulietta Quadrifoglio, deşi aici e modificat pentru a produce aproape 240 CP la 6.000 rpm şi 350 Nm imediat peste 2.000 rpm.
Mergînd mai departe, 4C începe să strălucească. Şasiul este excelent, echilibrat, stabil şi neutru. Are tone de aderenţă. Taie-i gazul brusc într-o curbă şi configuraţia cu motorul central face maşina să derapeze, însă acesta nu-i locul potrivit pentru aşa ceva. Ţine motorul turat şi vei avea o maşină rapidă, depăşind suta în 4,5 secunde.
E foarte clar faptul că nu-i un Porsche. Însă nici nu e doar gura de ea – merge de stinge şi se controlează foarte bine. În plus, are o frumuseţe filosofică de care ne simţim atraşi.
Aşa cum e acum, 4C e o maşină care naşte discuţii, dar care face lucrurile aşa cum vrea. Şi, chiar şi numai pentru asta, TopGear se înclină în faţa ei".
Date tehnice
Alfa Romeo 4C
Preţ: 52.766 euro
Motor: 1.750 cmc
Putere maximă: 240 CP/6.000 rpm
Cuplu maxim: 350 Nm/2.200 rpm
0-100 km/h: 4,5s
Viteză maximă: 257 km/h
Consum mixt: 8,1l/100 km
Ce mai puteţi citi în TopGear de noiembrie
- Mercedes- Benz S63 AMG întîlneşte strămoşii
- Captain Slow răspunde la cea mai dificilă întrebare: cum se manevreză o remorcă
- Renault Twizy la muzeu
- teste cu BMW X5, Lexus IS, Renault Megane RS, Dacia Duster, Renault Clio RS, Caterham EcoBoost
- Opel Insignia, Jeep Cherokee
Decizia luată de Real Madrid după moartea lui Helmuth Duckadam » Gestul impresionant al spaniolilor