Articol de Daniel Grigore - Publicat marti, 05 decembrie 2023 13:41 / Actualizat marti, 05 decembrie 2023 13:45
Cu 860 de puncte adunate de Max Verstappen și Sergio Perez în 2023, Red Bull se laudă cu cel mai dominant sezon înregistrat vreodată de un constructor în Formula 1. Succesul răsunător din acest an vine, totuși, la pachet cu cheltuieli însemnate pentru echipa licențiată în Austria.
Pe 24 septembrie, odată cu victoria lui Max Verstappen în Marele Premiu al Japoniei, a 16-a cursă a sezonului, Red Bull a câștigat titlul la constructori în sezonul 2023 de Formula 1.
Două săptămâni mai târziu, în Qatar, constructorul austriac și-a adjudecat și titlul la piloți, prin Max Verstappen, campionul ultimelor 3 sezoane din F1.
După ce și-a nimicit rivalii, Red Bull are de plătit o AVERE pentru a mai concura în Formula 1
Cucerirea titlului la constructori are două efecte majore de ordin financiar. În primul rând, Red Bull va primi cei mai mulți bani dintre cele 10 echipe, undeva la 140 de milioane de dolari conform Motorsport.com.
Totuși, succesul copleșitor din 2023 o și pune serios la cheltuială pe echipa campioană. Conform Acordului de Concordie semnat de echipe în 2013, pentru a putea concura în continuare în Formula 1 fiecare constructor avea de achitat o sumă de bază de 500.000 de dolari, la care se adaugă 5.000 de dolari pentru fiecare punct obținut în sezonul precedent, 6.000 de dolari per punct în cazul echipei campioane.
Între timp, pentru a oglindi inflația, sumele au fost urcate la 657.837 dolari (taxa de bază), plus 7.893 de dolari pentru fiecare punct câștigat de echipa campioană.
Cum Red Bull a obținut în 2023 cel mai mare număr de puncte din istoria competiției, 860, asta înseamnă că are de plătit 7.445.817 dolari pentru a concura în sezonul 2024 de Formula 1.
„Este o «problemă» de lux, pentru că a fost nevoie să adunăm punctele astea ca să generăm o astfel de factură. Din fericire, nu se contorizează la plafonul de cheltuieli, dar este, într-adevăr, un cec mare de trimis FIA (n.r. - Federației Internaționale de Automobilism)”, a comentat directorul Red Bull, Christian Horner, pentru sursa citată.
Mercedes și Ferrari, la 45% din Red Bull
Principalii adversari, Mercedes și Ferrari, au de scos din conturi sume considerabil mai mici. Exceptând echipa campioană, ceilalți constructori au de achitat 6.575 de dolari pentru punctul câștigat.
Cu 409 puncte în 2023, Mercedes va avea de achitat 3.347.012 dolari, adică 45% din totalul Red Bull. Iar datoria celor de la Ferrari, care au ratat de puțin locul 2 în clasamentul general, acumulând 406 puncte, se ridică la 3.327.287 dolari.
736.737 dolariva avea de achitat Haas, cea mai slabă echipă din F1 în 2023, cu doar 12 puncte obținute
Rezumatul VIDEO al ultimei curse din 2023, Marele Premiu din Abu Dhabi
Mai multe știri din Formula 1:
Dominație la Max » Verstappen a reușit în 2023 cinci performanțe nemaivăzute în Formula 1