Articol de Valentin Damian - Publicat luni, 14 martie 2011 00:00 / Actualizat duminica, 13 martie 2011 19:40
Chevrolet a scos pe piaţă primul monovolum destinat clienţilor de pe bătrînul continent. Modelul are 7 locuri şi 6 airbaguri în dotarea standard
"Chevy" nu mai e demult o maşină doar pentru America. Acum, toate pieţele sînt importante, iar pentru Europa nu exista nici un monovolum produs de constructorul american. Nu mai e cazul acum deoarece a apărut Chevrolet Orlando, primul monovolum cu 7 locuri în dotarea standard. Totuşi, aerul american a fost păstrat. Maşina are un pronunţat aer masculin şi aduce un pic cu modelele Chevy consacrate.
Orlando oferă o motorizare pe benzină, 1.8 litri şi 141 cai-putere, şi una diesel, în două versiuni: 2.0 litri cu 131 şi 163 cai-putere.
Pentru drive-test, ultima variantă, 2.0 litri care dezvoltă 163 CP la 3.800 rotaţii pe minut. Un motor turbodiesel care s-a dovedit plin de vioiciune, impecabil pentru un traseu de autostradă. Transmisia este asigurată manual, unde cutia în 6 trepte s-a dovedit precisă. Există şi varianta cutiei de viteză automate, nici nu putea lipsi de la o maşină americană, mult mai relaxantă pentru majoritatea şoferilor. Fără rateuri, fără aşteptări prea multe atunci cînd schimbă ea. Poţi schimba şi tu, manual, Orlando dovedind că şi-a făcut bine temele în ceea ce priveşte transmisia.
Suspensia este potrivită pentru un monovolum. Nu avea cum să fie rigidă, mai ales că poţi băga în ea întreaga familie. Maşina încă nu a fost testată la EuroNCAP, dar ar putea obţine destule stele, avînd în vedere că este construită pe aceeaşi platformă de la Cruze, modelul de succes al celor de la Chevrolet, care a obţinut 5 stele la siguranţă. Cert este că Orlando vine în echiparea standard cu 6 airbaguri, ESP şi ABS.
16.430 de euro (TVA inclus) este preţul de pornire pentru un Chevrolet Orlando LS 1.8 litri, 141 CP
Plusuri. Scaune în trepte ca la cinema
Orlando porneşte cu dreptul atunci cînd vine vorba de cele 7 locuri şi 6 airbaguri plus ESP şi ABS în dotarea standard. Preţul de bază este bun, iar aceste plusuri le-ar putea atrage atenţia clienţilor europeni, targetul celor de la Chevrolet. Volumul portbagajului este de 89 de litri în cazul în care sînt utilizate toate cele 7 locuri, 727 litri în configuraţia cu 5 locuri şi nu mai puţin de 1.487 litri în varianta în care totul este rabatat pînă la scaunele din faţă. Rîndurile de scaune folosite la Orlando sînt în trepte. Primul rînd este cel mai jos, rîndul al doilea este la un nivel mai ridicat, iar cel de-al treilea este amplasat şi mai sus, astfel încît toată lumea poate să urmărească drumul.
Minusuri. Românilor nu le plac monovolumele
Designul lui Orlando nu este punctul său forte. Nu este deloc prietenos, fiind sobru şi chiar rece. Monovolumul nu este un segment căutat în România şi ar putea să nu aibă mare căutare pe piaţa de la noi.