Articol de Valentin Damian - Publicat duminica, 21 octombrie 2012 00:00 / Actualizat sambata, 20 octombrie 2012 20:04
Lansat în 2008, Audi Q5 are un nou look. Noile motorizări şi un sistem multimedia performant sînt atuurile principale ale SUV-ului compact
Audi Q5 a apărut pe piaţă în 2008. La fel şi Mercedes-Benz cu GLK. Segmentul SUV-urilor compacte a fost creat de cei de la BMW în 2004, atunci cînd s-a lansat BMW X3. Era vremea unei schimbări şi la Audi, iar Q5 s-a primenit cu un facelift.
Cei din Ingolstadt spun că fiecare al doilea Audi vîndut astăzi are un motor diesel. Q5 are două propulsoare 2.0 TDI cu două versiuni de putere: 143 şi 177 CP.
Cel mai puternic propulsor diesel pentru Q5 este 3.0 litri şi 245 CP, unul uşor, care de abia depăşeşte 190 de kilograme. Q5 cu un astfel de motor poate deveni cel mai dinamic SUV din clasa sa. Tehnologia de ultimă generaţie common rail cu injecţie directă şi precisă ajută şi la consum. Dacă în cartea tehnică, consumul mixt indică 6,4 l/100 km, la test, SUV-ul a arătat 7,5 l/100 km, ceea ce nu e rău deloc.
Sistemul Start&Stop, disponibil de altfel în toate variantele de motorizare, a contribuit şi el la eficientizare. Constructorul din Ingolstadt a declarat că motorizările TDI sînt cu 30% mai economice faţă de cele folosite la prima generaţie, deşi puterea acestora a crescut.
Transmisie Quattro permanentă
Un propulsor cu accente sportive care se înţelege de minune cu cutia S tronic automată cu 7 trepte de viteză pe care o poţi manevra şi manual cu ajutorul padelelor aflate în dreptul volanului.
Tracţiunea integrală Quattro este permanentă. Distribuţia standard de putere este de 60% pentru puntea spate şi 40% pentru puntea faţă. Atunci cînd se pierde aderenţa pe una din punţi, sistemul distribuie automat puterea acolo unde este nevoie: pînă la 85% către puntea spate şi pînă la 65% către puntea faţă.
35.300 de euro (TVA inclus) este preţul de pornire pentru un Audi Q5, 2.0 TDI (diesel), 143 CP
gsp verdict
Q5 are un preţ de pornire mai mic faţă de marii săi rivali din categoria premium, motorizări noi puternice şi economice şi un sistem multimedia performant
Design ok
Motor ok
Consum ok
Dotări ok
Preţ ok
Date tehnice
Audi Q5 3.0 TDI 245 CP quattro (tracţiune integrală)
Preţ 49.700 de euro (TVA inclus)
0-100 km/h 6,5 s
Viteză maximă 225 km/h
Consum mixt 6,4 l/100 km
Capacitate 2.967 cmc
Putere maximă 245CP/4.000-4.500 rpm
Cuplu maxim 580 Nm/1.750-2.000 rpm
Adversari
BMW X3 38.006 euro (TVA inclus)
Mercedes-Benz GLK 39.990 euro (TVA inclus)
Range Rover Evoque 36.456 euro (TVA inclus)
*Au fost luate în calcul preţurile de pornire ale acestor modele premium
Plusuri
Multă tehnologie
Audi Multimedia Interface conţine un cititor DVD, un monitor color de 7 inch, amplasat în partea de sus a consolei centrale. Un hard disk de 60 GB asigură stocarea informaţiilor privind navigaţia, aici fiind incluse hărţi 3D. Interfaţa Bluetooth, care include un hotspot WLAN, permite conectarea telefonului. Prin intermediul acestuia, pot fi accesate serviciile Google, precum Earth şi Street View. Pentru a fi online, Q5 oferă şi varianta unui card SIM care se introduce în card-reader-ul maşinii. Muzica înmagazinată este redată cu mare fidelitate datorită sistemului Bang&Olufsen care dezvoltă o putere de 505 Watt.
Adaptive cruise control recunoaşte maşinile aflate în faţă cu ajutorul a două radare şi a unei camere video, menţinînd distanţa faţă de acestea cu ajutorul frînei şi al acceleraţiei. Funcţionează la viteze între 30 şi 200 km/h.
Minusuri
Seamănă cu primul model
Faţă de primul model din 2008, la Q5 nu s-au schimbat prea multe şi trebuie un ochi agil pentru a observa noutăţile la exterior şi interior. O grilă desenată altfel şi un spoiler revizuit. Farurile sînt altele, cu o nouă baghetă de tip LED care înconjoară blocul optic. La interior, cîteva elemente decorative cromate noi. S-a umblat un pic şi pe la scaune, climatizare şi încălzire, şi cam atît.