Articol de Luminiţa Paul - Publicat duminica, 22 iulie 2018 18:23
Lewis Hamilton s-a impus pe circuitul de la Hockenheim, după ce pornise în cursă al 14-lea, în timp ce Sebastian Vettel a ajuns în zid pe când era la conducere.
O situație favorbilă pentru Vettel, care a pornit din pole position în Marele Premiu de acasă. Putea să-și extindă avantajul în clasamentul piloților, dacă nu ar fi urmat o cursă plină de evenimente. Până la urmă, startul a fost cel mai lipsit de intrigă.
Mai târziu, s-a pornit nebunia
Ricciardo a urcat 12 poziții, ajungând pe 7 după ce plecase din spatele grilei, penalizat fiind pentru nereguli legate de motorul electric. În turul al 28-lea însă, din nou ghinion pentru australian. "Pierd putere, ceva e în neregulă", a anunțat el prin radio. "OK, Daniel, oprește mașina", i se spune. Și Ricciardo e nevoit să tragă pe dreapta și să abandoneze. După tot efortul pe care îl făcuse de a depăși adversari rând pe rând și a intra în puncte. Al patrulea abandon din acest sezon pentru el, după cele din Bahrain, Azerbaidjan și Austria.
Jolyon Palmer, fostul pilot, remarca la BBC Radio 5 cât de bine au reacționat comisarii de cursă și pilotul, care a parcat într-un loc bun, evitând astfel instituirea safety car-ului virtual. Totul în 60 de secunde.
Seb vrea cale liberă
Hamilton, care își încheiase sâmbătă calificările după prima repriză, monopostul său pierzând din presiunea hidraulică, a plecat de pe 14 și a ajuns pe 5 – 9 trepte urcate de campionul en titre. După primele opriri la boxe, a ajuns chiar pe 3, în urma celor două mașini Ferrari, care conduceau cursa la jumătatea ei în ordinea Raikkonen-Vettel. Germanul dorea însă cale liberă, Raikkonen să se dea la o parte: "E aiurea. Pierd timp și îmi stric pneurile", a spus el către cei din echipă. Lewis se agăța cu dinții de locul al 3-lea, așteptând să înceapă ploaia, care amenința de ceva vreme să se reverse asupra circuitului de la Hockenheim.
În turul 39, finlandezul a primit ordinul de a se retrage din fața lui Vettel. A făcut-o, cu ceva reticență, urmând să preia rolul de a-l bloca pe Hamilton. După 40 de tururi, doar britanicul și Gasly încă erau pe cauciucurile pe care luaseră startul.
Schimbare inspirată
La borna 43, Lewis intră și schimbă pe ultrasoft. O manevră riscantă la momentul respectiv dacă nu avea să plouă. Revine al 5-lea în cursă. Dar ploaia a venit, câteva minute mai târziu. Era momentul pentru britanic să atace, primii 4 din cursă fiind pe soft, el pe mai rapidele ultrasoft. Intră și Verstappen la boxe, Hamilton urcă pe 4. "Plouă din greu acum", spune el. "Așteptăm să dureze încă trei minute", i se comunică.
Bottas trece de Raikkonen, finlandezul rămas pe pneuri mai uzate are câteva cuvinte greu de reprodus. Dar mai grav e ceea ce petrece momente mai târziu, în turul 52: Vettel iese din decor, se oprește în barieră, lovind nervos în volan. "Știe ce a făcut. Un pic de supravirare. Doar a atins zidul, dar contactul e destul de serios", punctează Jolyon Palmer. Incredibil, era în frunte și în câteva secunde cursa e încheiată pentru el. Și apare safety car-ul. Intră și Raikkonen, Hamilton e în fruntea unei curse pe care a început-o al 14-lea. Vettel își cere scuze echipei prin radio, pare în lacrimi.
În turul 58, Bottas îl atacă pe Hamilton, dar acesta se apără excelent. Niciun ordin de echipă dinspre Mercedes. "Seamănă mai mult a Hamilton-Rosberg. Bottas nu l-a mai atacat astfel până acum", remarcă mirat Palmer. Începe să plouă din nou, extrem de puternic. Va rezista britanicul în frunte? Intră primul în ultimul tur, urmat de Bottas și... după încă un minut de tensiune, trece primul linia de sosire! Un-doi Mercedes la Hockenheim, cine ar fi crezut?
clasament general
Clasament constructori