Articol de Valentin Damian - Publicat joi, 29 noiembrie 2012 00:00 / Actualizat joi, 29 noiembrie 2012 01:37
Monovolumul Dacia Lodgy a fost sancţionat din start cu o stea pentru faptul că ESP nu este în dotarea standard
European New Car Assessment Programme ( Euro NCAP) este o organizaţie europeană independentă care testează siguranţa maşinilor noi. În fiecare an, toate modelele apărute recent pe piaţă ajung la Euro NCAP. Pînă acum, Dacia a trimis la Bruxelles trei modele: Logan, Sandero şi Duster, toate primind acelaşi calificativ: 3 stele.
Ieri, Euro NCAP a publicat pe site-ul său rezultatele pentru 15 maşini, printre ele aflîndu-se şi Dacia Lodgy. Monovolumul care se fabrică în Maroc a fost singurul care a fost notat cu 3 stele, restul obţinînd punctajul maxim, 5 stele.
Brandul românesc suferă în principal din cauza faptului că este low-cost. Din cauză că ESP-ul (Controlul electronic de stabilitate) nu este în dotarea de serie, Lodgy a pornit din start cu o stea în minus, deci nu e o surpriză acest rezultat.
La testul de impact frontal, montantul A a fost deformat, iar plafonul din dreptul montantului B (stîlpul central) a fost şi el avariat. Nici podeaua nu a ieşit bine, ruptura ajungînd din spate pînă în dreptul pasagerilor din faţă, ceea ce înseamnă că picioarele şi gleznele şoferului ar putea avea de suferit.
Dacă la nivelul capului, airbagurile oferă o protecţie foarte bună, la nivelul cutiei toracice a manechinelor s-a constatat că securitatea nu mai este aşa bună, "marginală" a spus Euro NCAP.
De asemenea, tetierele şi scaunele au arătat că oferă un nivel slab de protecţie în cazul unui accident cu o maşină care te loveşte din spate.
În cazul impactului lateral cu o barieră, protecţia capului şi a abdomenului a fost bună, iar în ceea ce priveşte cutia toracică nu au fost semne de îngrijorare. Rezultatele n-au mai fost aşa bune cînd s-a trecut la impactul lateral cu un stîlp, manechinul avînd de suferit tot la nivelul cutiei toracice.
Siguranţă activă înseamnă toate sistemele care ajută şoferul să evite un accident (controlul stabilităţii, controlul tracţiunii, asistenţa la frînare), iar siguranţa pasivă reprezintă tot ce ţine de centurile de siguranţă, airbaguri, celula caroseriei. Apariţia limitatorului de viteză la Lodgy n-a primit puncte din cauza faptului că acest sistem nu este în dotarea de bază.
Ultimele maşini testate, toate cu 5 stele Euro NCAP
Fiat 500L
Ford Fiesta
Ford Kuga
Hyundai Santa Fe
Mercedes-Benz A-Class
Mitsubishi Outlander
Opel Mokka
Seat Leon
Skoda Rapid
Seat Toledo
Subaru Forester
Range Rover
Volvo V60 Hibrid
Volkswagen Golf VII