SPORTURI  »  NOUTATI AUTO  »  VOLKSWAGEN

Volkswagen ar putea închide o fabrică pentru prima dată din 1988 încoace!

Volkswagen
Volkswagen

Articol de - Publicat miercuri, 10 iulie 2024 14:36 / Actualizat miercuri, 10 iulie 2024 16:35

Volkswagen a anunțat marți că ar putea închide fabrica din Bruxelles a mărcii sale de lux Audi, din cauza scăderii puternice a cererii pentru automobilele electrice high-end care a afectat marele producător auto european, forțându-l să își reducă așteptările pentru anul în curs, transmite Reuters.

Liderul pieței din Europa, Volkswagen, nu a mai închis o fabrică de când a închis complexul Westmoreland din Pennsylvania, Statele Unite ale Americii, în 1988, iar ultimul director al producătorului german care a amenințat cu închideri în Europa a demisionat luni mai târziu, potrivit unei surse din sindicat.

După ce au investit în cercetare și dezvoltare, producătorii de automobile au fost grav afectați de cererea scăzută de vehicule electrice, cerere care a fost mai mică decât se preconiza. Audi a avertizat la începutul acestui an că vânzările sale vor avea parte de un declin în 2024, în timp ce lucrează la introducerea de noi modele, reducând totodată costurile.

Volkswagen a estimat că, în anul fiscal 2024, prețul închiderii fabricii din Bruxelles și reorganizarea acesteia pentru noi scopuri ar putea ajunge la 2,6 miliarde de euro, la această sumă adăugându-se cheltuielile suplimentare neprevăzute.

Porsche SE, compania care deține puțin sub o treime din Volkswagen AG, dar păstrează majoritatea drepturilor de vot la nivelul conducerii, și-a redus previziunile de profit la 3,5 miliarde - 5,5 miliarde de euro, ca urmare a reducerii previziunilor privind randamentul operațional al afacerii de la 7-7,5% la 6,5-7%.

În urma anunțului, acțiunile Volkswagen AG și Porsche SE, ambele listate la bursa de la Frankfurt, au scăzut cu 1,7%, respectiv 2,1%.

Potrivit unei surse apropiată companiei, Audi se gândește să oprească până în 2025 producția pentru unul dintre modelele sale de top, Audi Q8 e-tron, datorită nivelului scăzut de cereri.

Pe lângă "provocările structurale de lungă durată", fabrica din Bruxelles, care a produs aproximativ 50.000 de autovehicule anul trecut, a trebuit să facă față, de asemenea, costurilor logistice ridicate și dificultății de a-și modifica configurația din cauza amplasării sale față de oraș.

Pentru a găsi soluții alternative pentru această fabrică, care are aproximativ 3.000 de angajați, va începe un proces de consultare. Conform declarației Audi, "acest proces poate include încetarea operațiunilor dacă nu se găsește nicio alternativă".

"Reprezentanții angajaților din Audi AG solicită o perspectivă de viitor pentru uzină și pentru colegii noștri din Bruxelles. Conducerea Audi trebuie să își asume responsabilitatea pentru amplasament", a declarat Rita Beck, purtătoarea de cuvânt al Comitetului Audi din cadrul comitetului european de întreprindere al grupului Volkswagen.

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Nicolae Stanciu nu s-a prezentat la reunirea lotului » Ce urmează pentru căpitanul României
Stranieri
Nicolae Stanciu nu s-a prezentat la reunirea lotului » Ce urmează pentru căpitanul României
Bernadette Szocs și-a deschis sufletul despre viața personală: „Curtată sunt, bineînţeles, dar..”
Altele
Bernadette Szocs și-a deschis sufletul despre viața personală: „Curtată sunt, bineînţeles, dar..”
Riscuri zero » Artificiul financiar ingenios prin care Dan Șucu a intrat în afacerea Genoa: cum s-a făcut, de fapt, tranzacția
Campionate
Riscuri zero » Artificiul financiar ingenios prin care Dan Șucu a intrat în afacerea Genoa: cum s-a făcut, de fapt, tranzacția

Dosarul lui Dan Șucu de la CNSAS: „La data de 16.08.1984 a semnat un Angajament, preluând numele conspirativ «Mircea Crișan»” + „Vreau să asigur organele de securitate de deplina mea sinceritate, loialitate”

7 curiozități din clasicul Dinamo - Rapid: cea mai mare diferență de scor, giuleștenii au produs un moment istoric + Palmaresul lui Marius Șumudică împotriva „câinilor”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează