Articol de Valentin Damian - Publicat marti, 30 martie 2010 00:00
Capitala este plină de gropi, un real pericol pentru toţi cei din trafic. Un club de motociclişti a început să însemneze craterele cu conturul unei persoane întinse pe asfalt după un accident mortal
Parcă niciodată de la Revoluţie încoace, Bucureştiul n-a arătat în asemenea hal. După o iarnă grea, gropile au apărut peste tot. Din păcate, ele au început să facă şi victime. Despre moartea a doi motociclişti, proiectaţi cu capetele într-un stîlp se spune că de vină ar fi o gură de canal întîlnită. S-a întîmplat la sfîrşitul săptămînii trecute.
Dac Motors este un club pentru motociclişti, iar după ultimele evenimente tragice a demarat o campanie de conştientizare a pericolului reprezentat de gropile din asfalt. Practic, aceasta constă în desenarea lîngă fiecare groapă descoperită a conturului unei persoane întinse pe asfalt, aşa cum procedează criminaliştii în cazul accidentelor mortale.
"Campania a început pe 26 martie la ora două dimineaţa. Este o acţiune naţională pentru că în afara Bucureştiului, oamenii cu <motoare> din Constanţa şi Timişoara fac şi ei acelaşi lucru. Pînă astăzi au fost însemnate mai bine de 150 gropi. Noi facem această acţiune pentru toată lumea, automobilişti, motociclişti, chiar şi biciclişti. Toţi sîntem parteneri în trafic. E adevărat că la noi riscul este mult mai mare", a declarat preşedintele lui Dac Motors.
N-a vrut să spună cum îl cheamă. "Lumea mă ştie de <Wolf>. El a spus că acţiunea lor va continua pînă se va rezolva problema. "Gropile sînt marcate fie cu cretă cerată, fie cu vopsea nepermanentă. Este bună şi creta, numai să atragem atenţia autorităţilor că trebuie să le acopere cît mai repede. Vreau să spun că Poliţia ne-a ajutat în demersul nostru. Chiar ne-au întrebat agenţii dacă ne pot fi şi ei de folos", a declarat cel poreclit "Lupul".
Cine ne repară drumurile?
Şi în Germania sînt ierni grele, dar, cu siguranţă, cei de acolo nu au gropile din România. Dacă totuşi apar, ele sînt imediat acoperite. În Bucureşti, problema cade în responsabilitatea Administraţiei Străzilor din cadrul Primăriei Generale. Acţiunea de acoperie a gropilor a început de ceva timp. Gazeta Sporturilor a încercat să ia legătura cu cei care de aceasta pentru a afla în ce fază se află procesul de "plombare", dar nici un oficial nu a putut fi contactat.
Ce spune Poliţia
Subcomisarul Daniel Piştea din cadrul Brigăzii Rutiere a Capitalei a declarat că şi gropile sînt o problemă şi pentru Poliţia Română. "Noi informăm instituţiile autorizate despre absolut tot ce identificăm noi sau ne este semnalat de către cetăţeni. Anul trecut, am aplicat 368 amenzi persoanelor juridice care efectuează lucrări în partea carosabilă sau celor care n-au adus drumul în starea iniţială. Au fost penalizate firme care aveau lucrări nesemnalizate corespunzător, chiar şi nesemnalizate sau care n-au respectat termenele de execuţie a lucrărilor. În 2009 n-am avut nici un accident mortal a cărui cauză să fie o groapă din asfalt".
139 de morţi au fost înregistraţi în Bucureşti anul trecut din cauza accidentelor rutiere, dintre care 67 pietoni care au traversat prin loc nepermis
21 de persoane au murit în 2009 în Capitală din cauza vitezei excesive
Capitala este plină de gropi, un real pericol pentru toţi cei din trafic. Un club de motociclişti a început să însemneze craterele cu conturul unei persoane întinse pe asfalt după un accident mortal
Parcă niciodată de la Revoluţie încoace, Bucureştiul n-a arătat în asemenea hal. După o iarnă grea, gropile au apărut peste tot. Din păcate, ele au început să facă şi victime. Despre moartea a doi motociclişti, proiectaţi cu capetele într-un stîlp se spune că de vină ar fi o gură de canal întîlnită. S-a întîmplat la sfîrşitul săptămînii trecute.
Dac Motors este un club pentru motociclişti, iar după ultimele evenimente tragice a demarat o campanie de conştientizare a pericolului reprezentat de gropile din asfalt. Practic, aceasta constă în desenarea lîngă fiecare groapă descoperită a conturului unei persoane întinse pe asfalt, aşa cum procedează criminaliştii în cazul accidentelor mortale.
"Campania a început pe 26 martie la ora două dimineaţa. Este o acţiune naţională pentru că în afara Bucureştiului, oamenii cu <motoare> din Constanţa şi Timişoara fac şi ei acelaşi lucru. Pînă astăzi au fost însemnate mai bine de 150 gropi. Noi facem această acţiune pentru toată lumea, automobilişti, motociclişti, chiar şi biciclişti. Toţi sîntem parteneri în trafic. E adevărat că la noi riscul este mult mai mare", a declarat preşedintele lui Dac Motors.
N-a vrut să spună cum îl cheamă. "Lumea mă ştie de <Wolf>. El a spus că acţiunea lor va continua pînă se va rezolva problema. "Gropile sînt marcate fie cu cretă cerată, fie cu vopsea nepermanentă. Este bună şi creta, numai să atragem atenţia autorităţilor că trebuie să le acopere cît mai repede. Vreau să spun că Poliţia ne-a ajutat în demersul nostru. Chiar ne-au întrebat agenţii dacă ne pot fi şi ei de folos", a declarat cel poreclit "Lupul".
Cine ne repară drumurile?
Şi în Germania sînt ierni grele, dar, cu siguranţă, cei de acolo nu au gropile din România. Dacă totuşi apar, ele sînt imediat acoperite. În Bucureşti, problema cade în responsabilitatea Administraţiei Străzilor din cadrul Primăriei Generale. Acţiunea de acoperie a gropilor a început de ceva timp. Gazeta Sporturilor a încercat să ia legătura cu cei care de aceasta pentru a afla în ce fază se află procesul de "plombare", dar nici un oficial nu a putut fi contactat.
Ce spune Poliţia
Subcomisarul Daniel Piştea din cadrul Brigăzii Rutiere a Capitalei a declarat că şi gropile sînt o problemă şi pentru Poliţia Română. "Noi informăm instituţiile autorizate despre absolut tot ce identificăm noi sau ne este semnalat de către cetăţeni. Anul trecut, am aplicat 368 amenzi persoanelor juridice care efectuează lucrări în partea carosabilă sau celor care n-au adus drumul în starea iniţială. Au fost penalizate firme care aveau lucrări nesemnalizate corespunzător, chiar şi nesemnalizate sau care n-au respectat termenele de execuţie a lucrărilor. În 2009 n-am avut nici un accident mortal a cărui cauză să fie o groapă din asfalt".
139 de morţi au fost înregistraţi în Bucureşti anul trecut din cauza accidentelor rutiere, dintre care 67 pietoni care au traversat prin loc nepermis
21 de persoane au murit în 2009 în Capitală din cauza vitezei excesive