Articol de GSP - Publicat joi, 23 decembrie 2010 00:00
Piloţii din Formula 1 se vor confrunta cu sancţiuni mai dure în sezonul viitor, în cazul în care au un comportament periculos sau nesportiv.
În 2011, comisarii vor putea să îi excludă pe piloţi din cursă sau să îi penalizeze pentru următorul Mare Premiu. Federaţia Internaţională de Automobilism a identificat totodată şi alte practici pe care doreşte să le elimine. Printre acestea se numără schimbările repetate de direcţie ale piloţilor în încercarea de a apăra o poziţie.
Piloţii trebuie totodată să folosească pista tot timpul şi să nu o părăsească, după cum unii au fost criticaţi în ultimul sezon pentru că au obţinut avantaje din ieşirile de pe traseu. Dacă vor ieşi în decor, piloţii vor fi nevoiţi acum să revină pe pistă când acest lucru se poate face în siguranţă şi fără să obţină avantaje.
Adiţional, cei lăsaţi în urmă în cursă trebuie să le permită maşinilor mai rapide să îi depăşească la prima ocazie ivită. Orice pilot care ignoră steagul albastru (ce indică venirea unei maşini mai rapide) va fi penalizat de comisari.
FIA vrea totuşi să arate şi o latură indulgentă şi a anunţat că fiecare echipă va avea "posibilitatea" să încalce regulile de patru ori pe parcursul sezonului.
Piloţii din Formula 1 se vor confrunta cu sancţiuni mai dure în sezonul viitor, în cazul în care au un comportament periculos sau nesportiv.
În 2011, comisarii vor putea să îi excludă pe piloţi din cursă sau să îi penalizeze pentru următorul Mare Premiu. Federaţia Internaţională de Automobilism a identificat totodată şi alte practici pe care doreşte să le elimine. Printre acestea se numără schimbările repetate de direcţie ale piloţilor în încercarea de a apăra o poziţie.
Piloţii trebuie totodată să folosească pista tot timpul şi să nu o părăsească, după cum unii au fost criticaţi în ultimul sezon pentru că au obţinut avantaje din ieşirile de pe traseu. Dacă vor ieşi în decor, piloţii vor fi nevoiţi acum să revină pe pistă când acest lucru se poate face în siguranţă şi fără să obţină avantaje.
Adiţional, cei lăsaţi în urmă în cursă trebuie să le permită maşinilor mai rapide să îi depăşească la prima ocazie ivită. Orice pilot care ignoră steagul albastru (ce indică venirea unei maşini mai rapide) va fi penalizat de comisari.
FIA vrea totuşi să arate şi o latură indulgentă şi a anunţat că fiecare echipă va avea "posibilitatea" să încalce regulile de patru ori pe parcursul sezonului.