Articol de GSP - Publicat marti, 18 ianuarie 2011 00:00
Dintre cele 407 vehicule care au luat startul în Raliul Dakar 2011, doar 204 au reuşit să termine dificilul rally-raid la capătul celor peste 9.500 km şi 16 zile de concurs prin Argentina şi Chile.
Potrivit cifrelor oficiale, date publicităţii luni de organizatorii Dakar 2011, au putut să ducă la bun sfârşit această a 32-a ediţie a competiţiei şi a treia desfăşurată în America de Sud 50,1% dintre concurenţii care au pornit în raliu. Astfel, au încheiat întrecerea 94 de motociclete dintre cele 170 care au luat startul, adică 55,3 %, 55 de automobile din 140 (39,9 %), 41 de camioane din 67 (61,2 %) şi 14 atv-uri din 30 (46,7 %).
La clasa moto, câştigată de spaniolul Marc Coma, au participat şi doi raideri români, ambii componenţi ai echipei Vectra Racing. Sătmăreanul Emanuel Gyenes a terminat Dakar-ul pe un remarcabil loc 17 la general - cea mai bună clasare pentur un român în istoria Raliului Dakar - şi a ieşit învingător la categoria Maraton, rezervată concurenţilor care au folosit un singur motor. Colegul lui Mani, Marcel Butuză, a ocupat la final locul 57.
La clasa auto, victoria i-a revenit pilotului de la Volkswagen, Nasser Al-Attiyah (Qatar), care la ediţia precedentă încheiase competiţia pe locul secund.
Conform informaţiilor oferite de oficialii Dakar, în 2010 au încheiat competiţia 51,7 % dintre echipaje, iar în 2009 - 54 %. Raliul de anul acesta a fost mai dificil comparativ cu precedentele două ediţii, după cum au precizat organizatorii, în special în ceea ce priveşte navigarea.
Dintre cele 407 vehicule care au luat startul în Raliul Dakar 2011, doar 204 au reuşit să termine dificilul rally-raid la capătul celor peste 9.500 km şi 16 zile de concurs prin Argentina şi Chile.
Potrivit cifrelor oficiale, date publicităţii luni de organizatorii Dakar 2011, au putut să ducă la bun sfârşit această a 32-a ediţie a competiţiei şi a treia desfăşurată în America de Sud 50,1% dintre concurenţii care au pornit în raliu. Astfel, au încheiat întrecerea 94 de motociclete dintre cele 170 care au luat startul, adică 55,3 %, 55 de automobile din 140 (39,9 %), 41 de camioane din 67 (61,2 %) şi 14 atv-uri din 30 (46,7 %).
La clasa moto, câştigată de spaniolul Marc Coma, au participat şi doi raideri români, ambii componenţi ai echipei Vectra Racing. Sătmăreanul Emanuel Gyenes a terminat Dakar-ul pe un remarcabil loc 17 la general - cea mai bună clasare pentur un român în istoria Raliului Dakar - şi a ieşit învingător la categoria Maraton, rezervată concurenţilor care au folosit un singur motor. Colegul lui Mani, Marcel Butuză, a ocupat la final locul 57.
La clasa auto, victoria i-a revenit pilotului de la Volkswagen, Nasser Al-Attiyah (Qatar), care la ediţia precedentă încheiase competiţia pe locul secund.
Conform informaţiilor oferite de oficialii Dakar, în 2010 au încheiat competiţia 51,7 % dintre echipaje, iar în 2009 - 54 %. Raliul de anul acesta a fost mai dificil comparativ cu precedentele două ediţii, după cum au precizat organizatorii, în special în ceea ce priveşte navigarea.