Articol de Cristina Negrilă - Publicat luni, 04 aprilie 2016 14:19
Marele Premiu al Argentinei la MotoGP a fost la fel de captivant precum un film de acțiune. Surprize, căzături, momente tensionate și un final neașteptat!
Pneurile Michelin, introduse în acest sezon de MotoGP le dau mari bătăi de cap piloților, care nu știu ce gume de cursă să aleagă.
În sesiunea de antrenament de la clasa regină, lui Scott Redding i-a explodat pneul spate pe final, astfel că s-a impus ca măsură de siguranță pentru cursă intrarea la boxe pentru a schimba motocicletele.
Marc Marquez s-a simțit cel mai bine pe circuit, iar asta s-a reflectat și în victoria categorică obținută de spaniol, care conduce și clasamentul mondial.
A fost un weekend dificil pentru piloți, din cauza condițiilor meteo. S-a decis înaintea cursei să se reducă de la 25 la 20 de tururi și să se schimbe motocicleta la jumătatea competiției. Tocmai acesta a fost momentul cheie, care a făcut diferența, spune învingătorul.
Strategia perfectă
Marc Marquez a dezvăluit că a gândit alături de echipa sa un plan. "Nu am pornit prost, dar mi-a luat ceva timp să preiau conducerea. Am derapat un pic. Am văzut ceva roșu alături și m-am gândit: «Ăsta trebuie să fie Iannone, pentru că Dovi, în mod normal, e mai calm».
Am știut că prima parte a cursei va fi dificilă, pentru că pista era încă udă pe anumite porțiuni. De-a lungul celor 3 zile nu m-am simțit bine cu una dintre motociclete, am discutat cu cei din echipa mea și am decis să ies cu aceea la start. Știam că prima parte a cursei va fi dificilă, erau zone ude încă pe circuit. Când am schimbat motocicleta mi-am zis: «Acum voi face 5 tururi de forță». M-am distanțat pentru a putea fi liniștit pe final.
Înaintea startului de sezon am muncit mult alături de echipa mea. Cu electronica încă mai lucrăm, încă suntem departe de ceea ce ne dorim. Pe accelerare, Valentino și piloții Ducati m-au depășit. Motocicleta mea are intrarea în viraj drept punct forte, printre altele. Mai putem îmbunătăți lucrurile și vom vedea dacă putem îndrepta ceva și pe linia dreaptă, pentru a putea spera la victorii și în restul curselor", a declarat spaniolul.
Schimbarea nu i-a priit lui Rossi
Dacă lui Marquez totul i-a mers perfect după ce a schimbat motocicleta, Rossi a avut doar bătăi de cap, fiind mult mai lent în cea de-a doua parte a cursei. "Am dus o luptă frumoasă cu Marquez în prima parte, am fost puternic, și eram optimist pentru ultima parte. Am avut însă mari probleme cu a doua motocicletă. Mi-a făcut mari probleme, voiam să controlez lupta cu Marquez, dar nu m-a ajutat motocicleta, am fost foarte lent. Condițiile au fost foarte grele după ce plouase mult.
Aceste 20 de puncte sunt extrem de importante. Sunt fericit pentru mine, pentru Yamaha, pentru toată echipa. E primul podium din acest sezon, e un rezultat bun. Mi-am forțat limitele. Iannone m-a depășit un pic cam agresiv pe frânare, a fost imposibil să revin. Mi-am zis: «Și acum ce urmează?» Am încercat să contraatac, dar nu m-a ajutat suficient motocicleta, nu eram suficient de rapid să fac vreo mișcare, așa că am decis să stau în spatele lui.
Apoi, amândoi ne-am dus destul de larg și i-am permis lui Dovizioso să ne depășească. Atunci m-am gândit că nu mai prind podiumul și, neavând posibilitatea să-i atac, am sperat ca Iannone să-l atace pe Dovi la fel cum a făcut-o cu mine (râde). Apoi s-au ciocnit și am profitat. Am fost foarte norocos să termin pe locul 2", a spus Rossi.
Circuit de coșmar pentru Lorenzo
Cel mai șifonat după cursa din Argentina a ieșit campionul mondial en-titre, Jorge Lorenzo. Acesta a căzut după 5 tururi. "Am făcut tot ce puteam, dar n-am fost suficient de rapid. Am frânat mai mult sau mai puțin cam în același loc ca întotdeauna. Am avut multe momente proaste în viraje. Asta e, trebuie să accept și să merg mai departe. În condițiile date, există piloți mai rapizi ca Marquez, Rossi și Pedrosa.
Nu am știut să stau pe motocicletă, să am răbdare și să fiu la fel de rapid ca restul. Nu m-am simțit bine în condițiile date și nu am știut să pilotez mai bine. Încă era pista udă și am avut multe momente de panică.
Lucrurile nu au ieșit așa cum speram și asta e din cauza mea, trebuie să știi să-ți asumi greșelile. Fiecare sportiv are zile proaste, dar asta nu va șterge alte sute de zile bune. Trebuie să uităm cursa asta, știm că în condiții bune de cursă suntem foarte competitivi și vor veni momente bune", a spus Lorenzo.
Cea mai norocoasă cursă din carieră
Pentru pilotul Honda, Dani Pedrosa, Marele Premiu al Argentinei a fost o adevărată aventură. S-a zbătut aproape întreaga cursă în afara podiumului și a fost cel care a profitat cel mai mult de căzăturile lui Vinales, Iannone și Dovizioso, prinzând ultimul loc de pe podium. "Am avut un start bun, dar cineva, nu știu cine, a venit direct pe primul viraj și a trebuit să intru larg pentru a evita contactul. Dacă mi-aș fi păstrat trasa, ne-am fi ciocnit cu siguranță. Așa m-am trezit în mijlocul grupului. A fost foarte dificil pentru că era nebunie am pierdut mult timp acolo.
Ritmul meu nu a fost bun, iar asta mi se pare dezamăgitor. Dar am încercat toată cursa. A fost, probabil, cea mai norocoasă zi din cariera mea, pentru că mulți au căzut în fața mea și eu am reușit să închei pe podium", a recunoscut Pedrosa.
Marquez s-a prăbușit în fața lui Rossi. Pe podium
Entuziasmul i-a jucat feste lui Marc Marquez, care a căzut pe podium și le-a oferit spectatorilor cea mai amuzantă imagine a zilei. Pilotul Honda a vrut să urce pe cea mai înaltă treaptă a podiumului cu o săritură, dar a alunecat și a căzut. Asta nu i-a șters de pe față zâmbetul, ba chiar a râs de el însuși.
Momentul a captat atenția fanilor pentru că lângă Marc se afla Valentino Rossi, care n-a schițat niciun gest pentru a-l ajuta să se ridice. Pe toată durata festivității de premiere, cei doi au păstrat distanța, semn că rănile din sezonul trecut nu s-au vindecat. "Am alunecat când să urc pe podium, dar m-am distrat, a fost o alunecare glorioasă, doar câștigasem cursa. Revederea cu Valentino pe podium a fost una rece, cum ușor s-a putut vedea. Fiecare cu treaba lui", a declarat Marquez.