Articol de David Istrate - Publicat vineri, 22 noiembrie 2024 15:28 / Actualizat vineri, 22 noiembrie 2024 15:37
Începând cu anul 2026, General Motors ar putea să devină a 11-a echipă din Formula 1, deși compania americană va reuși să își construiască propriul motor de-abia doi ani mai târziu, în 2028.
În afara curselor, sezonul actual a început cu tensiune pentru Formula 1, după ce aceasta a respins cererea organizației Andretti de a obține un loc începând cu anul 2026. Decizia conducătorilor F1 pare să se fi schimbat, iar presa internațională anunță că peste 2 ani General Motors ar putea să devină a 11-a echipă din circuit.
În ianuarie, Formula 1 a respins cererea comună a Andretti și Cadillac
La finalul lunii ianuarie, Formula 1 a respins oficial cererea comună a Andretti și Cadillac de a intra în circuit din 2025 sau 2026. Potrivit ESPN, motivele au fost multiple: îndoieli cu privire la competitivitatea noii echipe, faptul că General Motors nu va putea să asigure propriile motoare până în 2028 și credința că „mai degrabă F1 va aduce valoare brand-ului Andretti decât invers”.
De asemenea, se bănuiește că cele 10 echipe din Formula 1 nu sunt deschise la ideea adăugării unei noi echipe, pentru că această schimbare ar afecta suma de bani câștigată de fiecare echipă.
Mario Andretti, campion mondial în 1978 la Formula 1, tatăl lui Michael, fondatorul echipei, a reacționat imediat. „Sunt devastat. Nu voi spune nimic altceva fiindcă nu îmi găsesc alte cuvinte în afara faptului că sunt devastat”, a scris Andretti pe X.
Formula 1 s-a răzgândit: General Motors ar putea fi a 11-a echipă
Între timp, Michael Andretti i-a cedat locul la conducerea organizației lui Dan Towriss, care a călătorit la Marele Premiu din Las Vegas pentru a purta discuții cu liderii F1. Presa internațională informează că această schimbare a dus la o deschidere față de ideea ca General Motors să devină a 11-a echipă din Formula 1 în 2026, mai repede cu 2 ani decât era preconizat.
„Nu îi știu pe oameni. Evident, am vorbit cu Mario. Nu am vorbit cu fiul lui. Nu am vorbit cu alți oameni care se află în spate. Nu știu cine sunt. Dar știu General Motors, care este grozavă”, a spus Toto Wolff, șeful Mercedes, conform ESPN.
„Discuția este între FIA, echipă și management-ul F1. Nu e decizia noastră. Cu siguranță, așa cum a spus Toto, dacă este bine pentru sport, pentru show, pentru business, dacă aduce valoare pe parte sportivă, atunci suntem cu toții de acord”, a adăugat Fred Vasseur, principalul echipei Ferrari.
Cele 10 echipe de Formula 1 sunt McLaren, Ferrari, Red Bull Racing, Mercedes, Aston Martin, Alpine, Haas, RB, Williams și Kick Sauber.