Articol de Marian Din - Publicat luni, 22 aprilie 2024 11:24 / Actualizat luni, 22 aprilie 2024 11:24
Porsche Taycan Turbo GT este cel mai puternic vehicul de serie pe care Porsche l-a produs vreodată și este complet electric, la fel ca toata seria Taycan. Dezvoltă o putere maximă de 1092 de cai putere. Viteza ei a fost omologată în California.
Noul Taycan Turbo GT deține, ca și Taycan Turbo S, două motoare. Doar că motorul de pe puntea spate are un invertor de 900 de amperi, mult mai puternic față de cel de 600 de amperi de pe Turbo S.
Astfel, puterea maximă a celor două motoare ajunge la 1092 de cai putere, fapt ce îi permite să parcurgă 0-100km/h în doar 2,2 secunde și totodata să atingă o viteză maximă de 305km/h.
Porsche e motivat de supremație, a scos totul din mașină
Deși este un sedan cu patru uși, bancheta spate a fost înlocuită cu un compartiment de depozitare din fibră de carbon, care a ajutat la economisirea a 49 de kilograme din greutatea mașinii.
De asemenea, folosirea unui parbriz mult mai subțire în comparație cu celelalte variante de Taycan, eliminarea difuzoarelor spate și chiar a covorașelor de protecție, arată cât de motivat a fost Prosche să dețină supremația celui mai performant automobil electric din această clasă.
Cea mai rapidă mașină electrică de pe Laguna Seca, SUA
Porsche Taycan Turbo GT a obținut titlul pentru cea mai rapidă mașină electrică de serie la Weathertech Raceway Laguna Seca, în California, pe 23 februarie 2024.
Cu un pachet Weissach, Lars Kern, pilot de dezvoltare din cadrul companiei, a reușit realizarea unui tur în doar 1:27,87 min, astfel Taycan Turbo GT a devenit cea mai rapidă mașină electrică omologată pentru drumurile publice.
Mai rapidă ca Tesla Model S Plaid pe Nurburgring, Germania
Nu cu mult timp în urmă, o versiune din pre-producția noului model de Taycan a stabilit un nou record la clasa sa pe celebrul circuit Nurburgring, supranumit și „Iadul verde”.
Cu același pilot de dezvoltare la volan, Lars Kern, noua versiune de Taycan a oprit cronometrul la 7:07,55 min. Acest timp a fost cu 26 de secunde mai rapid față de ultimele teste din 2022 care au fost efectuate cu un Taycan Turbo S Sport cu un pachet special.
„Douăzeci și șase de secunde reprezintă o jumătate de veșnicie în motorsport. Timpul de 7:07,55 minute al lui Lars pe Nordschleife este senzațional și plasează Taycan în aceeași ligă cu hypercarurile electrice", a explicat șeful liniei de modele, Kevin Giek.
Taycan Turbo GT este acum cel mai rapid vehicul cu patru uși de pe circuitul Nurburgring, stabilind un nou record pentru mașinile electrice produse în serie.