Articol de Andrei Crăiţoiu - Publicat vineri, 04 mai 2012 00:00 / Actualizat joi, 03 mai 2012 21:09
Bucureştenii au început să devină mai prudenţi în trafic, iar maşinile de ultimă generaţie oferă o siguranţă mai mare! Statistica Direcţiei Generale de Poliţie Rutieră a Poliţiei Capitalei arată cifre mai mici de la an la an.
În 2007, se înregistrau în Capitală 1.503 accidente grave de circulaţie, cu 476 morţi. În 2011, statistica indica 920 evenimente rutiere grave, cu 61% mai puţine. Referindu-ne la ultimii doi ani, 2010 şi 2011, numărul accidentelor rutiere grave în Bucureşti a scăzut de la 940 la 920. Şi oameni au murit mai puţini, 85 faţă de 112!
Numărul persoanelor rănite cauzate de evenimente rutiere petrecute în Capitală este şi el într-o uşoară scădere, de la 1.064 la 1.050 de persoane. Cei de la Poliţia Rutiere au precizat şi principalele cauze pentru astfel de accidente care au loc pe străzile Capitalei. "Sînt 3 cauze principale: traversarea neregulamentară, neacordarea de prioritate către pietoni şi viteza mare cu care conduc şoferii".
Şoferii, principalii vinovaţi
Cele mai multe accidente au fost cauzate de către conducătorii de autovehicule (52% din totalul acestora). Urmează pietonii, vinovaţi de producerea accidentelor rutiere soldate cu urmări grave într-un procent de 37%, cu 5% mai mic faţă de 2010. Şi în rîndul conducătorilor de motociclete se constată o reducere a numărului de accidente, vinovăţia aparţinîndu-le în doar 7% din cazuri.
60.000 de amenzi într-un an
Poliţiştii au prezentat şi detalii în ceea ce priveşte numărul amenzilor aplicate şi al permiselor auto suspendate. Astfel, anul trecut s-au aplicat 24.567 de sancţiuni contravenţionale, toate pentru pietonii care au traversat neregulamentar, 6.497 de amenzi au fost date şoferilor care nu au acordat prioritate pietonilor ce traversau regulamentar. 59.393 de sancţiuni contravenţionale au revenit vitezomanilor care nu au respectat viteza pe sectorul de drum respectiv. De asemenea, au fost reţinute 19.514 permise de conducere, 6.462 dintre acestea fiind luate şoferilor ce n-au acordat prioritate pietonilor care se deplasau regulamentar 2.721 au rămas fără carnet pentru faptul că n-au respectat culorea roşie a semaforului.
Cele mai periculoase locuri
Conform Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, pe lista cu cele mai periculoase artere, unde s-au înregistrat cele mai multe accidente rutiere, soldate cu decese şi răniţi, se regăsesc:
- Bulevardul Ghencea (12 accidente, 5 morţi, 9 răniţi)
- Drumul Taberei (19 accidente, 4 morţi, 15 răniţi)
- Şoş. Bucureşti - Ploieşti (16 accidente, 4 morţi, 16 răniţi)
ALTE ŞTIRI AUTO:
Insignia la cota 500.000!
Fabrica Opel din Russelheim (Germania) a doborît un nou record cînd de pe liniile de producţie ale fabricii a ieşit maşina cu numărul 500.000 a gamei Opel Insignia şi asta la nici patru ani de la debutul pe piaţă a modelului în octombrie 2008. Anul trecut, Opel a vîndut aproximativ 150.000 de modele Insignia în Europa, unde Marea Britanie şi Germania au rămas cele mai mari pieţe, cu 46.000 şi respeciv 26.000 de exemplare comercializate. "Sînt foarte încîntat că exemplarul 500.000 este echipat cu cel mai nou motor diesel BiTurbo", a precizat directorul fabricii, Alex Scheiben.
Vînzări mai mici
Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Franţa au scăzut cu 28,5% în primele patru luni ale anului, de la 34.513 unităţi la începutul lui 2011 la 24.668 unităţi. Cota de piaţă a mărcii Dacia a coborît de la 4,22% în primele patru luni ale anului trecut la 3,66%, potrivit unui comunicat al Comitetului constructorilor francezi de automobile. În aprilie, înmatriculările Dacia au coborît de la 7.991 unităţi la 6.512 unităţi.
Viorel Moldovan vrea o regulă ce ar înfuria FCSB și Craiova: „De ce în altă parte se poate?!”
Nadia Comăneci s-a întors în sportul românesc » Cu ce club va colabora