Articol de Valentin Damian - Publicat miercuri, 19 martie 2014 00:00 / Actualizat marti, 18 martie 2014 20:31
Piaţa auto din România de maşini noi a crescut în primele trei luni ale lui 2014 cu 10,9% în comparaţie cu perioada similară a anului trecut. Cea mai mare creştere a vînzărilor din Europa în primele două luni ale anului a înregistrat-o Dacia, +36,5%, care a vîndut 54.945 de maşini
Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), cu sediul la Bruxelles, a publicat ieri raportul privind înmatriculările de autoturisme noi în primele două luni ale anului. În comparaţie cu perioada similară a anului trecut, s-a înregistrat o creştere de 6,6%, numărul total de maşini noi înscrise fiind de 1.684.823 unităţi, semn că piaţa din Europa începe să-şi revină.
Mai interesant este faptul că în ianuarie şi februarie 2014, Dacia a înregistrat cea mai mare creştere dintre toate mărcile : 36,5%. Brandul româno-francez a vîndut 54.945 unităţi, Dacia continuînd să uimească prin viteza cu care creşte în preferinţele cumpărătorilor, fiind o marcă de bază în grupul Renault (creştere 12,5%), maşinile sub sigla Renault înregistrînd un plus de doar 4%.
VW rămîne lider în topul preferinţelor
Volkswagen a fost în primele două luni ale anului cea mai căutată marcă, germanii din Wolfsburg reuşind să vîndă 221.743 unităţi. Alte mărci care au pornit pe plus sînt: Mazda (+31,6%), Suzuki (+20,5%), Skoda (+17,7%), Toyota (+15,1%) şi Mitsubishi (+19%).
La capitolul opus regăsim Alfa Romeo (-12,2%), Jaguar (-8,8%), Honda (-7,4%), Smart (-9,4%) şi Hyundai (-4,9%).
Topul mărcilor preferate în Europa
(ianuarie- februarie 2014)
1. Volkswagen 221.743 unităţi
2. Peugeot 118.263 unităţi
3. Renault 117.953 unităţi
4. Opel 110.021 unităţi
5. Audi 99.312 unităţi
6. Citroen 95.099 unităţi
7. Fiat 90.394 unităţi
8. BMW 86.783 unităţi
9. Mercedes 83.415 unităţi
10. Skoda 79.881 unităţi
Duster este modelul preferat de europeni din gama Dacia