SPORTURI  »  AUTO  »  AUTO

PREMIERĂ Motorul minune » Ford a lansat un motor pe benzină în trei cilindri de 1.0 litri

Aşa arată noul motor Ford!
Aşa arată noul motor Ford!

Articol de - Publicat miercuri, 23 mai 2012 00:00 / Actualizat marti, 22 mai 2012 19:38

Ford a lansat un motor pe benzină în trei cilindri de 1.0 litri, cu trei versiuni de putere, 100, 120 şi 125 CP, extrem de vioi şi silenţios.

Ford a lansat motorul în trei cilindri, turbo, pe benzină de 1.0 litri. Producerea lui a început în noiembrie, la Koln, iar din această lună va fi fabricat şi la Craiova. Aceste două uzine vor produce 800.000 de motoare în următorii trei ani de zile.

Vor fi disponibile trei versiuni de putere ale acestui propulsor EcoBoost de 1 litru: 100, 120 şi 125 CP. Primul model care beneficiază deja de noul motor este Ford Focus, iar din iunie, atunci cînd se vor produce primele B-Max-uri, vor intra şi în oferta acestuia. Urmează C-Max şi Grand C-Max.

Tehnologie revoluţionară
Un drive test cu acest "motoraş" este o surpriză incredibil de plăcută. 1.0, 125 CP, transmisie manuală în 6 trepte. Ford Focus, o maşină compactă, cu motor în trei cilindri!

La prima vedere nu pare o motorizare potentă. Te gîndeşti în primul rînd la cilindreea mică. Te gîndeşti la ceva mic şi zgomotos. Numai că Ford a folosit ultima tehnologie existentă în centrele lor de cercetare din Germania şi Anglia şi a produs un propulsor cu adevărat de excepţie. Demarajul nu impresionează în primele două trepte, însă după aceea, motorul se dezlănţuie. Cuplul maxim intervine imediat, de la 1.400 rotaţii pe minut şi e prezent pînă la 4.500 rpm.

Consumul nu e ca la carte
Ford a comunicat consumul pentru acest motor, precizînd faptul că acesta este cu un litru la sută mai economicos decît cel al rivalilor din acest segment. Vorbim de consumul mediu, 5.0 litri/100 km. În cartea tehnică, in dreptul consumului urban, constructorul declară 6,3 l/100 km, iar cel extra-urban 4,2 l/100 km.

Realitatea este însă alta. În regim mixt, e adevărat cu turaţii multe, Focusul garnisit cu propulsorul 1.0 litri a consumat 7 litri. Probabil, cu un mers decent şi fără aer condiţionat, acesta poate scădea cu un litru la 100 km. Adică 6 l/100 km. Cam greu 5 l/100 km!

Date tehnice
- Ford Focus 1.0 litri 125 CP
- Combustibil benzină
- Cilindree 999 cmc
- Putere maximă 125 CP/6.000 rpm
- Cuplu maxim 170 Nm/1.500 rpm
- Viteză maximă 193 km/h
- 0-100 km/h 11, 3 s
- Cutie viteze manuală, 6 trepte

Cine mai are motoare de 1 litru pe benzină?
Volkswagen Up! /  999 cmc 60 şi 75 CP
Kia Picanto / 998 cmc 69 CP
Toyota iQ, Aygo, Yaris / 998 cmc 68 şi 69 CP

ALTE ŞTIRI AUTO:

Se lansează cel mai rapid MINI
MINI John Cooper Works GP este cel mai performant MINI care a fost produs pînă acum. Modelul se pregăteşte de un new look şi se va face într-o ediţie limitată de numai 2.000 de unităţi. Pînă va fi intra în producţia de serie, MINI John Cooper Works GP se află într-un program de teste, printre acestea fiind inclus şi un tur rapid de circuit la Nurburgring pe care maşina de origine britanică l-a realizat în 8 minute şi 23 de secunde. Modelul va fi lansat în cea de-a doua jumătate a lui 2012.

Fiat la Mille Miglia
Mille Miglia, cea mai prestigioasă competiţie automobilistică din Italia, se desfăşoară între Brescia şi Roma, tur-retur, pe o distanţă de 1.600 de kilometri. Fiat a participat de fiecare dată la Mille Miglia, iar pentru această ediţie, constructorul italian a venit cu un Fiat 8V, un model cu o caroserie din fibră de sticlă şi lansat în 1952. Cel care l-a pilotat a fost John Elkann, preşedintele Fiat. Maşina are o capacitate cilindrică de 1.996 cmc, 115 CP, iar viteza maximă este de 200 km/h.

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Târnovanu acuză » De ce ar fi pierdut FCSB la Botoșani
Superliga
Târnovanu acuză » De ce ar fi pierdut FCSB la Botoșani
Kosovo se laudă cu vestea istorică primită de la FIFA: „Ni se întâmplă pentru prima dată!”
Campionate
Kosovo se laudă cu vestea istorică primită de la FIFA: „Ni se întâmplă pentru prima dată!”
Reconstrucție dură » Eșecul cu Olanda bifează o bornă negativă în istoria naționalei de handbal feminin a României
Handbal
Reconstrucție dură » Eșecul cu Olanda bifează o bornă negativă în istoria naționalei de handbal feminin a României

Emil Grădinescu, apeluri cu CNA în scandalul Steaua - FCSB: „Bă, nu se mai poate” » Mesaj radical în platoul GSP: „Steaua joacă cu Recolta Săhăteni!”

Vedeta din România, cu nervii la pământ din cauza lui Neymar: „S-au dus pe lângă mine 10 milioane! Poate am noroc în dragoste... și acolo e dezastru”


Comentarii (8)
titiduru22
titiduru22  •  23 Mai 2012, 16:05
Postat de necsulesq pe 23 Mai 2012, 14:55

se sufocă motorul âsta pe un flocus de peste o tonă, poate pe Ka era ok da aşa o sa fumege dupa 30.000 de km mai ceva ca flacăra olimpică... sa vezi mai ales la un deal cum trage când il înfunzi in 7000 de ture câ are cuplu fix.. nexam

Toate motoarele in 3 cilindri au viata scurta,incep sa cloncane,fumeaza pierd ulei pe la toate incheieturile si mor la o varsta frageda :-( :-( :-(

cracker
cracker  •  23 Mai 2012, 15:14

Dar oare,cu 5 persoane in ea si portbagajul plin,mai uraca dealul?

necsulesq
necsulesq  •  23 Mai 2012, 14:55

se sufocă motorul âsta pe un flocus de peste o tonă, poate pe Ka era ok da aşa o sa fumege dupa 30.000 de km mai ceva ca flacăra olimpică... sa vezi mai ales la un deal cum trage când il înfunzi in 7000 de ture câ are cuplu fix.. nexam

Vezi toate comentariile (8)
Comentează