Articol de Valentin Damian - Publicat marti, 22 aprilie 2014 00:00 / Actualizat luni, 21 aprilie 2014 23:43
Hamilton are deja trei victorii consecutive în noul sezon, iar Rosberg, care conduce în topul piloţilor, are şi el un succes şi trei locuri doi. Vettel, Alonso, Raikkonen şi Button, toţi patru campioni mondiali, n-au cîştigat pînă acum nici o cursă.
În 2013, Formula 1 şi-a pierdut din suspans, iar "vina" i-a aparţinut lui Sebastian Vettel. Cu trei curse înainte de final, germanul cîştiga, matematic, un nou titlu mondial, cel de-al patrulea consecutiv, devenind astfel cel mai tînăr pilot (26 de ani) din istorie.
Pilotul lui Red Bull a "omorît" Marele Circ, cu 9 victorii consecutive, 13 succese la final, dintr-un total de 19 Grand Prix-uri disputate. Dincolo de talentul uriaş al lui Vettel, specialiştii din motorsport au declarat pe linie că Red Bull a avut o maşină fantastică.
În 2014, FIA a schimbat multe lucruri din regulament, tocmai din dorinţa ca F1 să redevină spectaculoasă. Cea mai importantă decizie? Motorul turbo V6 de 1.6 litri, limitat prin regulament la 15.000 de rotaţii pe minut. Puterea acestui propulsor nu a fost comunicată oficial, dar se vorbeşte de valori cuprinse între 570 şi 600 CP.
Un element la fel de important: turbina motorului - sistemul de evacuare cu o singură ieşire poziţionată central în spatele monopostului cu scopul de a împiedica obţinerea unui avantaj de natură aerodinamică, exact unde Red Bull a excelat în ultimii 4 ani.
Mercedes se înţelege cel mai bine cu noul motor
Mercedes a înţeles cel mai repede noul motor, iar acum domină autoritar sezonul. Din cele 4 Grand Prix-uri care au avut loc pînă acum, echipa germană le-a cîştigat pe toate. Dacă în Australia a ieşit victorios germanul Nico Rosberg, Malaiezia, Bahrain şi China au însemnat succesele lui Lewis Hamilton. Britanicul şi-a trecut în palmares şi trei pole-position-uri, iar Rosberg are şi el unul (Bahrain).
Rivalii nu contează deocamdată
Cu toate acestea, lider în clasamentul piloţilor rămîne Nico Rosberg, care a prins podiumul în toate cele patru curse disputate pînă acum: victorie în Australia şi trei locuri doi, de fiecare dată în spatele lui Hamilton, coechipierul său de la Mercedes.
Dacă privim în curţile rivalilor, Vettel are un loc trei în Malaiezia, Button tot un loc trei în Australia, iar Alonso de asemenea ultima poziţie a podiumului, obţinută în China. Toţi campioni mondiali. Ar mai fi şi Kimi Raikkonen, însă "Ice Man" are un debut extrem de slab.
VRUUUMM de Luminiţa Paul » Apelul lui Niki
Mercedes a cîştigat toate cele patru curse disputate în acest sezon, dar preşedintele de onoare al echipei, Niki Lauda, triplu campion mondial la rîndul său în 1975, 1977 şi 1984, aruncă o cană cu apă rece peste incendiul entuziasmului. "Lucrurile arată foarte bine, dar să fim precauţi", a spus el pentru Autosport. "Mai sînt multe curse de disputat, iar cei de la Red Bull sînt faimoşi pentru revenirile lor, Adrian Newey e acolo. N-a fost în China, dar mi-e teamă că va pregăti ceva deosebit pentru Barcelona".
Fostul campion austriac a apreciat startul lansat de sezon, adăugînd însă că "pentru mine, cea mai mare grijă a fost şi va fi mereu aceea că nu trebuie să răsuflăm uşuraţi, să spunem că sîntem cei mai buni. Va trebui să muncim continuu şi să îmbunătăţim maşina". Iar avertismentul unui campion trebuie mereu luat în seamă! S-ar putea să ştie mai multe decît spune.