Articol de GSP - Publicat luni, 24 octombrie 2022 14:15 / Actualizat luni, 24 octombrie 2022 15:03
Fernando Alonso (41 de ani) a trecut al șaptelea linia de finiș în Marele Premiu al Statelor Unite din Formula 1, dar o penalizare de 30 de secunde dictată de Federația Internațională de Automobilism (FIA) post-cursă l-a coborât pe locul 15.
În turul 22, pilotul Alpine s-a ciocnit violent cu Lance Stroll, viitorul său coechipier de la Aston Martin. Alonso a încercat să-l depășească pe interior, Stroll a încercat să se apere și a tras de volan spre stânga. A urmat un impact violent, care a aruncat monopostul lui Alonso în parapet și a provocat răsucirea bolidului condus de Stroll, nevoit să abandoneze.
Uluitor, cu aripa-față pe jumătate ruptă, Alonso a continuat cursa, a intrat la boxe unde i-au fost schimbate pneurile și aripa, iar în tururile rămase a condus extraordinar și a terminat cursa al șaptelea!
Fernando Alonso a condus extraordinar în Austin, dar a fost penalizat
A fost un rezultat incredibil, la care nimeni nu se aștepta după ciocnirea cu Stroll. De fapt, părea greu de crezut că ibericul va putea continua cursa.
Totuși, Alonso nu și-a păstrat poziția. Pentru că a revenit pe circuit după accident cu oglinda dreaptă parțial desprinsă - până la final a căzut de pe mașină -, echipa Haas l-a reclamat la FIA, iar comisarii de cursă au decis să-l penalizeze cu 30 de secunde, considerând că „Mașina numărul 14 nu era în condiții de siguranță, așa cum ar trebui să fie pe toată durata cursei”.
Cu 30 de secunde în plus la timpul total, Alonso a coborât pe 15 în clasamentul cursei.
Lui Alonso ar fi trebuit să îi fie arătat steagul negru-portocaliu, prezentat piloților ale căror monoposturi au suferit pagube și ar trebui să intre de urgență la boxe.
Lance Stroll, penalizat după accidentul cu Fernando Alonso
Pentru vina pe care a purtat-o în accident, Stroll a fost pedepsit de FIA cu o penalizare cu 3 locuri pe grila de start pentru următoarea cursă, din Mexic.
„I-am oferit suficient spațiu pe stânga, nu e ca și cum l-aș fi înghesuit în parapet. Putea să încerce depășirea mai devreme, să ia stânga mai mult, nu era nevoie să se apropie așa mult de mine. Așa că sunt multe feluri în care poți privi accidentul, este păcat”, a precizat Stroll, citat de Motorsport.