SPORTURI  »  CICLISM  »  MILANO-SANREMO 2018

MILANO-SANREMO. Colți și nebunie! "Rechinul" Vincenzo Nibali a câștigat Milano-Sanremo la doar 20 de metri în fața sprinterilor!

Articol de - Publicat sambata, 17 martie 2018 18:48

Cea de-a 109-a ediție din Milano-Sanremo a fost adjudecată de italianul Vincenzo Nibali (Bahrain-Merida), care a decolat pe Poggio, cu 10 kilometri înainte de final, și a reușit să ducă evadarea până la capăt, deși sprinterii păreau că îl ajung cu 100 de metri înainte de linia de finiș de pe Via Roma!

A fost cea de-a treia victorie a lui Nibali într-o cursă clasică Monument, după cele două succese din Turul Lombardiei (2015 și 2017). Poreclit "Rechinul", Nibs este primul italian care se impune în Milano-Sanremo după 12 ani, de la victoria lui Filippo Pozzato, obținută într-un stil similar.

În vârstă de 33 de ani, Nibali a încercat în repetate rânduri să se impune în La Primavera, unul dintre supranumele Milano-Sanremo, însă a fost prins de fiecare dată de echipele sprinterilor sau de alte acțiuni individuale. Rutier de Mari Tururi, sicilianul este primul câștigător de Tur al Franței care se impune în Milano-Sanremo de la Laurent Fignon (1989 !) încoace. 

"În ultimii 15 kilometri m-am simțit incredibil de bine. Când directorul meu sportiv mi-a spus că urmăritorii sunt la 20 de secunde în spatele meu, m-am gândit să dau totul. Nu mai am cuvinte", a explicat Nibali la final. 

Cum s-a desfășurat cursa

Pe o ploaie măruntă ce a bătut până cu două ore înainte de final, cea mai lungă cursă de o zi, cu 294km asumați în nordul Italiei, Milano-Sanremo a reprezentat un compromis între tradiție și inovație.

Echipele au numărat 7 rutieri și au fost supravegheate în premieră de un comisar video, împuternicit să dea decizii în timpul cursei, în timp ce traseul a rămas neschimbat, o cusătură lungă pe Coasta Ligurică, sfârșit cu celebra înlănțuire Cipressa-Poggio și o coborâre de 8 borne (traseu și profil în galeria foto).

9 rutieri au animat primele 6 ore de cursă, având un ecart maxim de 7 minute. Mirco Maestri, Lorenzo Rota (Bardiani CSF), Evgeny Koberniak (Gazprom Rusvelo), Guy Sagiv, Dennis Van Winden (Israel Cycling Academy), Sho Hatsuyama (Nippo-Vini Fantini), Charles Planet (Novo Nordisk), Matteo Bono (UAE) și Jacopo Mosca (Wilier Selle Italia) au suportat ploaia măruntă și kilometrii lungi până ce soarele primăvăratec și-a făcut loc printre nori pentru a savura lupta favoriților. Evadarea s-a stins cu 30 de borne înainte de final. 

Au început să se dea coate pe Cipressa, cu Vincenzo Nibali ( Bahrain-Merida) lipit de echipa Sky a lui Michal Kwiatkowski și cu Peter Sagan (Bora–Hansgrohe) la pândă. Viteza a crescut simțitor pe serpentinele înguste din apropiere de Sanremo, iar îmbulzeala de intrare pe Poggio a provocat prima căzătură, cu Mark Cavendish izbindu-se de un semn aflat în mijlocul drumului. 

Acțiunea decisivă a venit la jumătatea ascensiunii de pe Poggio, când Nibali a profitat de frica sprinterilor și și-a asumat un atac fulgerător corelat cu o coborâre impecabilă. "Rechinul" a apăsat cu furie în pedale, s-a menținut în fruntea tăvălugul pornit de urmăritori care îi mugea în ceafă și a intrat cu un avans firav pe Via Roma din Sanremo. Nibali a închis ochii și și-a continuat travaliul, iar victoria a venit la 20 de metri distanță de următorii rutieri, conduși la sprint de Caleb Ewan (Mitchelton-Scott) și Arnaud Demare (FdJ).

Victorie imensă pentru italianul care s-a prăbușit în lacrimi în brațele echipei sale, după nu mai puțin de 7 ore și 18 minute de întrecere. 

Clasament Milano-Sanremo 2018:

1 Vincenzo Nibali (Ita) Bahrain-Merida 7:18:43
2 Caleb Ewan (Aus) Mitchelton-Scott
3 Arnaud Demare (Fra) Groupama-FDJ
4 Alexander Kristoff (Nor) UAE Team Emirates
5 Jurgen Roelandts (Bel) BMC Racing Team
6 Peter Sagan (Svk) Bora-Hansgrohe
7 Michael Matthews (Aus) Team Sunweb
8 Magnus Cort (Den) Astana Pro Team
9 Sonny Colbrelli (Ita) Bahrain-Merida
10 Jasper Stuyven (Bel) Trek-Segafredo

5 curse-Monumentsunt într-un sezon de ciclism: Milano-Sanremo, Turul Flandrei, Paris-Roubaix, Liege-Bastogne-Liege și Turul Lombardiei

7 victoriiare belgianul Eddy Merckx, record absolut pentru  La Classicissima

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Dinamo vrea să dea lovitura iernii în Superliga » Fotbalistul român de 4 milioane de euro este principală țintă a „câinilor”
Superliga
Dinamo vrea să dea lovitura iernii în Superliga » Fotbalistul român de 4 milioane de euro este principală țintă a „câinilor”
Ionel Ganea s-a dus după Cristiano Ronaldo în Laponia » Imagini inedite cu fostul fotbalist
Special
Ionel Ganea s-a dus după Cristiano Ronaldo în Laponia » Imagini inedite cu fostul fotbalist
După aproape 4 decenii, Ștefan Iovan vorbește despre momentul ignorat în România:
Special
După aproape 4 decenii, Ștefan Iovan vorbește despre momentul ignorat în România: "Îmi pare rău! Știu că așa a fost, dar nu am văzut încă un document oficial”

Transfer pe axa FCSB - MLS? » Informații de ultim moment obținute de GSP.ro

După aproape 4 decenii, Ștefan Iovan vorbește despre momentul ignorat în România: "Îmi pare rău! Știu că așa a fost, dar nu am văzut încă un document oficial”


Comentarii (3)
bettina46
bettina46  •  18 Martie 2018, 08:49

In sfarsit un articol despre ciclism! Prea putin, as dori relatarea tuturor curselor cicliste in locul lucrurior de cancan din jurul fotbalului.

spion_kop
spion_kop  •  18 Martie 2018, 08:45

in rest, salut cu bucurie ca scrieti despre ciclismul de sosea, cursa chiar a fost spectaculoasa pentru cunoscatori.

spion_kop
spion_kop  •  18 Martie 2018, 08:40

La Primavera este numele cursei feminine, cursa ce a avut loc pina in 2005, La Classicissima di primavera este corect, pentru conformitate.

Vezi toate comentariile (3)
Comentează