Articol de Valentin Damian - Publicat vineri, 08 ianuarie 2010 00:00
Mazda CX-7 are, în sfîrşit, şi o variantă diesel, după ce pînă acum japonezii ofereau doar motoare pe benzină, puternice, dar şi consumuri pe măsură
Pînă acum, Mazda CX-7 era un SUV compact arătos, dichisit şi garnisit cu un motor de 2.3, benzină şi 260 CP. Adică multă putere, dar şi un consum pe măsură. Românii, fani declaraţi ai propulsoarelor diesel, strîmbau un pic din nas. Chiar dacă le place să fie văzuţi la înălţime nu numai din motive de siguranţă, clienţii de pe la noi ocoleau această maşină. Din noiembrie anul trecut, japonezii le-au venit în întîmpinare şi cu o versiune diesel şi deja lucrurile s-au schimbat. S-au vîndut zeci de unităţi, iar pentru că asiaticii au alocat prea puţine maşini, acum, un client din România, trebuie să aştepte 3 luni.
Mazda CX-7 facelift s-a prezentat la întîlnire cu motor de 2.2 litri şi 173 cai. Cuplul motor intră în acţiune de la 3.500 de rotaţii şi pentru că maşina nu e grea, 1.800 de kilograme, puterea e suficientă. Consumul combinat nu depăşeşte 8 litri pentru 100 km.
Interior premium
La interior, Mazda CX-7 se prezintă bine. Niponii au avut întotdeauna grijă de habitaclu. Să fie construit din materiale plăcute la atingere, totul să fie funcţionabil, iar tehnologie să fie cît mai mult posibil. Inserţii cromate, cadrane noi pentru instrumentele de bord şi afişaje color în partea superioară a planşei de bord ar fi elementele pentru noua CX-7. În rest, un pachet cu 6 airbaguri, sistemele de asistenţă ABS, EBD şi EBA (anti-blocarea roţilor la frînare, controlul electronic al forţei de frînare şi asistenţă la frînarea de urgenţă). Tehnologia RVM este şi ea prezentă şi avertizează şoferul la schimbarea benzii de mers în momentul în care se apropie o altă maşină, dar care nu poate fi observată, fiind în unghiul mort .
Tehnologie din belşug
Sistemul audio este asigurat de Hi-Fi Bose, cel mai bun din domeniu, luminile sînt bi-xenon, cruise control, conexiune Bluetooth, cameră pentru marşarier şi sistem de navigaţie. Display-ul pentru navigaţie este micuţ, dar în cîmpul vizual al şoferului, acesta putîndu-se uita fără emoţii la infromaţiile oferite.
Maşina nu este un off-road. Îi place cel mai mult pe şosea, iar în viraje se descurcă de minune. Tracţiunea e integrală, iar sistemul de control al stabilităţii (DSC) îşi face treaba. CX-7 diesel nu e puternică, dar cine vrea putere merge pe motorul pe benzină. Dar şi drumurile pentru alimentare sînt mult mai dese!
28.290 de euro este preţul de pornire pentru Mazda CX-7 CD 173 Emotion
Adversari
VW Touareg
Nissan X Trail
Citroen C Crosser
Mitsubishi Outlander
Hyundai Santa Fe