Comentarii (177)
dinamo_fan
dinamo_fan  •  12 Iunie 2018, 12:58
Postat de sibelius pe 12 Iunie 2018, 12:35

A aparut Marea Britanie- si la masculin, si la feminin, Brazilia la masculin plus cate 1-2 sportivi din alte tari.

cred ca faci niste comparatii deplasate. nu rateazaza Romania acum medalii olimpice pentru ca a aparut brazilia si 1-2 sportivi din alte tari. 90% din medaliile de aur sunt luate si acum de 2-3-4 nationale cum au fost luate si in anii 70-80. doar ca s-au schimbat polii de putere. Noi am mers mereu pe ideea ca suntem cei mai talentati oameni ai planetei si nu e nevoie nici de bani, nici de munca, nici de implicare, nici de marire arie de selectie, nici de promovare si e normal sa ajungem unde am ajuns. Altii au inteles ca sportul se sustine pe mai multi piloni si acum sunt in frunte. Dupa rationamentul tau si tennisul in ultimii 10 ani a fost un sport in 2-3 (Serena Federer Nadal), si F1 e un sport in 2-3 (Vettel , Hamilton sau Shumi), patinajul un sport in 1 samd. Cred ca vezi sportul dintr-o perspectiva gresita. O medalie Olimpica luata in 76 reprezinta o performanta la fel de mare ca una luata in 2012, un campion mondial la gimnastica a facut o performanta egala cu un campion mondial la saritura cu prajina sau mai stiu eu ce. un olimpic la matematica a performat la fel de mult ca un olimpic la geografie.

viezure
viezure  •  12 Iunie 2018, 12:57
Postat de ando89 pe 12 Iunie 2018, 12:28

Întrebarea este incitantă, iar răspunsurile nu pot fi decât subiective. Dacă mie îmi place gimnastica, o să votez podiumul din 2000, iubitorii de fotbal "generația de aur" și cetepeul pe Simona. Deși în ultimul caz nu sunt sigur:))

Permite-mi sa nu fiu de acord cu tine Ando. :) Sunt iubitor de fotbal dar am votat "Podiumul 2000". Pentru mine a fost cea mai impresionanta victorie romaneasca de dupa 89.

adymartianul
adymartianul  •  12 Iunie 2018, 12:55
Postat de dinamo_fan pe 12 Iunie 2018, 12:42

Doamne, ce prostie ai putut sa spui. Ai vazut circuitul din Abu Dhabi ? prestigiul de care vorbesti la Monaco este ceva foarte subiectiv. poate in trecut era si mai subiectiv. acum in general la Monaco se castiga cursa in Q3 in calificari...e aproape cel mai plictisitor circuit din calendar. Cand il vezi prima data e intr-adevar "WOW". apoi daca ai urmarit tot sezonul si cand te intorci sezonul urmator la Monaco e..."WOW-IAR NU VAD VREO DEPASIRE..."

Stiu ca dinamovistii nu stiu sa citeasca, dar fa si tu un mic efort si invata. Unde am zis eu ceva de spectaculozitate?

ando89
ando89  •  12 Iunie 2018, 12:46
Postat de dinamo_fan pe 12 Iunie 2018, 12:42

Doamne, ce prostie ai putut sa spui. Ai vazut circuitul din Abu Dhabi ? prestigiul de care vorbesti la Monaco este ceva foarte subiectiv. poate in trecut era si mai subiectiv. acum in general la Monaco se castiga cursa in Q3 in calificari...e aproape cel mai plictisitor circuit din calendar. Cand il vezi prima data e intr-adevar "WOW". apoi daca ai urmarit tot sezonul si cand te intorci sezonul urmator la Monaco e..."WOW-IAR NU VAD VREO DEPASIRE..."

Corect, poziția din care pleci la start coincide de obicei cu clasamentul final. Asta dacă nu ți se defectează caleașca ...

sibelius
sibelius  •  12 Iunie 2018, 12:42
Postat de maxp pe 12 Iunie 2018, 12:31

Si asta e de discutat. Mai ales ca zici de gimnastica. Da, observatia ta e corecta, totusi a scazut si nivelul de la noi, la fel si baza de selectie. Alte natiuni din cele 3-4 de atunci, inca sunt tot acolo. Adica cam toate daca e sa fim sinceri, exceptandu-ne pe noi. Adica la ora actuala, cu generatiile din 2000, 2004, chiar si mai noi, 2012, tot acolo eram, cu cele 3-4, chiar daca au aparut si alte natiuni cu un nivel mult mai inalt in competitie. Asa cum cum generatia de acum, nu mai eram in top 3-4 in 2004, asta e clar. La noi a scazut enorm baza de selectie, e adevarat ca altii au progresat, paradoxal parca nu asta a fost marea noastra problema, noi efectiv n-am stiut sa tinem in viata un sport atat de valoros pentru noi (desi eu inca sper ca cumva l-om resuscita in ultima clipa). Ne putem lega de o groaza de factori care pot aproba, dar si anula ceea ce zici. Teoretic e corect, tenisul e mult mai practicat, practic e mai greu sa te evidentiezi, concurenta e mai mare. Gimnastica poate nu e atat de practica, dar acum vin si te intreb, cam cati oameni sunt capabili sa o practice?! Eu zic ca nu oricine. La fel si in multe alte sporturi, adevarul e ca sporturile foarte grele nu sunt extrem de practicate, dar asta nu inseamna ca cei de top de acolo nu au merite cat se poate de inalte, pai multi nici nu sunt in stare sa practice acele sporturi, din anumite puncte de vedere mi se par mai meritorii.

La baza de selectie problema gimnasticii e "putin" diferita. Pentru multi dintre parintii fetelor care ajungeau la centrul de la Deva, gimnastica era "biletul" de iesire din saracie. Am legat campioane dupa campioane dar baza de selectie a scazut Renta viagera a avut si ea un efect de bumerang cu sportive retrase inaintea majoratului. La tenis a fost cumva invers. Rezultatele au fost sporadice: Ruzici, generatia Sparlea-Dragomir-Cristea si acum avalansa de jucatoare.

dinamo_fan
dinamo_fan  •  12 Iunie 2018, 12:42
Postat de adymartianul pe 12 Iunie 2018, 12:30

Nu conteaza din punct de vedere al punctajului, ca e acelasi peste tot, dar conteaza din punct de vedere al prestigiului. Una e sa castigi la Monaco si alta e sa castigi in Abu Dhabi.

Doamne, ce prostie ai putut sa spui. Ai vazut circuitul din Abu Dhabi ? prestigiul de care vorbesti la Monaco este ceva foarte subiectiv. poate in trecut era si mai subiectiv. acum in general la Monaco se castiga cursa in Q3 in calificari...e aproape cel mai plictisitor circuit din calendar. Cand il vezi prima data e intr-adevar "WOW". apoi daca ai urmarit tot sezonul si cand te intorci sezonul urmator la Monaco e..."WOW-IAR NU VAD VREO DEPASIRE..."

sibelius
sibelius  •  12 Iunie 2018, 12:35
Postat de dinamo_fan pe 12 Iunie 2018, 12:29

acum gimnastica nu este o competitie in 3-4 ?

A aparut Marea Britanie- si la masculin, si la feminin, Brazilia la masculin plus cate 1-2 sportivi din alte tari.

maxp
maxp  •  12 Iunie 2018, 12:35
Postat de adymartianul pe 12 Iunie 2018, 12:30

Nu conteaza din punct de vedere al punctajului, ca e acelasi peste tot, dar conteaza din punct de vedere al prestigiului. Una e sa castigi la Monaco si alta e sa castigi in Abu Dhabi.

Bine, m-am bagat pe un domeniu pe care nu prea-l cunosc, s-ar putea sa ai dreptate. O data cu prestigiul creste si concurenta, deci ai dreptate. Dar ideea ramane aceeasi, sunt prea multi factori ca sa faci comparatii intre sporturi. Fiecare trebuie sa fie bun in ceea ce si-a ales sa faca, daca nu era asa ne multumeam cu un singur sport si era mai usor de comparat.

maxp
maxp  •  12 Iunie 2018, 12:32
Postat de dinamo_fan pe 12 Iunie 2018, 12:29

acum gimnastica nu este o competitie in 3-4 ?

Nu, acum gimnastica (cel putin cea feminina) nu mai este competitie. Este in 1 si atat :))

maxp
maxp  •  12 Iunie 2018, 12:31
Postat de sibelius pe 12 Iunie 2018, 12:23

La Hingis 2002(Australian Open la dublu)-2015(Wimbledon). Diferenta intre cei doi campioni mondiali(desi vorbeai de jocurile olimpice, iar campionat mondial de tenis nu exista) e in numarul de adeversari de valori sensibil egale capabili sa te invinga. Liga Campionilor la feminin nu e acelasi lucru cu UCL la fotbal, chiar daca ambele au aceeasi denumire. Performantele Romaniei la gimnastica au fost cat timp competitia a fost in 3-4. Cand a crescut nivelul de performanta in alte parti am disparut noi si exemplele pot continua.

Si asta e de discutat. Mai ales ca zici de gimnastica. Da, observatia ta e corecta, totusi a scazut si nivelul de la noi, la fel si baza de selectie. Alte natiuni din cele 3-4 de atunci, inca sunt tot acolo. Adica cam toate daca e sa fim sinceri, exceptandu-ne pe noi. Adica la ora actuala, cu generatiile din 2000, 2004, chiar si mai noi, 2012, tot acolo eram, cu cele 3-4, chiar daca au aparut si alte natiuni cu un nivel mult mai inalt in competitie. Asa cum cum generatia de acum, nu mai eram in top 3-4 in 2004, asta e clar. La noi a scazut enorm baza de selectie, e adevarat ca altii au progresat, paradoxal parca nu asta a fost marea noastra problema, noi efectiv n-am stiut sa tinem in viata un sport atat de valoros pentru noi (desi eu inca sper ca cumva l-om resuscita in ultima clipa). Ne putem lega de o groaza de factori care pot aproba, dar si anula ceea ce zici. Teoretic e corect, tenisul e mult mai practicat, practic e mai greu sa te evidentiezi, concurenta e mai mare. Gimnastica poate nu e atat de practica, dar acum vin si te intreb, cam cati oameni sunt capabili sa o practice?! Eu zic ca nu oricine. La fel si in multe alte sporturi, adevarul e ca sporturile foarte grele nu sunt extrem de practicate, dar asta nu inseamna ca cei de top de acolo nu au merite cat se poate de inalte, pai multi nici nu sunt in stare sa practice acele sporturi, din anumite puncte de vedere mi se par mai meritorii.

  • 1
  • •••
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • •••
  • 18
Comentează