Articol de Valentin Damian - Publicat luni, 06 octombrie 2014 00:00 / Actualizat duminica, 05 octombrie 2014 23:27
Jules Bianchi, pilotul echipei Marussia, s-a izbit violent cu monopostul său de o macara care venise să ridice o altă maşină avariată. Francezul a fost operat pe creier, următoarele 24 de ore fiind decisive. Vestea bună este că acesta respiră singur, fără ajutorul aparatelor.
Francezul Jules Bianchi se zbate între viaţă şi moarte. El a fost operat pe creier după ce doctorii japonezi i-au descoperit un hematom cranian. Pilotul echipei Marussia a ieşit din operaţie la ora 16:40 (ora României), medicii declarînd că următoarele 24 de ore după intervenţia chirurgicală sînt decisive.
Cum s-a petrecut accidentul
În turul 46, Adrian Sutil a suferit un accident, intrînd în parapet. Imediat, maşina de intervenţie dotată cu macara a ajuns acolo pentru a ridica epava. Nu se ştie ce s-a întîmplat cu Bianchi pentru că nu există nici o înregistrare video, iar francezul a fost găsit inconştient în monopostul distrus. După un timp în care nimeni nu ştia nimic de francez, comunicaţia radio fiind întreruptă, comisarii de cursă au decis să trimită Safety Car-ul şi o ambulanţă pentru Bianchi. Au apărut şi steagurile roşii care anunţau finalul cursei, cu 6 tururi înainte.
Din cîte se pare, viteza la care s-a produs impactul a fost de 100 km/h, cu o acceleraţie de 50G, echivalentă cu presiunea pe care o simte corpul unui astronaut atunci cînd racheta decolează.
Altfel spus, Bianchi a recepţionat o presiune asupra sa de 50 de ori mai mare decît greutatea propriului corp.
Unchiul lui Bianchi, tot pilot, a murit pe pistă la 34 de ani
Jules Bianchi s-a născut pe 3 august 1989 în oraşul francez Nisa. În Formula 1 a ajuns anul trecut, devenind pilotul echipei Marussia. Francezul a fost şi pilot de teste pentru Ferrari (2011) şi Force India (2012).
Este nepotul lui Lucien Bianchi, un pilot belgian, care a alergat în Formula 1 în perioada 1959-1968. Acesta a murit la vîrsta de 34 de ani chiar în timpul unor teste pentru Cursa de 24 de ore de la Le Mans.
Cea mai bună performanţă a lui Jules Bianchi a fost primul loc la Formula 3 Euro Series în 2009. Anul trecut, tot la Suzuka, chiar în primul tur, Bianchi s-a lovit cu Giedo van der Garde, cei doi fiind nevoiţi să abandoneze.
Massa, salvat de casca de protecţie
În 2009, la Hungaroring, în timpul calificărilor,o bucată metalică din suspensia maşinii lui Barrichello a sărit în casca de protecţie a lui Felipe Massa. Brazilianul lui Ferrari şi-a pierdut cunoştinţa, iar monopostul a intrat direct în zidul de protecţie.
Massa s-a ales cu o comoţie cerebrală şi cu o leziune osoasă supraorbitală. A fost operat la cap pentru a i se îndepărta rămăşiţele osoase care au ajuns la creier, medicii afirmînd atunci că fără casca de protecţie, Massa avea şanse minime de supravieţuire.
Senna n-a avut nici o şansă
Imola. 1 mai 1994. Ayrton Senna a intrat în viraj cu 300 km/h. Traiectoria monopostului s-a schimbat brusc, izbind parapetul de beton. La două ore după coliziune, brazilianul se afla în comă la spital, cu multiple fracturi şi lovituri la cap. A fost transportat la spitalul Bellaria, specializat în neurochirurgie, pentru a fi operat pe creier. Fără succes însă, medicii declarînd în cele din urmă decesul.
"Cursa trebuia oprită mult mai devreme. Eu am intrat în parapet din cauza acvaplanării" (Adrian Sutil)