Articol de GSP - Publicat marti, 19 iulie 2011 00:00 / Actualizat marti, 19 iulie 2011 17:52
Cînd vine vorba de promovare şi strategii de marketing, şefii Formulei 1 uită de vremurile în care spectatorii se călcau în picioare ca să vadă duelul dintre Senna şi Prost sau Rosberg şi Villeneuve. Făcînd un calcul la jumătatea sezonului, şefilor Formulei le-a ieşit că în primele curse al anului s-au văzut mai multe depăşiri decît în întreg sezonul 2010 şi de două ori mai multe decît în 2009.
Introducerea obligatorie a sistemului KERS (care oferă maşinilor un surplus de putere de 20 CP) şi a flapsurilor mobile (care sînt permise numai în anumite zone cu linie dreaptă şi numai piloţilor care încearcă să depăşească) au schimbat total faţa Formulei 1.
Într-un studiu comandat de Federaţia Internaţională de Automobilism şi publicat azi se arată că în primele nouă curse ale sezonului s-au înregistrat nu mai puţin de 632 de depăşiri, cu 76 mai multe decît în întreg sezonul 2010. În cele 19 curse din 2009 situaţia a fost şi mai dramatică, din punct de vedere al spectaculozităţii, fiind înregistrate numai 244 de depăşiri.
Veştile nu fac decît să-i dea apă la moară şefului Formulei 1, Bernie Ecclestone, care are de gînd să crească preţurile pachetelor TV pentru următoarele sezoane şi să dubleze sumele pe care ţările organizatoare i le plătesc pentru a putea beneficia de un Mare Premiu în calendarul Formulei 1.
Turcia a fost prima ţară care a anunţat că nu-şi va mai prelungi contractul cu Formula 1 după ce Ecclestone a cerut 25 de milioane de euro pe an pentru organizarea unui Mare Premiu la Istabul, faţă de cele 14 milioane pe care le plătea pînă acum.