Articol de Mitică Docan - Publicat sambata, 10 mai 2008 00:00
Gilberto Simoni (Serramenti PVC Diquigiovanni) a fost dureros de sincer după ce a studiat traseul. "Passo di San Bernardino, tare! Mortirolo! Aprica, Tirano... la naiba! :(", a spus cîştigătorul competiţiei din 2003 şi 2005. "Multă lume crede că nu se pot face diferenţe în prima săptămînă. Eu cred că e la fel de importantă. Giro deschide uşa pentru mulţi rutieri, însă o închide în ultima săptămînă", a concluzionat Simoni. Una dintre etapele importante ale Turului Italiei este cea de-a 14-a, pe care Simoni şi-a pus în minte să şi-o adjudece. Cei 7. 65 kilometri în urcare spre Alpe di Pampeago au fost cuceriţi de italian în 2003 şi vor fi folosiţi în acest an pe post de trambulină spre un nou titlu.198 de rutieri vor lua startul după-amiază din Palermo într-o probă de contratimp pe echipe. Varianta individuală a acestui tip de exercitiu va da bătai de cap rutierilor şi în etapa a 10-a, la Pesaro, sau în infama etapă a 16-a, cu cei 12.85 km din ascensiunea spre Plan de Corones. Ultima etapă dintre Cesano Maderno - Milano va găzdui o întrecere individuală ce se poate dovedi decisivă în cei 28.5km. Pînă atunci, orizontul zimţat al Dolomiţilor şi Alpilor, căptuşit cu ascensiuni de genul Alpe di Pampeago, Passo Fedaia, Passo Gavia sau Passo del Mortirolo, vor încerca să cearnă oamenii puternici de restul plutonului.
Danilo Di Luca (LPR Brakes) a mers pînă la capătul pămîntului pentru a putea fi prezent la startul Turului Italiei. Campionul en-titre din Giro a fost nevoit să facă faţă la două investigaţii de amploare pentru a participa la Giro, încheind cu un scor egal în ceea ce priveşte sentinţele. Un 1-0 pentru el, în cazul acuzaţiilor privind injectarea cu plasmă din etapa de pe Monte Zoncolan din Giro 2007 şi un 1-1 chinuit în cazul suspendării de trei luni primite pentru afacerea Petrol pentru droguri şi relaţiile cu doctorul Carlo Santuccione.Şi cum ce nu te omoară te face mai puternic, Di Luca va încerca, împreună cu Paolo Savoldelli, Daniele Pietropolli, Gabriele Bosisio, Paolo Bailetti sau Alessandro Spezialetti, să reuşească ce nu a mai făcut nimeni din 1993 încoace, de la Miguel Indurain, anume să cîştige la final două tricouri roz consecutive.
Franco Pellizotti, rutierul de 30 de ani al celor de la Liquigas, va încerca să păstreze coroana în familie. După un Giro del Trentino sănătos, în care l-a ajutat pe Vincenzo Nibali să se impună în clasamentul general, Pellizotti se simte încrezător: "Ţintesc tricoul roz. Nici nu mă gîndesc să nu mă impun". Acordul dintre Liquigas şi Ivan Basso îl stimulează şi mai mult pe Pellizotti, care va fi nevoit să îşi impună punctul de vedere. a primit-o pe 4 mai a făcut să se îngroaşe rîndurile cu favoriţi pentru ierarhia finală. Echipa lui Johan Bruyneel va conta pe spaniolul Alberto Contador, americanul Levi Leipheimer şi pe germanul Andreas Klöden, proaspăt reîntors cu titlul din Turul Romandiei. După demonstraţia de forţă din Turul Ţării Bascilor, Contador îşi va canaliza furia pe Turul Italiei pentru a demonstra organizatorilor că Astana a revenit pe drumul cel bun.Columbianul Mauricio Soler (Barloworld), rusul Denis Menchov (Rabobank) şi Vladimir Karpets (Caisse d'Epargne) sînt alte căteva nume spre care ne vom concentra atenţia.
Prima zi de competiţie va fi o probă de contratimp pe echipe, la fel ca anul trecut. Echipa americană Slipstream Chipotle s-a pregătit special în cantonamentul de la Gerona pentru a fura tricoul roz cu prima ocazie. David Millar, David Zabriskie şi Christian Vande Velde vor fi mandataţi pentru a-şi conduce colegii spre îndeplinirea obiectivului. Turul Italiei lasă loc şi pentru bătăliile la sprint. Etapele din Milazzo (3), Catanzaro (4), San Vincenzo (9), Carpi (12), Cittadella (13) sau Locarno vor scoate la suprafaţă oamenii de plat ai plutonului. Cărţile vor fi făcute pentru Robbie McEwen (Predictor-Lotto), Daniele Bennati (Liquigas), Robert Förster (Gerolsteiner), Erik Zabel (Milram), Danilo Napolitano (Lampre), Graeme Brown (Rabobank), Alexandre Usov (AG2R La Mondiale), Mark Cavendish (High Road) şi Magnus Backstedt (Slipstream Chipotle), în condiţiile în care Petacchi (Milram) este suspendat pentru un an. Una peste alta o competiţie fabuloasă, cîştigată de rutieri prestigioşi. Rămîn în istorie disputele dintre Gino Bartali şi Fausto Coppi, precum şi cele cinci victorii ale lui Eddy Merckx. A 91-a poveste începe mîine.Triunghi amoros la FCSB: „Ngezana i-a furat iubita româncă. Ei îi plac ăștia mai puternici”