Articol de GSP - Publicat luni, 12 ianuarie 2009 00:00
Scuderia Ferrari a prezentat, luni dimineaţă, pe site-ul oficial, monopostul cu care va concura în sezonul 2009 al Formulei 1, care a fost denumit F60 cu referire la numărul de Campionate Mondiale disputate de echipa italiană, informează AFP.
Scuderia italiană a precizat că noua maşină a fost elaborată ţinând cont de noile reguli impuse de Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA), referitor la reducere costurilor şi creşterea spectaculozităţii în F1.
În ceea ce priveşte aerodinamica, ce a avut o mare importanţă în ultimii ani şi care au făcut maşinile foarte instabile, au fost făcut unele modificări de grupul de lucru asamblat de către FIA, denumit OWG (Overtaking Working Groupe).
De asemenea, aripa faţă, cu un profil similar central pentru toate maşinile, s-a dezvoltat în principal în părţi şi are o mai mare amploare ca la monopostul anterior. În timp ce, aripa spate este mai înaltă şi mai strânsă.
Sistemul de suspensie şi designul maşinii au fost, de asemenea, revizuite pentru o distribuire mai bună de greutăţii, precum şi pentru a lua în considerare două schimbări majore: utilizarea Kers (sistem de recuperare a energie cinetice) şi cauciucurile slick.
Kers-ul ar trebui să recupereze energia stocată în timpul frânărilor şi să o transforme în cai putere suplimentari. Anvelopele slick ar prebui să înlesnească depăşirile.
În ceea ce priveşte motorul, el rămâne longitudinal şi îşi păsterează puterea. Viteza maximă este de 18.000 rotaţii/minut, iar obiectivul de kilometraj pentru un motor este de aproximativ 2.500 km.
Primele teste ale noului monopost Ferrari ar trebui să fie efectuate de pilotul brazilian Felipe Massa, luni după-amiază, pe cicuitul de la Mugello.
Sursă: Mediafax