Articol de GSP - Publicat sambata, 06 decembrie 2008 00:00
În traficul urban se spune că o maşină mică se strecoară mai bine. Regula s-a dovedit însă valabilă şi în teren accidentat
Zeci de pasionaţi ai off-road-ului s-au aliniat, ieri, la startul clasei "Hobby" a concursului Ursus Alcohol Free Trak, singura competiţie de off-road urban organizată în Europa. Fiecare echipaj a efectuat de două ori traseul, contracronometru, timpul oficial, luat în calcul pentru clasamentul final, fiind cel mai bun din cei doi.
Echipa formată din Gereb Domokos şi Verestoi Csongor, din Odorheiul Secuiesc, a reuşit să se impună în trialul urban, cu un timp de 1m 33s. Pe treapta a II-a a podiumului a urcat însă o echipă obişnuită cu traficul din Bucureşti (Alfonso Lopez şi Mihaela Dima). Iar pe trei au venit Robert Copacinski şi Claudiu Vasilache, din Iaşi.
Traseu dificil
Deşi organizatorii au afirmat că traseul artificial, amenajat preponderent din obstacole din metal, beton şi cauciucuri, dar cu multe zone acoperite cu noroi, are un grad de dificultate mediu, acesta a pus la grea încercare maşinile şi îndemînarea piloţilor înscrişi în clasa "Hobby". Tobele de eşapament rupte, scuturile îndoite şi elementele de caroserie avariate au fost la ordinea zilei. Iar cele mai greu de trecut pentru "începători" s-au dovedit a fi obstacolele din anvelope uzate unde, dacă nu dădeai gaz din timp, rămîneai înţepenit.
Probleme cu jaloanele
Conform regulamentului Ursus Alcohol Free Track, punctajul obţinut de fiecare echipaj este dat de raportul "1 secundă Ă 1 punct". Ruperea benzii de marcaj costă însă 50 de puncte, ruperea unui jalon, 70 de puncte, şi culcarea unui jalon, 60 de puncte. Iar mulţi au avut probleme din această cauză, deoarece traseul off-road urban era destul de îngust. Maşinile mai mici, gen Suzuki Samurai, Jeep Rubicon etc., s-au strecurat mai uşor. Dar trecerea celor mari, precum Toyota FJ Cruiser, Mercedes G-Klasse sau Mitsubishi Pajero, a fost mult mai dificilă. La final însă, au învins cei mai îndemînatici.
1m 33s a fost cel mai bun timp înregistrat pe circuitul Hobby
În traficul urban se spune că o maşină mică se strecoară mai bine. Regula s-a dovedit însă valabilă şi în teren accidentat
Zeci de pasionaţi ai off-road-ului s-au aliniat, ieri, la startul clasei "Hobby" a concursului Ursus Alcohol Free Trak, singura competiţie de off-road urban organizată în Europa. Fiecare echipaj a efectuat de două ori traseul, contracronometru, timpul oficial, luat în calcul pentru clasamentul final, fiind cel mai bun din cei doi.
Echipa formată din Gereb Domokos şi Verestoi Csongor, din Odorheiul Secuiesc, a reuşit să se impună în trialul urban, cu un timp de 1m 33s. Pe treapta a II-a a podiumului a urcat însă o echipă obişnuită cu traficul din Bucureşti (Alfonso Lopez şi Mihaela Dima). Iar pe trei au venit Robert Copacinski şi Claudiu Vasilache, din Iaşi.
Traseu dificil
Deşi organizatorii au afirmat că traseul artificial, amenajat preponderent din obstacole din metal, beton şi cauciucuri, dar cu multe zone acoperite cu noroi, are un grad de dificultate mediu, acesta a pus la grea încercare maşinile şi îndemînarea piloţilor înscrişi în clasa "Hobby". Tobele de eşapament rupte, scuturile îndoite şi elementele de caroserie avariate au fost la ordinea zilei. Iar cele mai greu de trecut pentru "începători" s-au dovedit a fi obstacolele din anvelope uzate unde, dacă nu dădeai gaz din timp, rămîneai înţepenit.
Probleme cu jaloanele
Conform regulamentului Ursus Alcohol Free Track, punctajul obţinut de fiecare echipaj este dat de raportul "1 secundă Ă 1 punct". Ruperea benzii de marcaj costă însă 50 de puncte, ruperea unui jalon, 70 de puncte, şi culcarea unui jalon, 60 de puncte. Iar mulţi au avut probleme din această cauză, deoarece traseul off-road urban era destul de îngust. Maşinile mai mici, gen Suzuki Samurai, Jeep Rubicon etc., s-au strecurat mai uşor. Dar trecerea celor mari, precum Toyota FJ Cruiser, Mercedes G-Klasse sau Mitsubishi Pajero, a fost mult mai dificilă. La final însă, au învins cei mai îndemînatici.
1m 33s a fost cel mai bun timp înregistrat pe circuitul Hobby
INTERVIU: "Două coaste rupte"
Germanul Stephan Maria Webber este CEO la Ursus Breweries, ocupînd funcţia cea mai înaltă. El este un mare amator de motociclete, avînd de suferit de pe urma pasiunii sale
- Domnule Webber, care este motivul pentru care aţi asociat berea fără alcool Ursus cu o competiţie de off-road?
- Pentru că la off-road trebuie să fii tot timpul atenţie şi îndemînare, iar alcoolul nu merge în această combinaţie.
- Vă place off-road-ul?
- Îmi place cu motocicleta în primul rînd, iar munţii Carpaţi i-am descoperit cu motorul.
- Şi cum v-aţi descurcat?
- Nu sînt suficient de bun. M-am ales cu două coaste rupte, dar m-am întors fericit la birou. Soţia mi-a spus că sînt un erou.
- Chiar aşa? Nu-i cam dureros?
- Mi-a trecut cînd am descoperit la poalele Carpaţilor doi bărbaţi care urcaseră pînă acolo cu Daciile îşi instalaseră corturile.
- Dacia se descurcă în orice condiţii?
- Nu ştiu, dar oamenii săteau de vorbă cu cîte o bere în faţă. Ştiţi ce bere consumau?
- Probabil, Ursus?
- Da. M-am dus la ei şi le-am spus care e job-ul meu şi că sînt încîntat că le place berea Ursus.
![„Chivu se face în seara asta” » Surpriză imensă în Italia: ședința decisivă are loc ACUM](https://cacheimg.gsp.ro/autocrop/smp-images-production/gsp.ro/05072024/5e55ddb6-901b-4116-a420-ef4b1d50a518.jpg?width=195&height=130)
![Momente uluitoare în Giulești! Șumudică, scandal cu suporterii după gol » Săpunaru a sărit să-l oprească: ce a urmat](https://cacheimg.gsp.ro/autocrop/smp-images-production/gsp.ro/17022025/81cb3803-05ba-4c08-9c6d-66f0cd24543f.png?width=195&height=130)
![Varga a revenit asupra propriilor declarații, la câteva ore după ce i-a transmis lui Dan Petrescu: „Plângăciosule, fă-ți bagajele!”](https://cacheimg.gsp.ro/autocrop/smp-images-production/gsp.ro/29042023/536112c8-8773-4b8b-8a9a-e1ba43d3f1da.jpg?width=195&height=130)