Articol de Bogdan Fechită - Publicat luni, 07 decembrie 2020 19:01 / Actualizat luni, 07 decembrie 2020 19:31
Rich Paul, 38 de ani, e cel mai în vogă impresar din NBA, fiind caracterizat de mulți jurnaliști sportivi drept versiunea lui Jorge Mendes din lumea baschetului.
Americanul din Cleveland îi reprezintă, printre alții, pe LeBron James și Anthony Davis, doi dintre cei mai bine cotați jucători de baschet din NBA. Cum a ajuns, însă, Rich Paul să facă sute de milioane de euro ca agent de sportivi deși și-a început cariera ca vânzător ambulant de tricouri?
Rich Paul: de la vânzarea de lapte la bișnița cu tricouri
Paul a fost crescut de tatăl său într-un mic apartament din zona East Cleveland, un cartier marcat de violență și droguri pe străzi. Ca să își ajute tată, el a început să lucreze încă de când era adolescent ca distribuitor de lapte și pâine în fiecare dimineață.
Imediat după ce a absolvit liceul s-a confruntat, însă, cu o mare lovitură: tatăl său a murit de cancer, iar el a fost nevoit să își câștige singur existența. A trecut de la comerțul cu lapte și pâine la cel cu tricouri și echipamente sportive. Mergea în Atlanta de unde cumpăra tricouri cu 130 de dolari de la producător și apoi se plimba cu mașina prin alte mari orașe unde le vindea direct din portbagajul mașinii la preț dublu.
La una dintre aceste opriri viața lui s-a schimbat radical și totul datorită unui tricou. „Dacă nu l-aș fi purtat în acea zi, nu aș mai fi azi ceea ce sunt”, a spus el recent.
Tricoul care i-a adus un prieten pe viață: LeBron James
Un adolescent s-a apropiat de el și a observat că purta un tricou autentic cu Warren Moon, primul quarterback de culoare din istoria NFL, un jucător cu 23 de sezoane la activ. Era un tricou foarte rar care i-a atras atenția adolescentului și care era interesat să știe de unde ar putea obține și el unul. Paul i-a spus că e al lui tricoul și i l-a vândut. Acel adolescent era chiar LeBron James, viitorul star al NBA.
*LeBron James și Rich Paul // Foto: Getty Images
LeBron i-a lăsat numărul său pentru a încerca să mai obțină astfel de tricouri de colecție, iar între ei s-a legat o prietenie. Cu timpul, Paul s-a apropiat de baschetbalist și a început să lucreze pentru el. Mai întâi ca șef de marketing, planificând evenimentele atacantului și gestionându-i contactele, apoi fiindu-i consilier.
Pasul spre cariera de agent de jucători
Ulterior a evoluat spre responsabilități de agent sportiv și a lucrat o perioadă în compania lui Leon Rose, un alt impresar cunoscut. Pe urmă și-a fondat propria firmă de impresariat unde, pe lângă LeBron James, mai are sub contract încă alți 28 de jucători din NBA.
Datorită negocierilor și tranzacțiilor în care a fost implicat el a reușit să câștige 950 de milioane de dolari din contracte, devenind cel mai puternic agent de jucători de baschet din campionatul american.
Interviu senzațional cu Sabrina Ionescu, prima baschetbalistă româncă din WNBA!
Citește și alte știri despre baschet:
Triunghi amoros la FCSB: „Ngezana i-a furat iubita româncă. Ei îi plac ăștia mai puternici”