Articol de Marian Din - Publicat miercuri, 24 aprilie 2024 10:25 / Actualizat miercuri, 24 aprilie 2024 11:19
Gigantul francez Michelin urmează să închidă fabrica din Olsztyn, Polonia, care produce anvelope pentru camioane. Va muta o parte din producție la fabrica din Zalău, în România, restul producției fiind relocată în Italia și Spania, notează profit.ro.
Decizia vine în urma creșterii a costurilor de producție din ultima perioadă, în Polonia.
Michelin e în România de 22 de ani, având aproximativ 4500 de angajați
Compania Michelin este prezentă în țara noastră de mai bine de 22 de ani, având peste 4400 de angajați și trei fabrici în România, două la Zalău și una la Florești, iar din anul 2005, România a devenit centrul regional pentru operațiunile comerciale ale companiei franceze deservind tări precum Albania, Bulgaria, Croația, Bosnia şi Herţegovina, Macedonia, Muntenegru și Serbia.
Decizia recentă de relocare a producției de anvelope pentru camioane de la fabrica din Olsztyn, Polonia, la unități de producție din România, Spania și Italia, este parte a unei strategii mai ample de optimizare a costurilor și eficientizare a producției.
Deși fabrica din Olsztyn își va înceta activitatea pentru anvelopele destinate camioanelor la finalul anului 2024, Michelin va menține celelalte operațiuni din Polonia, inclusiv fabrica de anvelope pentru vehicule de pasageri și comerciale, precum și producția de anvelope agricole.
„Fabricile din Aranda (n.r. Spania), Alessandria (n.r. Italia) şi Zalău îşi vor utiliza capacitatea disponibilă şi vor prelua cerinţele pieţei.
Aceste transferuri vor permite echilibrarea capacităţii de producţie a anvelopelor pentru camioane în fabricile din Europa, care vor putea produce volumele necesare pieţei în anii următori”, a precizat Simona Lupică, PR Manager Michelin Central Europe & Central Asia, pentru Agerpres.
Peste 400 de muncitori afectați
În urma relocării producției de anvelope pentru camioane din Olsztyn în România, aproximativ 430 de muncitori vor rămâne fără activitate, dar oficialii Michelin au comunicat că nu există un plan prin care să îi concedieze pe aceștia, urmărind mai exact să îi transfere către o nouă poziție, fabrica din Olsztyn fiind o fabrică cu multiple activități ce necesită personal.
Piotr Staszałek a declarat că „piața este inundată de anvelope mai ieftine din Orientul Îndepărtat și, prin urmare, fabrica noastră a decis să întrerupă producția de anvelope pentru camioane”.