Articol de GSP - Publicat joi, 13 februarie 2014 00:00 / Actualizat joi, 13 februarie 2014 00:10
Federaţia s-a bazat pentru JO pe echipajul format din Istrate, Crăciun, Bărcăcilă şi Peptea, care au concurat pentru un bilet olimpic în Cupa Mondială.
În acest echipaj oficialii au şi investit, cumpărînd acum trei ani un bob nou. Sportivii nu au reuşit însă să se califice. În schimb, al doilea echipaj românesc, pilotat de Paul Neagu, a obţinut biletul de Soci, în urma punctelor strînse în competiţia inferioară, Cupa Europei. Ei au concurat cu un bob mai vechi. "Din păcate, planurile iniţiale ale federaţiei nu s-au concretizat. Bobul nu se poate schimba de la o lună la alta, deoarece sportivii sînt obişnuiţi cu echipamentul lor", a explicat Dobrescu.
În lume există puţin fabricanţi de boburi. Cîţiva producători auto fac astfel de echipamente - BMW pentru Germania, Ferrari pentru Italia, în timp ce timp americanii au colaborat cu NASA. COSR intenţionează ca pentru următorul ciclu olimpic să apeleze la partenerul lui, Renault. Costul unui bob performant poate ajunge şi la 60.000 de euro.
"România s-ar afla printre primele şase clasate la JO, dacă ar avea un bob precum naţionala Germaniei. Românii au un start la fel de bun precum cîştigătorii medaliilor, numai că pierd timp preţios pe traseu din cauza boburilor", a declarat Florian Ţicu, secretarul general al FR Bob şi Sanie. Germania este recunoscută ca una dintre naţiunile care investesc masiv în cercetarea şi dezvoltarea boburilor, săniilor şi skeletoanelor. Toate produsele sînt destinate exclusiv echipelor naţionale ale Germaniei, nefiind comercializate.