Articol de Valentin Damian - Publicat duminica, 07 aprilie 2013 00:00 / Actualizat sambata, 06 aprilie 2013 20:25
Prin sistemul MyKey, părinţii pot bloca accesul la anumite funcţii ale maşinii înainte de a o face cadou copilului. În cazul unui accident, Ford SYNC trimite direct un apel către Serviciile de Urgenţă, care au deja, datorită GPS-ului, coordonatele locului unde s-a produs.
E greu în clasa mică! Toată lumea are un reprezentant acolo şi tot timpul trebuie să ieşi în faţă cu ceva ce alţii nu au tocmai pentru a ţine steagul sus. Ford Fiesta a intrat în război în 1976. Acum 37 de ani! Uşor-uşor a ajuns la cea de-a 6-a generaţie. Acum a venit rîndul şi al unui facelift. Trebuia pentru că micuţul model avea unele neajunsuri la interior, materialele folosite nefiind dintre cele mai bune.
Dacă tot e facelift, Ford nu putea rata ocazia unor schimbări la designul exterior. La fel ca la Focus, un nou calandru şi o grilă proeminentă. Poate e prea mare pentru micuţa Fiesta! Discutabil! Cert este însă altceva: motorul Ecoboost de 1.0 litru, găselniţa celor de la Ford, a fost implementat şi la Fiesta, după debutul său la Focus, urmat imediat de B-Max.
Motorul de 1 litru în trei cilindri trage bine
Reţeta pentru drive-test? 1.0 litri EcoBoost 100 CP, cutie manuală în 5 trepte. Un propulsor în trei cilindri. 999 cmc care trage foarte bine indiferent de turaţie. Totul se datorează turbinei. Dacă mai amintim faptul că începînd de la 1.400 de rotaţii cuplul intră în acţiune, avem o Fiesta tare zburdalnică şi un pic zgomotoasă la turaţii mari. Soundul este însă unul plăcut, deci nu deranjează.
La carte, Ford vorbeşte de un consum mixt de 4,3l/100 km, bineînţeles cu sistemul Start&Stop. E greu să obţii aceleaşi cifre, iar vina aparţine EcoBoost-ului, mai ales dacă în cale îţi iese un drum virajat şi un pic de autostradă, iar Fiesta te obligă s-o chinui un pic. A rezultat un consum de 6,5l/100 km. Nu ca la carte!
Ţinută de drum excelentă, direcţie precisă, iar drumurile virajate sînt o plăcere pentru Fiesta.
Ford a vrut să uimească şi cu interiorul Fiestei. Materialele sînt mai bune şi mai moi faţă de cele folosite la modelul anterior. Iluminarea instrumentelor de bord este lizibilă. Totul este albastru, însă nimic supărător pentru ochi. Îi spune Ice Blue.
Plusuri
Comandă vocală pentru apel telefonic
Cu Ford SYNC poţi selecta o piesă dorită, fie că e vorba de un USB sau un MP3/iPod. Poţi primi sau efectua apeluri de pe mobil utilizînd vocea. Citeşte mesajele text cu voce tare.
Minusuri
Display mic
Ford a pierdut ceva timp pînă a dat drumul la facelift, actualul model fiind lansat tocmai în 2008. Nu ne-a plăcut dimensiunile zgîrcite ale display-ului central
Verdict GSP: 5 stele!
Date tehnice Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 CP
Preţ de lansare: 10.400 euro (TVA inclus)
Preţ model testat: 13.150 euro (TVA inclus)
0-100 km/h: 11,2 s
Viteză maximă: 180 km/h
Consum mixt: 4,3l/100 km
Capacitate: 999 cmc
Cuplu maxim: 170 Nm/1.400 rpm
Dimensiuni L/l/h: 3,9/1,7/1,4 m
Adversari
Opel Corsa 10.370
Peugeot 208 10.524
Renault Clio 10.200
Toyota Yaris 10.545