Articol de Valentin Damian - Publicat joi, 06 iunie 2013 00:00 / Actualizat miercuri, 05 iunie 2013 20:03
Puţină istorie! Pe vremuri, vorbeam de Mazda 626! Pe la mijlocul anilor 2000 a apărut Mazda 6. Acum s-a ajuns la cea de-a treia generaţie. Nu întotdeauna ultima variantă trebuie să fie cea mai frumoasă.
Nu de puţine ori, clienţii apreciau, şi pe bună dreptate, modelele anterioare. Noua Mazda 6 bate însă toate ierarhiile. Iar aici vorbim de performanţe, tehnologie şi confort. Însă designul epatează. Maşina chiar e frumoasă indiferent de unghiul din care o priveşti! Un exterior desenat de o mînă care se poate transfera pe bani mulţi la un producător premium.
Nimic spectaculos la interior
Gata cu laudele! Interiorul nu se ridică la nivelul designului exterior. Poate noua Mazda 6 este prea făţoasă, însă, o dată ce-ai pătruns în interior, nu mai pari aşa încîntat. Japonezii n-au greşit ergonomia, nu s-au calicit la calitatea materialelor, iar finisările sînt reuşite. Dar nu e la fel! Nimic din designul spectaculos al exteriorului care aduce cu un coupe cu 4 uşi.
Motor diesel silenţios şi puternic
Totul se învîrte în jurul lui SkyActiv la Mazda 6. Caroseria SkyActiv îmbunătăţeşte performanţa maşinii. Chiar dacă s-au folosit ranforsări care au crescut rigiditatea acesteia cu peste 30%, maşina este mai uşoară decît generaţia anterioară.
Asta înseamnă că maşina din clasa medie are o dinamică superioară, iar dacă aceasta este garnisită cu un motor de 2.2 litri diesel cu 175 CP, japoneza devine o plăcere la condus. Asiaticii de la Mazda au declarat la prezentarea maşinii că acest propulsor are cel mai mic raport de compresie pentru motoarele pe motorină.
După drive-test se poate vorbi de un propulsor extrem de energic şi silenţios, chiar dacă e unul diesel. Vorbim de putere şi după 3.000 rotaţii pe minut şi cuplul motor, la cei 420 Nm, generos pe o plajă largă de turaţii.
Direcţia este foarte precisă şi uşor de manevrat, iar suspensia nu deranjează nici atunci cînd treci peste denivelări.
Plusuri - Sedan şi Combi au acelaşi preţ
Japonezii au reuşit să aducă la acelaşi preţ ambele caroserii: sedan şi combi, ultima variantă fiind la ceilalţi constructori cu cel puţin 1.000 de euro mai scumpă.
Mazda a stat bine la capitolul tehnologie. Încă de la prima echipare, putem vorbi de jante de aliaj, oglinzi încălzite, sistem audio, aer condiţionat, geamuri electrice. Pentru versiunile superioare apar conexiuni USB şi AUX, hard intern 4 GB pentru sistemul multimedia, sistem audio Bose cu 11 difuzoare, sistem de evitare a coliziunilor urbane la viteze mici (SCBS).
Minusuri - Un display prea mic
Într-o consolă centrală generoasă, display-ul de la Mazda 6 de 5.8 inch este mic. Niponii puteau folosi spaţiul destinat butoanelor amplasate de o parte şi de alta a display-ului pentru un ecran mai mare, mai ales că există şi un joystick între scaune care execută aceleaşi comenzi.
Mazda 6 CD, Revolution, 175 CP
Preţ pornire: 21.690 de euro (TVA inclus)
Preţ model testat: 33.190 de euro (TVA inclus)
0-100 km/h 8,4 s
Viteză maximă: 216 km/h
Consum mixt: 4,8l/100 km
Capacitate: 2.191 cmc
Cuplu maxim: 420 Nm/2.000 rpm
Putere maximă: 175 CP/ 4.500 rpm
Dimensiuni: L/l/h 4,8/1,8/1,4
Verdict: Patru stele!