Articol de Andrei Crăiţoiu - Publicat joi, 15 august 2024 12:38 / Actualizat joi, 15 august 2024 13:25
Prima etapă din Turul României s-a desfășurat pe un traseu de 167,3 km. S-a plecat din centrul Devei cu finiș în centrului municipiului Alba Iulia. Campionul național al Slovaciei, Lukas Kubis a trecut primul linia de sosire. Astăzi, competiția continuă pe traseul: Alba Iulia – Câlnic – Miercurea Sibiului – Gura Râului – Păltiniș.
A 56-a ediție a Turului României a început ieri la Deva. „Cățărarea nemiloasă de la startul etapei, cu o înclinație de 20% pe alocuri, și temperaturile ridicate, au spart plutonul în mai multe grupuri, care s-au tot distanțat pe parcurs, unele dintre ele ajungând la finiș la o distanță semnificativă, de peste 20 de minute față de primii clasați”, spun organizatorii evenimentului.
Cu doar 50 de km înainte de final, campionul național al Slovaciei, Lukas Kubis a scăpat în evadare și s-a menținut în frunte până la finalul zilei, trecând primul linia de finiș. Davide Toneatti și campionul României la fond, Cristian Răileanu au completat podiumul.
Astăzi, Turul României continuă cu etapa 2, pe un traseu de 158,9 km care a pornit la ora 09:45 din Piața Unirii din Alba Iulia și va trece prin localitățile Câlnic – Miercurea Sibiului – Gura Râului – Rășinari, înainte de a ajunge la Păltiniș. Traseul include 3 sprinturi și 4 cățărări.
- Etapa 3 (16 august): Sibiu – Agnita – Cârța – Sâmbăta de Sus – Poiana Mărului - Cristian
- Etapa 4 (17 august): Târgoviște – Moreni – Valea Lungă – Provița de Sus – Pucioasa – Vulcana Băi – Voinești - Târgoviște
- Etapa 5 (18 august): Circuit în București
Anul acesta participă la Turul României 26 de echipe din 14 țări: 6 din România, 3 din Germania, câte 2 din Austria, Cehia, Olanda, Polonia și Italia, câte o echipă din Kazahstan, USA, Franța, Muntenegru, Bulgaria, Ungaria și Croația.
Povestea Turului României
Originile Turului României datează de la începutul secolului trecut când publicația „Revista Automobilă” a organizat Circuitul Munteniei, pe ruta București-Sinaia-Târgoviște-București.
Competiția s-a desfășurat între 1910 și 1913, când a izbucnit Primul Război Mondial. În 1934, ziarul „Sportul Zilnic” a organizat prima competiție ciclistă națională - Turului României, supranumită și „Mica Buclă”.
Între 1936-1946 competiția nu a avut loc, iar din 2008 a început să figureze în calendarul Federației Internaționale de Ciclism.