Articol de Luminiţa Paul, Roxana Fleşeru - Publicat luni, 27 februarie 2017 00:00
Deseori, sportivii sunt cele mai potrivite figuri cu care diverse branduri se asociază.
Alăturarea nu este întâmplătoare, ci se bazează pe studii de piață dedicate specificului respectiv. Un astfel de studiu recent a relevat faptul că Horia Tecău este unul dintre cei mai populari și mai iubiți sportivi din România. Această poziție, determinată și de rezultatele înalte, i-a adus în ultimii ani mai multe apariții publicitare.
Disciplină și energie
Cea mai proaspătă este la cafeaua Amigo, pentru care fostul lider ATP la dublu a realizat atât spoturi video, cât și apariții pe panouri publicitare. Sub sloganul "Fii energie, nu vorbe", Horia spune că are șansa de a vorbi despre pasiunea vieții sale. "Eu cred în sport și iubesc tenisul, cred în disciplina și energia pe care cele două le pot oferi oricui, cred în a deveni mai buni în fiecare zi, cu fiecare dimineață în care alegem să ne ridicăm din pat înaintea tuturor, să ne bem cafeaua și să ne punem pe treabă!", a transmis el.
Tenisul, căutat peste tot
Horia nu este la prima experiență de acest gen. El a apărut, alături de Sorana Cîrstea, într-un spot de promovare pentru canalele de sport Digi. În plus, are un contract de parteneriat cu BMW România, a fost ambasador în 2013 în campania Head & Shoulders Total Care și este una dintre imaginile Marina Yachting.
În ultimii ani, și în România, publicitarii au apelat mai des la figuri reprezentative din tenisul de la noi. Întâi, Ilie Năstase, apoi Simona Halep și Horia Tecău au fost prezenți în diverse clipuri pentru branduri puternice. Primii doi au trecut și granițele interne, apărând în spoturi ale firmei de echipament cu care au contract. Totul se subscrie unui trend internațional vizibil: jucătorii de tenis, provenind dintr-un sport individual cu multă expunere, sunt între cei mai accesați pentru contacte publicitare.
- Horia, în urmă cu 3-4 ani, aveai un singur sponsor, cel pentru rachete și echipament. Între timp, au apărut alți câțiva. Ce crezi ca a determinat această schimbare in favoarea ta?
- Clar o mare influență în creșterea numărului de parteneriate în afara terenului a avut-o evoluția mea ca sportiv și ca persoană. O dată cu evoluția mea, au apărut și rezultate exterioare care mi-au crescut popularitatea.
- Cum sau în funcție de ce criterii selectezi propunerile de apariții publicitare pe care le primești? Sunt legate de produs sau de mesaj?
- Pentru mine e important să mă simt bine cu partenerii cu care colaborez. Asta înseamna să cred în produsul pe care îl endorsez și în mesajul pe care îl transmit.
- Cum au fost filmarile pentru spotul Amigo, acum, că ai deja experiență și la filmări, dar și la photoshooting-uri? Vreo întâmplare amuzantă?
- Filmările au fost un adevărat tur de forță. Acea stare de antrenament intens nu puteam s-o mimez. Sau cel puțin nu încă, poate o să pot după mai multe experiențe de actorie (zâmbește). Ca să pară autentic eu chiar am făcut un efort intens de la 6 dimineața până la 9 seara, când am terminat cu totul. A fost o zi plină, dar atmosfera a fost plăcuta și în compania unei echipe pline energie.
"Ben Affleck sau Jim Caviezel"
- Îți place să joci, te vezi actor? Ai avut deja apariții în scenetele de la Monte Carlo. Și dacă ar fi să te interpreteze cineva într-un film, cine crezi ca ar fi cel mai potrivit?
- Îmi place să mă joc de-a actorul când prind ocazia. Este, într-adevăr, o meserie mult mai grea decat pare... I-aș vedea în rolul meu pe Ben Affleck sau pe Jim Caviezel.
- Cât de importantă este expunerea pentru un sportiv, din punctul tău de vedere, ca imagine, dar și financiar?
- Am cunoscut mulți sportivi care mi se par exemple pentru societate și, mai ales, pentru copii. Merită să aibă o imagine promovată și se pot asocia cu multe firme, companii care împărtășesc aceleași valori și caută ambasadori în lumea sportivă și nu numai. Pe mine personal, mă interesează să fiu promovat, ca la rândul meu să am expunere și să pot influența cât mai mult, așa cum îmi doresc. Într-un sistem în care orice investiție în antrenamente, specialiști, deplasări, este a mea, bineînțeles că nici partea materială nu e de neglijat, este un plus atât pentru mine, cât și pentru cauzele pe care le susțin.
4 ani pe ecrane
Finalista de la Roland Garros 2014 este între cele mai căutate figuri sportive ale peisajului publicitar românesc.
Simona Halep, cea mai valoroasă jucătoare română a ultimilor ani, a apărut în numeroase spoturi tv o dată cu ascensiunea în circuitul WTA, începută în 2013. Contractele nu au venit însă imediat, ci au fost impulsionate de prima finală de Mare Șlem disputată de sportivă în 2014, la Roland Garros. În afară de contractul cu firma de echipament adidas și cu cea care îi furnizează rachetele, Wilson, primul acord a fost semnat în vara lui 2014 cu lanțul de hiperkamarket-uri pentru materiale de construcții Dedeman. A urmat imediat, în noiembrie același an, înțelegerea cu firma de telefonie mobilă Vodafone. Pentru ambele a realizat și spoturi video difuzate abundent pe canalele tv.
În februarie 2015 a venit asocierea cu brandul de ape minerale Dorna. Numărul 4 WTA s-a implicat în campania pentru sprijinirea copiilor născuți prematur, realizată împreună cu organizația "Salvați copiii". De asemenea, Simona are un contract de reprezentare cu firma elvețiană de ceasuri Hublot, semnat în februarie 2016. Sumele contractelor jucătoarei variază între 300.000 și 500.000 de dolari anual.
Nasty, răsfățat exclusiv
Primul lider ATP din istorie e și între cei cu apariții în spoturi internaționale la branduri importante.
Pionierul contractelor publicitare a fost Ilie Năstase, prima mare figură mondială a sportului românesc. Încă din anii de activitate, el a semnat un acord pe viață cu adidas, care îi realizează periodic modele exclusive. Cel mai recent, în 2008, întâiul lider ATP din istorie a apărut într-un spot internațional al adidas alături de David Beckham, printre alții. Un alt contract de lungă durată este cel cu Hublot, în care, de asemenea, Ilie beneficiază de modele exclusive.
În România, Nasty a filmat încă din 2002 un clip publicitar pentru firma de telefonie mobilă de atunci Connex. Cel mai important contract al său însă este cel cu BRD Group Societe Generale, întins pe mai mulți ani. Alături de Nadia Comăneci și Gheorghe Hagi, Ilie Năstase a apărut în numeroase spoturi tv și pe bannere publicitare. Privit ca un simbol național, lângă aceiași Nadia și Hagi, el a participat și la clipurile de prezentare a României peste hotare, în campania "Land of Choice".