Articol de Marian Din - Publicat miercuri, 12 iunie 2024 16:48 / Actualizat miercuri, 12 iunie 2024 16:50
ZF LIFETEC a prezentat un volan cu o poziționare inovatoare a airbagului pentru șofer ce permite adaugarea de noi opțiuni în partea centrala a volanului.
Airbagurile pentru șofer au fost un element poziționat permanent în centrul volanului încă de la introducerea lor în anii ’80. De atunci, volanul a evoluat și a integrat din ce în ce mai multe funcții de la sistemele de infotainment până la sistemele de asistență.
ZF LIFETEC a regândit poziționarea airbag-ului din volan
Astfel, airbagul din volanul șoferului reprezintă o caracteristică comună a autoturismelor de mai bine de trei decenii, salvând vieti sau minimizând rănirea în caz de accident. Cu cea mai recentă introducere a celor de la ZF LIFETEC, airbagul șoferului este acum poziționat pentru a se declanșa din partea superioară a volanului, oferind mai mult spațiu pentru noi opțiuni în zona centrala a volanului.
După cum a descris compania într-un comunicat de presă, ZF a dezvoltat o modalitate de a monta un ecran și un airbag într-un volan. Acest design se integrează perfect în tablourile de bord cu design digital ale interioarelor pentru autovehiculele moderne.
„Cu acest nou concept, permitem libertatea de design pentru volane fără a compromite siguranța”, a declarat Harald Lutz, șeful departamentului de dezvoltare al ZF LIFETEC.
Tendința noilor volane duce către un design fără prea multe îmbinări
Tendința către un design fără prea multe îmbinări a devenit din ce în ce mai populară în ultimii ani, în special la autovehiculele moderne. Astfel, producătorii elimină din ce în ce mai mult îmbinările și golurile, urmărind un design cât mai minimalist. Acest lucru se reflectă, de asemenea, în opțiunile inovatoare de iluminat și afișaje, care sunt integrate în interiorul noilor autovehicule. Această tendință se extinde la viitoarele volane, care vor prezenta o mai mare integrare a funcțiilor interfeței om-mașină (HMI) și noi opțiuni.
Cu toate acestea, volanul reprezintă o componentă relevantă pentru siguranță în vehicul, iar ușurința de utilizare este primordială. Prin urmare, cu acest concept pot fi implementate și soluții hibride. Acestea includ, de exemplu, combinarea unui comutator alternativ rotativ cu o suprafață sensibilă la forță și tactilă integrată.
Aceste funcții pot fi, de asemenea, combinate cu detectarea hands-on, în cazul autovehiculelor cu funcții autonome. Un senzor capacitiv aflat sub suprafața din piele a volanului ce recunoaște dacă șoferul doar atinge sau apucă în siguranță volanul. Această tehnologie reprezintă un modul suplimentar pentru controlul sigur al vehiculului.