Articol de Marian Din - Publicat miercuri, 15 mai 2024 11:49 / Actualizat miercuri, 15 mai 2024 11:49
Companiile japoneze au adoptat o atitudine mai prudentă cu privire la lansarea de autoturisme complet electrice pe piață, în timp ce alti producători s-au aruncat în a lansa cât mai multe modele,. Din cauza infrastructurii sub dezvoltate, cu puține stații de încărcare rapidă, clienții s-au reorientat către autoturismele hibride, motiv pentru care Mazda, datorită gamei variate de modele hibrid, a înregistrat un rezultat financiar impresionant.
Mazda Motor Corporation a publicat vineri, 10 mai, rezultatele financiare și de vânzări pentru întregul an, indicând vânzări globale de 1.241.000 de automobile pentru anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie 2024, o creștere de 12% față de anul precedent.
Accentul pus de cei de la Mazda pe vânzări, reducerea costurilor și îmbunătățirea marjelor de profit a rezultat în 4,827 miliarde yeni ( 30,7 miliarde euro) vânzări nete, reprezentând o creștere cu 26% mai mare față de anul precedent. Acest lucru a dus la un profit operațional pozitiv pe întregul an de 250,5 miliarde yeni (1,59 miliarde euro) și un venit net de 207,7 miliarde yeni (1,3 miliarde euro), o de 76%, respectiv, 45% fată de anul trecut.
Rezultate financiare Mazda – An fiscal 2024
America de Nord a înregistrat 514.000 de unități vândute în anul fiscal, reprezentând +26% comparativ cu anul precedent, America de Nord continuă să fie cea mai mare piață a celor de la Mazda. Introducerea pe plan local a modelelor CX-70 și CX-90, precum și popularitatea continuă a modelului CX-50, au contribuit la acest succes.
Acasă, în Japonia, Mazda a vândut 160,000 de unități, cu -3% mai puțin față de anul fiscal trecut, iar în China, una dintre cele mai mari piețe din Asia pentru Mazda, acestia au înregistrat 97,000 de unități vândute, un rezultat pozitiv, +15% comparativ cu anul precedent.
În Europa vânzările au crescut cu +13%, 180.000 de unități fiind vândute în ultimul an fiscal, acest trend ascendent fiind unul care ar urma să se repete și în noul an fiscal datorită a două noi modele, Mazda2 Hybrid și Mazda CX-80.
Pentru anul fiscal în curs, cei de la Mazda anticipează o creștere de 13% a vânzărilor globale, până la 1,4 milioane de automobile, America de Nord fiind în continuare principala piață pentru japonezi care se așteaptă la o creștere a vânzărilor de până la 17% pe aceasta piață, în timp ce pentru Europa, datorită producătorilor din regiune, așteptările sunt unele modeste, doar 2% creștere.
Citește și alte știri auto:
Cel mai mare producător de autoturisme electrice din lume își deschide a doua fabrică în Europa