Articol de Mirela Neag, Cătălin Tolontan, Răzvan Luţac - Publicat miercuri, 19 septembrie 2018 07:00
CAZUL DANIEL FLOREA - HOLOGRAF - DAN BITTMAN. Faptele și sumele seamănă frapant cu cele din investigația jurnalistică ”Monica Iacob Ridzi”!
- Libertatea începe să publice de azi documente și mărturii care arată cum s-a trucat cheltuirea a 700.000 de euro, banii cetățenilor în ”Zilele Sectorului 5”.
- Directoarea Centrului Cultural al Sectorului 5 și încă doi angajați publici s-au opus, au anunțat că nu vor plăti ce nu se prestase și au fost concediați de primarul Daniel Florea chiar cu o zi înainte de eveniment!
- ”Un om al firmei Libro Events a dictat, practic, caietul de sarcini, dar chiar și așa ilegalitățile sunt evidente”, susține o sursă din interior, care cunoaște derularea faptelor.
- ”Primarul Daniel Florea nu a avut nicio implicare în organizarea evenimentului ”Zilele Sectorului 5, pentru că Centrul Cultural este subordonat Consiliului Local”, susține Primăria în răspunsul pentru ziarul Libertatea.
- La 9 ani distanță, cazul ”Zilele Sectorului 5” e șocant de asemănător cu cel din investigația jurnalistică ”Zilele Tineretului 2 Mai – Monica Iacob Ridzi”:
- În 2009, suma cheltuită de MTS a fost de 630.000 de euro, acum este de de 700.000 de euro.
- ”Zilele Tineretului” și ”Zilele Sectorului 5” au fost evenimente de masă, derulate la costuri supraevaluate și din care au câștigat ca imagine oameni politici: în 2009, Monica Ridzi (ministru PD-L), iar în 2018 Daniel Florea (primar PSD).
- Firmele au primit contractele fără licitație și, în ambele cazuri, ele nu aveau experiență în domeniul prestat!
- Dan Bittman a fost prezent alături de Monica Ridzi și alături de Daniel Florea.
- Însăși patroana care a organizat evenimentul pentru primarul Florea, ce are o firmă de ”curățenie”, și nu de evenimente culturale, Mihaela Neagu, a fost adusă de ministrul Ridzi, în 2009, în MTS ca director la Hotel Sport!
- După ce ziarul a dezvăluit documentele, atât Monica Ridzi, cât și Daniel Florea au spus că nu au avut nici o implicare și că organizarea aparține subordonaților!
”Domnule primar, văd că merge bine treaba aici, în Sectorul 5!”, spune Dan Bittman către primarul Daniel Florea.
În costum sobru, omul politic arată fericit și sclipește ca scos din cutie.
3,25 milioane de lei, fără TVA,este suma cheltuită la ”Zilele Sectorului 5”
Sectorul 5 sărbătorește 50 de ani de existență. Sunt ”Zilele Sectorului 5” și e petrecere de vineri până duminică
Totul în jur costă enorm, dar oamenii strânși aici nu știu asta.
Pentru Dan Bittman, cetățenii plătesc 11.000 de euro plus TVA ca prezentator și încă 11.000 de euro plus TVA către toți membrii trupei Holograf, împreună.
Doar animatorii pentru un show de copii, de patru ore, încasează 30.000 de lei.
Animatori, nu artiști!
PRIMARUL DE 46 DE ANI
Primarul Sectorului 5, Daniel Florea // Foto: Facebook
Cheltuielile fără număr continuă.
Ansamblul de la Clejani, ”care pe piața normală ia cam 5.500 de euro pentru un concert”, după cum spune unul dintre oamenii din interiorul evenimentului, e plătit acum cu 20.000 de euro pentru 45 de minute.
Ce se întâmplă aici?
Vorba lui Dan Bittman, ”merge treaba în Sectorul 5”, cel mai nevoiaș al Capitalei, dreptunghi uman în care 240.000 de suflete l-au crezut pe bărbatul de 46 de ani, pe primarul lor, pe Daniel Florea.
Așa cum se vede din mulțime, iar reportajul celor de la Recorder.ro e emblematic, ei pe el îl sărbătoresc.
Prețul? 700.000 de euro.
Le luăm pe rând, va fi în Libertatea un serial de documente, nume implicate, mărturii și sume.
O FIRMĂ DE CURĂȚENIE E ACCEPTATĂ CA AVÂND EXPERIENȚĂ ÎN EVENIMENTE CULTURALE!
”Achiziția a fost una cu dedicație!”, explică, cu acte, unul dintre oamenii Centrului Cultural al Sectorului 5, centru care a organizat evenimentul.
”Firma Libro Events, care face curățenie, nu avea dreptul să câștige pentru că se prevedea în caietul de sarcini experiență în evenimente culturale”, spune angajatul Centrului.
Ramona Manole, directoarea Centrului Cultural, se opune aranjamentului.
Sunt câteva săptămâni grele pentru că, chiar în lunea de dinainte de eveniment, Mihaela Neagu, patroana firmei care câștigase, ”a apărut agresivă în Centru, ca să ceară banii. Nu avansul, banii!”.
”Nu vreau să merg la închisoare, eu nu sunt genul care să execut ordinele”, spune directoarea Manole colegilor.
Cu câteva zile înainte, ea trimisese o ”solicitare de explicații” către Comisia de Evaluare, care făcuse ca firma Libro Events să ia potul celor 700.000 de euro.
Răspunsul Comisiei este antologic.
Mihaela Neagu, pe când era directoare la Clubul Olimpia // Foto: GSP
”SIMILAR NU ÎNSEAMNĂ IDENTIC”
Comisia de evaluare a ofertelor, de fapt a ofertei, căci doar Libro Events participă la achiziție!, îi spune directoarei Centrului că ”ofertantul trebuie să demonstreze o experiență similară și nu una identică”.
Adică ”similar” nu înseamnă ”identic”.
Cu alte cuvinte, cinci oameni semnează că o firmă de curățenie prestează ceva similar când organizează evenimente culturale!
O propunere pentru SEAP: mătura e similară, chiar dacă nu identică, cu arta.
Libro Events, firma persoanei pe care Gazeta Sporturilor o investiga de acum 8 ani că sifonează bani de la clubul Olimpia, primește verde pentru evenimentul de 700.000 de euro!
95,7 punctedin 100 a obținut Libro Events când a câștigat procedura la care a participat de una singură
Cinci oameni semnează asta.
Numele lor: Alexandra Maria Mihăilă – președinte, Mariana Stoica, Alina Andronache, Valentin Eugen Bădălan și Mirela Soare.
Vestea rea pentru acești oameni, ca și pentru cei care au făcut recepția evenimentului, vine de la Primărie!
Întrebată de Libertatea dacă primarul știe costurile evenimentului, Primăria Sectorului 5 a răspuns în numele lui Daniel Florea că ”Primarul nu a avut nici o implicare în organizarea evenimentului. El a fost realizat de Centrul Cultural”.
Responsabilitatea se mută pe cei mici. La fel au făcut, în evenimente asemănătoare, Monica Ridzi sau Elena Udrea.
Documentul incredibil prin care o firmă de curățenie a primit undă verde pentru a se ocupa de un eveniment cultural-artistic
Concluzia lor este: ”Comisia de evaluare a concluzionat că sunt îndeplinite condițiile de calificare tehnică a ofertantului SC Libro Events SRL”.
De aici începe totul.
Continuarea în ziarul Libertatea de mâine!
DAN BITTMAN: „E O SUMĂ INFINIT MAI MICĂ DECÂT CEI 250.000 EURO PE CARE PRIMĂRIA BUCUREȘTI ÎI DĂ LUI ROD STEWART”
Unul dintre momentele în care Dan Bittman l-a lăudat, pe scenă, pe primarul Florea // Foto: captură video Recorder.ro
INTERVIU. Dan Bittmann, solist al trupei Holograf și cel care a prezentat evenimentul din Sectorul 5, spune că nu a văzut încă niciun ban. Nu confirmă, însă nici nu neagă suma
– Domnule Bittman, e adevărat că ați primit 11.000 euro pentru a prezenta evenimentul din weekend, Zilele Sectorului 5?
– Nu pot să vă spun suma, este vorba de un contract confidențial, așa cum nici dumneavoastră nu îmi spuneți care e salariul dumneavoastră la Gazeta Sporturilor, sau Libertatea, însă dacă dumneavoastră ați făcut rost de un contract confidențial, vă felicit.
– Mai mult, înțeleg că și trupa Holograf, alături de care ați cântat în prima zi, a primit aceeași sumă.
– Repet, nu pot spune sumele.
– Vi se par mari? Mari față de cei câștigați la un eveniment de acest gen?
– Mi se par niște sume mult mai mici decât, de exemplu, cei 250.000 euro pe care îi primește Rod Stewart de la Primăria Municipiului București, atenție, tot bani publici!, într-un concert în care nimeni nu plătește vreun ban, toată lumea are acces gratuit. Practic, noi primim niște sume care nu sunt nici 1%, 2% sau 5% din ceea ce primesc unii artiști care vin să presteze, atenție, tot din bani publici.
– Banii i-ați primit de la firma Libro Events, cea organizatoare, da?
– Nu mă ocup eu de asta. Vă pot spune că încă nu am văzut niciun ban, nu au intrat în cont. Însă nu mă ocup eu de această parte financiară, nu eu fac contractele. Eu mă duc, prestez, dau bună ziua și la revedere și atât.
Solistul trupei Holograf se referă la concertul susținut de starul Rod Stewart duminică, 23 septembrie, la București.
Acesta va cânta în ultima zi a Zilelor Bucureștiului, evenimente prin care Primăria dorește să marcheze 559 de ani de la întâia atestare documentară a Capitalei şi, în plus, Centenarul Marii Uniri. Accesul la concertul cântărețului de origine scoțiană, 73 ani, va fi gratuit.
PRIMĂRIA: ”PRIMARUL NU A AVUT NICI O IMPLICARE ÎN ORGANIZAREA EVENIMENTULUI!”
Contactată de Libertatea, Primăria Sectorului 5 a spus că ”Primarul Daniel Florea nu a avut nicio implicare în organizarea evenimentului ”Zilele Sectorului 5”.
Evenimentul a fost organizat de Centrul Cultural și de Tineret ”Ștefan Iordache” în urma aprobării în ședință de Consiliul Local.
Centrul Cultural este o instituție de interes public cu buget propriu și aflat în subordinea Consiliului Local. Primarul nu propune și nu decide ce și când sunt organizate evenimente”.
Primăria a negat și că directorul Centrului Cultural a fost destituit pentru că nu s-a raliat evenimentului.
”Ramona Manole a fost angajată la cabinetul Primarului în funcția de consilier și detașată ca director general al Centrul Cultural. În urma reorganizarii aparatului administrativ al Primăriei, pentru ocuparea funcției de consilier e necesar ca persoana care ocupă acest post să dețină studii juridice. Ramona Manole nu deține aceste studii, ca urmare nu a mai putut fi consilier și automat a încetat și detașarea acesteia la Centrul Cultural”, susține Primăria condusă de Daniel Florea.
”Primarul nu a cunoscut costurile, cât sunt plătiți actorii sau faptul că directoarea a trimis un document prin care arată că firma nu îndeplinește condițiile, deoarece Centrul Cultural nu este subordonat Primăriei, ci Consiliului Local, cel care a propus și decis organizarea evenimentului”, a încheiat Primăria.