Articol de Marian Din - Publicat miercuri, 17 aprilie 2024 15:25 / Actualizat miercuri, 17 aprilie 2024 15:26
Constructorul auto japonez Nissan a anunțat marți că va începe să producă la scară largă bateriile de tip „all-solid-state” pentru automobilele sale electrice, până la începutul anului 2029.
Declarația a fost făcută în cadrul prezentării unei facilităţi unde ar urma să existe o linie de producţie pilot până în martie 2025, transmit AP şi Reuters.
Nissan a rămas în urmă față de BYD sau Tesla
Industria automobilelor electrice pare că evoluează într-un ritm accelerat, fapt pentru care producătorii auto tradiționali din Japonia au rămas în urma unor concurenți mai recenți precum BYD din China și Tesla din Statele Unite ale Americii.
Cu toate acestea, Nissan vede o oportunitate de a recupera această diferență din piață și, eventual, chiar de a depăși performanțele tehnologiei actuale de baterii litiu-ion, cu o noua tehnologie care promite să fie mai puternică, mai puțin costisitoare, mai sigură și mai rapidă la încărcare.
Rivali precum Volkswagen și Toyota și-au declarat, de asemenea, intenția de a produce automobile electrice cu noua tehnologie.
Planuri noi, locație nouă
Marți, 16 aprilie, oficialii de la Nissan au prezentat printr-un tur noua locație unde intenționează să dezvolte noile baterii. Potrivit acestora, se așteaptă ca o linie de fabricație să fie operațională în martie 2025, iar producția comercială să înceapă în anul fiscal 2028.
„Odată ce începe producţia acestor vehicule, costurile vor scădea comparativ cu motoarele cu combustie internă. Inginerii de la Nissan au muncit din greu pentru a crea această lume nouă”, le-a spus jurnaliştilor vicepreşedintele Hideyuki Sakamoto în timpul turului de la facilitatea din Yokohama, aflată lângă Tokyo.
Constructorul auto a adăugat că, pentru a reduce costurile de producție cu 10% și greutatea componentelor cu 20%, acesta va folosi echipamente speciale pentru a construi podelele din spatele noilor automobile electrice.
Deși Nissan a fost printre puținele companii auto care au deschis piața automobilelor full-electric cu al său model Leaf, aceștia sunt constienți de diferența față de alti producători, motiv pentru care până în anul 2030 speră să reducă prețul următoarei generații de automobile electrice cu 30%, astfel încât să egaleze prețul cu modelele ce folosesc motoare cu combustie internă.
Citește și:
Surpriza anului: pe cine vrea Pep Guardiola să aducă la Manchester City până se va reface Rodri!