Articol de Luminiţa Paul, Roxana Fleşeru - Publicat duminica, 24 aprilie 2016 00:00
Azi se încheie ultima ediție a BRD Năstase Țiriac Trophy. Lavinia Chican, unul dintre cei care au ajutat la creșterea turneului, spune ce va lipsi odată cu dispariția lui.
Lavinia Chican e mereu cu zâmbetul pe buze. Telefonul îi sună tot timpul și, cu toate acestea, dacă apare o problemă, ea o rezolvă.
Este ofițer de presă la BRD Năstase-Țiriac Trophy de 13 ani, iar în restul timpului, lucrează pentru agenția McCann PR. Ea vorbește despre experiența sa și despre lucrurile care se pierd odată cu dispariția competiției. Un interviu cu unul dintre oamenii care fac lucrurile să meargă.
- Lavinia, care a fost primul tău contact cu turneul de la București?
- Era în 1994 și am venit pentru prima oară la turneu, abia luasem la facultate și am venit să-mi iau cămin. Mi s-a părut spectaculos, cum era organizat totul, un eveniment foarte mare și de atunci mă gândeam că mi-ar fi plăcut să lucrez la el, chiar și ca voluntar. Apoi au mai trecut anii și am tot venit ca spectatoare, apoi ca voluntară, iar din 2003, în primul meu an de McCann, deja am organizat centrul de presă. De la an la an am mai învățat lucruri și am reușit să facem turneul și centrul de presă să funcționeze cât mai bine. Au fost 13 ani plini din care am lipsit doar unul, când mi-am crescut copilul.
- Ai avut vreun jucător pe care doreai să-l întâlnești și turneul de la București ți-a dat acest prilej?
- Mi se pare foarte tare că în toți acești ani am avut la București jucători de top, au fost niște experiențe incredibile să întâlnim oameni de la un anumit nivel.
- Totuși, trebuie să fie un jucător...
- Carlos Moya. Au venit jucători care de aici au pornit și apoi au ajuns în top, cum e cazul lui Djokovici. Apoi cei consacrați, mi-a făcut plăcere să-i întâlnesc la București pe Goran Ivanisevici și pe Becker. Sunt niște nume.
"Am oferit experiențe suplimentare"
- Ce ți-a adus ție turneul în toți acești ani?
- În afară de faptul că am încercat să organizăm cât mai bine și să ne creăm o relație cât mai frumoasă de la ediție la ediție, să facem spectacol, profesional am ajuns la performanța de a face mai mult decât comunicare pentru turneu. Am putut să organizăm în cadrul turneului multe evenimente speciale, care i-au dat valoare. E un parfum specific românesc să inventăm, să oferim experiențe suplimentare spectatorilor. Cred că lucurile acestea au fost apreciate, că a fost un concert, un demonstrativ și multe alte evenimente.
- Când începe pentru tine pregătirea pentru turneu?
- Pregătirea sută la sută începe cu o lună înainte și se termină la o lună-o lună şi jumătate după aceea. După încheiere, facem evaluări pentru parteneri. Oricum, tot anul monitorizez ce se întâmplă. Și cu trei luni înainte începem să ne gândim la proiecte speciale.
- Care e cel mai greu lucru cu care te confrunți?
- Faptul că e atât de frumos, poate cea mai frumoasă și mai intensă săptămână din an pentru noi, că e atât de special locul, lucrăm în afara biroului, că facem chestii care ne fac plăcere... nu mi se pare nici complicat, nici obositor. Au fost ediții în care lucram de la 7 până la 2 dimineața. Sigur că solicitările de acreditări au fost mereu mai multe decât locurile pe care le aveam, dar ne bucură chestia aceasta pentru că există interes.
O săptămână așteptată cu emoție
- Ce o să-ți lipsească cel mai mult?
- Interacțiunea cu oamenii pe care-i întâlnești în săptămâna aceasta, jurnaliști, parteneri, clienți, spectatori. Sunt oameni pe care îi știu de 20 de ani, iar interacțiunea e specială și foarte puternică, iar ea o să-mi lipsească. Săptămâna aceasta e cea pe care o așteptam cu cel mai mare dor cu toții, de la copiii de mingi la cei care fac terenurile, noi care ne ocupăm de comunicare, jurnaliști, spectatori, fani, toți o așteptam cu mare emoție.
- A fost cel mai mare eveniment internațional care a durat atât, iar oamenii vor realiza atunci când nu va mai fi.
- Da, chiar dacă vorbim de un eveniment cu o longevitate de peste 20 de ani, interesul spectatorilor și plăcerea de a viziona tenis de calitate au crescut de la an la an datorită rezultatelor pe care le-am avut în ultimii ani. Tenisul a devenit un fenomen social și a început să creeze modele, ceea ce e un lucru bun pentru România pentru că în loc să se joace pe tabletă copiii au început să iubească tenisul și să vină să la Arene. Și asta va lipsi, nu o să mai avem ocazia să arătăm modele decât la televizor, live nu o să mai putem să le vedem.
"Noi, cei din organizare, suntem ca o familie, nu suntem foarte mulți, dar foarte inimoși. Și aici, la Arene, am găsit oameni cu care chiar dacă mă întâlnesc o dată pe an, lucrurile nu se schimbă"
Lavinia Chican, ofițer de presă
Triunghi amoros la FCSB: „Ngezana i-a furat iubita româncă. Ei îi plac ăștia mai puternici”