Articol de Valentin Damian - Publicat vineri, 20 aprilie 2012 00:00 / Actualizat joi, 19 aprilie 2012 22:22
Noul Opel Astra GTC. Cei care au desenat-o au avut o sarcină dificilă. Designul exterior, cît şi cel interior, trebuia să exprime caracterul sportiv al maşinii. A rezultat un design uşor avangardist, o maşină sportivă şi elegantă.
Lucrul cel mai important se întîmplă sub capota GTC-ului. Motoarele pe benzină oferă versiuni de putere între 100 şi 180 CP. Cele turbodiesel s-au prezentat cu puteri între 110 şi 165 CP. Toate au cutii de viteze manuale, în 6 trepte. Opţional, propulsoarele 1.4 Turbo, 140 CP, benzină şi cel diesel 2.0 CDTI, 165 CP pot fi echipate şi cu cutii automate cu 6 trepte de viteză. Sistemul Start&Stop este disponibil la toate variantele de motorizare cu transmisie manuală şi are rolul de a reduce consumul atunci cînd maşina se confruntă cu traficul urban. Consumul de carburant variază în funcţie de motorizare între 5,3 şi 9,5 l/100 km, cel extraurban între 4,0 şi 5,9 l/100 km, iar cel mixt se situează între valorile 4,5 şi 7,2 l/100 km.
Cameră video Eye
Maşina dispune de iluminare frontală adaptivă şi bineînţeles faruri bi-xenon, care-şi reglează automat poziţia în funcţie de condiţii. Farurile standard cu halogen pot fi optimizate. Un sistem automat de comandă detectează maşinile din faţă, dar şi cele din sens opus, iar farurile se pot comuta singure în fază lungă.
Opel Eye recunoaşte indicatoarele rutiere şi te avertizează la părăsirea benzii de circulaţie. Practic, este un copilot şi care funcţionează cu ajutorul unei camere video, amplasată în spate. S-a umblat şi la suspensii. Astra GTC se poate manevra mai uşor acum, răspunsul direcţiei fiind mai rapid.
18.990 de euro este preţul de pornire pentru un Opel Astra GTC1.4, 120 CP, benzină
22.865 de euro costă varianta de top pentru GTC, 2.0 CDTI, diesel, 165 CP
1.235 de litri este volumul total de depozitare
Adversari
Volvo C30
VW Scirocco
Citroen DS5 s-a lansat ieri în România
Cea de-a treia creaţie din linia de produse distinctive DS, după DS3 şi DS4, a fost lansată ieri în România. Citroen DS5 va putea fi comandat începînd de astăzi, iar preţul de pornire este de 28.900 de euro. Este primul model dotat cu tehnologia full-hybrid Diesel Hybrid4 ce oferă performanţe, 200 CP şi tracţiune integrală. În mediul urban maşina se alimentează electric. La capitolul tehnologie, DS5 oferă controlul inteligent al tracţiunii, funcţia de avertizare la depăşirea involuntară a benzii de rulare cu sistem video sau sistemul de schimbare automată a intensităţii farurilor în funcţie de trafic.
DJ personal în maşină
Aplicaţia iPhone AUPEO! Personal Radio este acum disponibilă utilizatorilor din România pentru a fi integrată în automobilele BMW şi MINI. AUPEO! funcţionează ca un serviciu de radio on-line configurabil care foloseşte un sistem de recomandări pentru a alege muzica în funcţie de preferinţele şi setările utilizatorului. AUPEO! permite utilizatorilor să asculte un post de radio personalizat, creat dintr-o bază de date care conţine aproape 1 milion de melodii. Se poate selecta genul muzical (de la Rock la Muzică Clasică) sau un artist şi un algoritm dezvoltat de Fraunhofer Institute livrează melodii în baza acestei selecţii. Sau se poate utiliza funcţia "Mood Tuner" şi melodiile sunt încărcate în funcţie de starea de spirit (calm, melancolic, energetic, vesel).