SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

A pierdut din caracterul sportiv, dar a evoluat tehnologic » Un Focus isteţ

Articol de - Publicat marti, 24 mai 2011 00:00 / Actualizat luni, 23 mai 2011 22:11

Noul Ford Focus şi-a pierdut din caracterul său sportiv. A evoluat însă mult în ceea ce priveşte tehnologia de ultimă generaţie

Istoria lui Ford Focus a început în 1998, o dată cu ieşirea din scenă a modelului Escort. Dintotdeauna, Focus, care face parte din clasa compactă, a fost pe placul românilor. La început pentru caracterul său sportiv. Acum, americanii au schimbat un pic registrul. Noul Ford Focus, lansat în această primăvară în România, e altfel. Extrem de tehnologizat, chiar peste clasa sa, cu un consum mic şi cu echipări bogate.

1.6 TDCI, 115 CP, 270 Nm, transmisie manuală, echiparea de top Titanium. Diesel. Asta înseamnă că te aştepţi la un pic de zgomot dinspre capotă. Focus-ul e silenţios, iar cei de la Ford spun că este cel mai tăcut din clasa sa. Motorul nu este sportiv. Vrei mai multă putere, Focus are pregătite şi alte versiuni. 1.6 este un motor cu dedicaţie clară pentru un consum mic. Contribuie şi sistemul "Start@ Stop", extrem de eficient atunci cînd circuli în aglomeraţiile urbane. Cifrele consumului provoacă dureri de cap rivalilor din clasă: 4,2 l/100 km (mixt), 5,1 l/100 km (oraş) şi 3,7 l/100 km (extraurban). Cu un mers normal, deci fără excese, a rezultat un consum extraurban de 5,9 l/100 km.

Suspensia este mai confortabilă în comparaţie cu modelul anterior. Se stă bine în scaunele noului Focus, iar cei aflaţi în spate nu se pot plînge de nimic.


16.000 de euro (TVA inclus) este preţul de pornire pentru un Ford Focus 1.6 105 CP, benzină, 5 uşi

Plusuri. Tehnologie de ultimă generaţie
Noul Focus are parbrizul încălzit, unic în clasa sa. În cadrul dotărilor exclusive, maşina are o cameră video montată pe parbriz. Aceasta poate recunoaşte semnele de circulaţie rotunde (limitări de viteză, depăşirea interzisă).

Lane Keeping Aid este un sistem care mişcă singur volanul în cazul în care şoferul intră pe altă bandă de circulaţie fără să semnalizeze. În afara camerei există nişte senzori care monitorizează tot ce se întîmplă la 10 metri în faţa Focus-ului. Dacă viteza este sub 15 km/h, maşina opreşte fără probleme. Sistemul este valabil pînă la o viteză de 30 km/h. În rest, Bluetooth, USB, Voice Control, card SD cu navigaţie. Ford Easy Fuel ajută şoferul să nu încurce borcanele atunci cînd alimentează rezervorul cu motorină, dar maşina este pe benzină sau invers. Sistem de alimentare fără capac care face diferenţa între duzele pompelor de alimentare.

Minusuri. Nu are un fund atrăgător
Faptul că noul Focus nu mai este o maşină cu pronunţate accente sportive i-ar putea nemulţumi pe unii dintre fanii acestui model. Nici designul părţii din spate nu a atras toate simpatiile, stopurile fiind prelungite prea mult pe aripile spate.


364177-ford.jpg

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Marele Shaquille O'Neal, implicat în controversa momentului în SUA » Totul a plecat de la o fotografie „scăpată” pe internet
Stiri extrasport
Marele Shaquille O'Neal, implicat în controversa momentului în SUA » Totul a plecat de la o fotografie „scăpată” pe internet
Patronul milionar care merge cu metroul în București: „Fac socoteala, ies mult mai ieftin!”
Superliga
Patronul milionar care merge cu metroul în București: „Fac socoteala, ies mult mai ieftin!”
Danezul care a venit să joace la Dinamo a rămas surprins de București: „Asta am făcut în prima zi” + Cum s-a trezit cu 50 de cenți în cont
Superliga
Danezul care a venit să joace la Dinamo a rămas surprins de București: „Asta am făcut în prima zi” + Cum s-a trezit cu 50 de cenți în cont

Campionul mondial și european, suspendat pentru că a făcut semnul crucii la Jocurile Olimpice de la Paris: „Dumnezeu mi-a dat totul! Nu voi schimba nimic”

Între timp, în România: bazin semiolimpic inaugurat într-un sat fără canalizare » „Mobilizez babele de prin jurul meu și ne ducem împreună”


Comentarii (1)
triarius
triarius  •  24 Mai 2011, 09:22

Ati uitat sa precizati multe chestii interesante cum ar fi: - noul motor turbo pe benzina Ecoboost livreaza 150 cp si 240 Nm dintr-o cilindree de doar 1.6 l, in conditiile unui consum urban real de 10,5 - 11 %, adica mai putin decat consuma motoarele de 1.6l si 100 cp de pe aceeasi versiune. - se comporta mai bine pe sosea decat multe din rivalele sale insa a mai facut un pas in spatele Golf-ului din acest punct de vedere. - spatiul interior este mai mic decat la versiunea anterioara. - materialele si finisajele sunt deceptionante, chiar la versiunea Titanium. Plastic peste tot si imbinari aiuritoare. Intr-un cuvant, probabil ca nici nu ati testat masina cu adevarat, nu-i asa?

Vezi toate comentariile (1)
Comentează